Sygdom og forhold-livet

hej alle sammen,

jeg har lige burg for lift luft ! skal bare lige ud med det inden min hjerne eksploderer og jeg graver mig ned et eller andet sted!

jeg bor sammen med min kæreste mads, 21, og vores to dejlige katte. vibor i en lejlighed HANS far har købt til HAM, inden jeg lærte ham at kende. vi har boet sammen, i 1 år og nogle måneder, og vi begyndte at være sammen for et år og nogle måneder siden . (not that long) Mit problem er at da jeg mødte ham, var jeg syg. jeg var blevet smittet af min ekskæreste med kondylomer, og havde ikke opdaget det i tide, så var lidt for tæt på at få livmoderhalskræft. som min læge sagde : de sad meget tæt på min livmoder. det resulterede jo så i tre operationer inden for kort tid. jeg fortalte selvfølgelig mads hvad jeg fejlede, og at jeg skulle opereres. men, de operationer tog lidt hårdere på mig end jeg, personligt, havde regnet med at de ville. min selvtillid er heeeelt i bund, jeg føler mig beskidt og ulækker, jeg føler mig svigtet og trist. og kan bare ikke rigtig se glæden ved noget mere. for mig vil der (lige for tiden) altid være noget inden bag ved det gode der er dårligt. og jeg forbereder mig altid på at blive såret.

ikke nok med det men i sommeren 2006, mere præcist d. 24 juni, oplevede min mor og jeg en bilulykke hvor fire mennesker døde. tre børn overleve og dem skulle vi så bære ud af bilen og sørge for havde det ok. jeg ydede åbenbart korrekt førstehjælp uden at vide det . børnene var henholdsvis 5, 8 og 13 år. jeg sad og passede på hende der 8 år. og den bilulykke sidder så langt inde i mig endnu. vi fik aldrig krisehjælp, og min mor klarede det ved at snakke med medierne om det. hvilket jeg ikke kunne. jeg lukkede mig inde i mig selv og boede i min mosters hus i 3 uger mens de var på ferie. den biluykke har gjort mig bange fr så mange ting. er vi ude og køre og jeg høre et barn græde kan jeg gå helt i panik, dytter folk kan jeg få det største sug i maven og det er småting jeg kan gå i panik over. jeg tør ikke en gang atge kørekort. den ulykke har ødelagt mange ting for mig, også psykisk i min hverdag . for kan bare ikke glemme den. jeg drømmer stadig tit om den. og vågner hvor jeg ligger og stor tuder.

der er bare så mange ting der er sket med min barndom også, min far drak og min mor boede sammen med en mand hun vidste slog mig da jeg var mellem 2-7 år gammel. men hun valgte at kigge den anden vej . det har virkelig for mig, ødelagt mit tillidsforhold til min mor nu da jeg er blevet ældre og forstår tingene. hun kan sige til mine søskende hun elsker dem, men kan ikke huske hvornår hun sidst har sagt det til mig.

der hvor jeg vil hen med alt dette, er at jeg føler alle de ting jeg render rundt med indeni ødelægger mit og mads forhold, jeg tør ikke give mig fuldt ud til ham, da jeg er bange for at han sårer mig. det er småting der gør mig sur og ked. og som jeg har sagt til ham, jeg ville ikke bebrejde ham hvis han var mig utro, men berejde mig selv. (og inderst inde ved jeg jo godt han ikke kan finde på det)
jeg er bare bange for at jeg ødelægger et forhold med en super dejlig person, da han vil gøre alt for mig. ½2er jeg tyypisk kvinde eller er der noget helt rivravende galt med mig ? er der nogen der har nogle gode råd ? alt dette fylder så meget i mit hoved at jeg dårligt kan klare mine studier. er jeg ved at blive sindsyg eller hvad sker der ?

undskyld mit total humør ødelæggende indlæg, men havde super meget brug for at lufte ud ! og vidste ikke lige hvor jeg ellers skulle gøre det . og herinde er jeg sikker på jeg i bliver dømt som en eller anden k****ng. -sorry

hej anika

Sender dig lige en pb om nogle muligheder …

flot og meget ærligt indlæg - hatten af for dig!!!

Mange knusere og -pote dask

har også skrevet dig en pb -kramer

Hej Anika -gruppekram

kan se du har modtaget nogle PB,er men vil lige sige at hvis du har brug for det er jeg altid klar til at snakke, jeg ringer gerne op, har i mit liv prøvet en del grimme ting, der sætter spor, og som minder lidt om hvad du taler om.

Du får en kæmpe Krammer og, jeg håber du snart kan se lidt lysere på tingene. -gruppekram

Søde Anika, straks på mandag tager du til din læge.

Så fortæller du ham/hende alt det her.

Du skal have noget hjælp, og det skal være aldeles omgående.

Enten har du en depression, eller også er du på vej til at få en, og med alt det du har været igennem, er der ikke noget at sige til det.

Du skal have hjælp nu, da det for mig lyder som om du får lette angst-anfald, og det vil kun blive værre, og du risikerer at det udvikler sig til panik-angst. Og det er noget sværere at komme igennem. Tro mig, been there, done that burnt the t-shirt.

Bekymrede hilsner fra Dorte, der selv har været der.

har prøvet at snakke med min læge men skal det igen. Nu får vi at se hvad han siger denne gang. skal dog lige finde tid til at tage til lægen . tak for de søde tanker allesammen .

Som Dorthe skriver, en tur til lægen, depressioner kan der gøres noget ved. Og man skal absolut ikke gå og have det som dig, måske du kan få en henvisning til at tale med en psykolog.
Og iøvrigt er det fint du skriver om det herinde, der er helt sikkert folk der har det eller har haft det som dig, og det er vigtigt at tale om det isf at holde det inde i sig selv.
Som en sidebemærkning, er du blevet undersøgt af lægen for fysiske ting, ellers kan jeg fortælle, at mangel på D-vitamin kan give depressioner, og måske også andre mangler kan gøre det, prøv og foreslå hos lægen at bliver undersøgt vha blodprøver.
Held og lykke, håber andre der har sendt dig PBer har gode idéer. -jegkrydser
-kramer

Jeg kan kun tilslutte mig det der allerede er blevet sagt herinde. DU må til lægen igen og evt få en henvisning til en Psykolog så du kan få bearbejdet de forskellige ting.

Stor trøsteknuser herfra

En tur til lægen så du kan få hjælp nu, for som de andrer siger så har du en deprision eller også er du på vej ind i en, og det er bestemt ikke et godt sted at være, har selv været der.
Rigtig meget held og lykke til dig fremover til dig.

je har været sendt på helsingør sygehus hvor de ville have mig i en gruppe hvor jeg skulle snakke med en masse andre. det takkede jeg pænt nej til, da jeg ikke vil møde nogen jeg kender og det er hver onsdag kl 15 og det er midt i min skoletid. jeg snakkede med en psykolog deroppe, en dum kælling efter min mening. hun var så nedladende. hun mente ikke jeg havde en depression, fordi jeg som hun sagde ikke sad og græd eller noget. men sådan er jeg bare jeg KAN IKKE græde foran fremmede. jeg skal føle mig tryg og tilpas, hvis jeg skal kunne lukke alt ud . og for mig er mit liv efterhånden bare blevet en historie. da jeg som lille havde rigtig mange psykologer over længere tid. så jeg fortæller dem det jo bare som det er.

Skynd du dig til lægen og fortæl hvad du har fortalt os. Du skal virklig stå på din ret (lettere sagt end gjort) og blive henvist til en der kan hjælpe. Eller har du mulighed for selv at betale så er der ikke vente tid.
Jeg kan godt forstå du ikke vil i gruppe samtale endnu det vil måske blive lettere for dig senre men fortæl hvordan du har det og de må finde en anden løsning. Det kan så med tiden blive en god løsning da det nogle gange kan være lettere at snakke med nogle der kender til de situtioner du har oplevet.

Ønsker dig alt godt fremover -kramer

-lazykitty -pote -pote -pote -pote

Jeg vil lige give dig et godt råd med på vejen.

Jeg er helt enig med at du skal til din læge.
Umiddelbart (med mindre du har en fantastisk læge) vil du (hvis du får konstateret at du har en depression) få noget antipsykofamaka i stil med lykkepiller eller lign.
Derudover vil du få tilbudet om gruppeterapi, som du allerede har fået tilbudt.

(Gruppeterapi er sandelig ikke vejen frem for en så sårbar pige, der har svært ved at stole på folk!
Så jeg forstår virkelig at du afslog tilbudet! Vender man den om ville man måske have fordelen af at vide at der er andre i samme båd - men det er nok en ringe trøst!)

Grunden hertil er at du (ud fra mit kendskab til dig) ikke lever op til de krav der kræves for at lægen kan henvise dig til en psykolog.

Her kommer mit råd: Giv ikke op!!! Opsøg psykologen alligevel! Det betyder at du skal betale fuld pris - jeg VED det er dyrt, men det er jo en investering i dig selv og dit mentale velvære!!

Pillerne vil kunne gøre det mere udholdeligt for dig, men de er ren og skær symptom behandlende - dvs. du vil aldrig nå til bunds i dit problem og aldrig opnå redskaberne til at kunne tackle de problematikker du har indeni.

Der er jo flere ting at tage fat på her. Ud fra det du skriver er der faktisk en del:

  • følelsen af at være beskidt og ulækker, svigtet og trist
  • selvtillid
  • frygt for at stole på folk - du er på vagt og klar til at folk sårer dig
  • følelsen af at være afvist af din mor
  • bilulykken og dens følgevirkninger på dig
  • din alkoholiserede far
  • din mors samlever der slog dig og hendes svigt oveni

Søde pige… du har brug for hjælp!!

Det er INGEN skam at gå til psykolog eller få hjælp på anden måde!!! Det kan jeg ikke understrege nok.

Og med al den bagage du bærer rundt på kan jeg sagtens forstå at du ikke er en glad pige.
Jeg er stolt af dig at du selv kan se du har et problem og at det påvirker jeres forhold!!

Afsted med dig søde ven!!!
Skulle du have brug for en snak er jeg der gerne.

Mange kærlige hilsner
Annette

som du ved er jeg 200% enig med Anette…

blot med en enkelt detalje…

med SÅ megen bagage i så ung en alder vil jeg personligt mene at enten NLP terapi eller konkret hypnose terapi er vejen frem

psykologen går ind og lader dig se - i dit bevidste sind - alt hvad der er forfærdeligt i dit liv… du får lov til i vågen tilstand og ved fuld bevidsthed at genopleve alt det onde i dit liv…

NLP terapeuterne går ind via enten hypnose og eller semi hypnose og lader din underbevidsthed tage sig af problemerne og det er DER kernen til alle vanskelighederne ligger…, alle blokaderne, angsten selvværdet…

at finde frem til alle de forfærdelige ting rent bevidst tager ÅR med så megen bagage…

med NLP kan det gøres på 10-del af tiden og meget mindre smertefuldt…

jeg har prøvet begge veje ind selv… psykologen var ren smerte og selvhad… NLP terapien vendte mit liv på 6 md…

men uanset hvad - se at komme afsted… Anette har ret i at det er en investering i din egen fremtidige lykke

KÆÆÆÆÆMPE trøste -kramer

Jeg vil, som Regitze, meget hellere ofre pengene på NLP og hypnoterapi. Jeg har dog ikke psykologen at sammenligne med, da jeg går indfor de andre terapiformer.

jeg har aldrig kunne lide psykologer, nu har jeg haft mange da jeg var lille . tror jeg har haft fem-seks forksellige. og de har ikke hjulpet overhovedet. gruppeterapi er bare slet ikke noget for mig. jeg vil bare lukke af, og det ved jeg på forhånd. jeg vil bare sidde og lades som jeg ikke er der. og jeg kan ikke lukke alle mine følelser ud sådan en et sted. der skal først opbygges en tillid, mellem mig og den person jeg skal åbne mig overfor. kan ikke lukke alle følelser ud sådan et sted.

hvad angår vores forhold herhjemme. så får jeg konstant at vide at jeg altid er sur, og jeg ikke bestiller andet end at rydde op og gøre rent. men fordi jeg har så svært ved at åbne mig og falde 100% hen til en person har jeg stadig ikke åbnet mig nok til at jeg bare kan standse op herhjemme, give mads et kram og bare slappe af i hans favn og nyde det. det tør jeg ikke. mads er en skide dejlig fyr, han giver mig det jeg har brug for, behandler mig pænt osv. han er så perfekt som han kan blive. MEN jeg tør bare ikke tro på at det virkelig kan være sådan jeg går konstant og venter på at han kommer og siger han har været mig utro, eller han ikke gider mig mere eller noget i den dur. og jeg forstår udemærket godt han er træt af det. for han kan jo mærke det på mig. mads er meget omsorgsfuld, han krammer og kysser meget og gøre meget ud af at fortælle mig at han elsker mig. det er bare mig der er super elendig til at tro på det. og det er super irriterende.

jeg ville rigtig gerne selv kunne betale for det NLP terapi, men når vi er to studerende, med egen lejlighed og en månedtlig indkomst er i alt på lige over 8000- tilsammen, og kattende skla jo også have mad og bilen betales. så er pengene ikke særlig store. desværre.

i skal have tak for alle de søde ord, jeg må prøve at hive fat i min læge igen og sige at det bare absolut ikke holder alt det her . mit hoved er ved at eksplodere og jeg kan næsten intet overskue. bare det at jeg passer min nevø, fra i dag til imorgen virker uoverskuligt. og det meste af tiden sover han jo altså. det er jo latterligt.

latterligt er det ubetinget ikke - for det bliver for meget til sidst… men - du har et økonomisk dilemma…

prøv om din sagsbehandler ikke kan hjælpe dig… det er nok bedste bud på hjælp til betalingen