Taber håret?

hej KG. Hvad kan man gøre når man pludselig er begyndt at smide alt sit hår? :S
det er ikke stoooore totter der ryger, men hvergang jeg rører mit hår falder der 3-5 stykker af :S
Plus reder jeg mit hår, så er det voldsomt det som sidder tilbage .

Nogen der har prøvet det før?

Ja, jeg har. Jeg taber hår med jævne mellemrum, men det er fordi jeg tager skrap medicin.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå til lægen og få taget nogle blodprøver for at se, om jeg manglede vitaminer eller jern - det kan give hårtab.

Er du stresset? Stress er også dårlig for hårpragten, men jeg er klar over, at det kan være svært at fjerne det, der stresser én. I første omgang synes jeg, du skal gå til doktoren og få tjekket, at alt er OK :slight_smile:

Jeg har prøvet det, i forbindelse med stofskifteproblemer, samt ved vitaminmangel.
Så hvis det er så meget at det bekymrer dig, så tag et smut til lægen :slight_smile:
Måske skal du bare have lidt vitaminer :ok:

Jeg er også gået i fæld, så meget, at kattene er begyndt at brokke sig over menneskehår alle vegne … :venter:
Jeg har ikke tænkt så meget over hvorfor jeg fælder mere nu end hvad jeg plejer, blev bare enig med mig selv om, at det nok gik over igen på et tidspunkt …
Dengang jeg ventede mit første barn, gik jeg til noget fødselsforberedele og der fik vi anbefalet at bruge denne shampoo efter fødslen: http://www.cosborg.dk/gibidyl-advanced-shampoo-81.html … for der er mange kvinder der oplever hårtab efter fødslen og shampoo’en skulle kunne modvirke det :slight_smile:

Jeg har også prøvet at tabe håret - ca halvdelen, vil jeg tro. Noget af det var pga medicin, og det har hjulpet at regulere lidt på tingene. Og noget var pga underernæring efter voldsom sygdom. Men rigtig meget har jeg rettet op med vitaminer. Stærk b-vitamin, ølgær, silica. Og sådan generelt passende mængder vitaminer, mineraler og protein. B-vitamin kan ikke rigtig overdoseres, det overflødige ryger bare med ud. Så det var måske et forsøg værd?

Jeg ringer og tager en snak med lægen imorgen så :slight_smile:
Skal ikke kunne sige om jeg stresser.
Men jeg har jo en kat der tisser inde :frowning:
Og nu troede jeg lige det var iorden. Så havde hun tisset på mine sokker idag…
Men om det kan give mig stress nok til at jeg taber håret. Tror jeg da ikke!
Føler mig ikke stresset på nogen måder