Sygt sygt og atter sygt

Jeg må simpelhen af med min vrede sidder og ser det program på DR1 med omskæring…

Syntes det er så væmmelig og oldnordisk at man udsætter børn for de rædsomheder :mad:

Jeg ser den også.

Det er jo en ren gyser! :frowning:

Jeg ved jo godt det foregår, men hver gang jeg hører og læser om det, vender det sig simpelhen i min mave. :S

Er der nogen der ved, om der er nogle fornuftige foreninger, der arbejder mod omskæring, oplyser og hjælper de piger der er blevet det (eller flygtet fra det) - som man kan støtte? :?

Neeeej, og nu med billeder! :uha:

En 23-årig kvinde, der er syet helt sammen, kun efterladt med et hul på størrelse med en tændstik i diameter. :S
Hun troede faktisk at det var normalt!! Måske endda at hun var født sådan! :uha:
… det var først da hun blev gift, at hendes mand sagde, at det var unormalt.

Puha, kvalme og tårer i øjnene her…

Ja, det er ganske forfærdeligt. Nu ser jeg så ikke lige programmet, men har set det rigtig mange gange IRL, hvor kvinder kommer med ekstreme problemer grundet omskæring…

Red Barnet?
VH
Susanne

Puha - godt jeg ikke ser det … det er så væmmeligt! :frowning:

[QUOTE=Tea;634783]

Er der nogen der ved, om der er nogle fornuftige foreninger, der arbejder mod omskæring, oplyser og hjælper de piger der er blevet det (eller flygtet fra det) - som man kan støtte? :?[/QUOTE]

http://www.pigeomskaering.dk/page.asp?type=page&menu=5

[QUOTE=Susanne W;634790]Red Barnet?
VH
Susanne[/QUOTE]
Jeg tænkte egentligt mere specifikt, men Red Barnet “kan man vel altid” støtte, uanset hvad.:slight_smile:

Tak, det var lige sådan noget jeg søgte!

Læser lige rundt på siden. :slight_smile:

Blev virkelig dårlig over det program…
Har læst en bog, skrevet af en somalisk kvinde. Hun blev omskåret som barn, imens hun var bundet til et træ.

Det er godt nok brutalt, synes også det var ubehageligt at se :frowning: Stakkels den pige som blev omskåret, uden bedøvelse og med et sløvt, snavset barberblad - føj for pokker siger jeg bare! Det værste er da næsten, at det er de der gamle, tandløse koner som insisterer på at gøre det - de må jo selv have været det samme igennem, så fatter ikke hvordan de kan tale for det!?

Der var faktisk mange mænd i programmet som talte imod det, også fordi det åbenbart slet ikke er i overensstemmelse med koranen. Det var jeg ikke klar over, men det er da rart at vide. Så må det være nemmere at få det stoppet, hvis det rent faktisk ikke er tilladt ifølge deres religion.

[QUOTE=Camilla;634857]Det er godt nok brutalt, synes også det var ubehageligt at se :frowning: Stakkels den pige som blev omskåret, uden bedøvelse og med et sløvt, snavset barberblad - føj for pokker siger jeg bare! Det værste er da næsten, at det er de der gamle, tandløse koner som insisterer på at gøre det - de må jo selv have været det samme igennem, så fatter ikke hvordan de kan tale for det!?

Der var faktisk mange mænd i programmet som talte imod det, også fordi det åbenbart slet ikke er i overensstemmelse med koranen. Det var jeg ikke klar over, men det er da rart at vide. Så må det være nemmere at få det stoppet, hvis det rent faktisk ikke er tilladt ifølge deres religion.[/QUOTE]

Det er især det der med, at kvinder der selv er omskåret, tvinger deres døtre til det samme, jeg sleeet ikke forstår!!
I programmet, så man faktisk en mor udtale, at hun havde hørt sin datter skrige i flere dage omkring “bryllupsnatten” - derefter ikke ønskede sine børnebørn omskåret.

Men udfra hvad jeg ved, i følge muslimske venner og bekendte, og flere programmer i tv, står der intet i Koranen om omskæring. I nævnte program på DR hørte man også om kristne i Pakistan der omskærer kvinderne.
Så det er udelukkende et spørgsmål om tradition.