Taber pelsen pga Hills?

Min MCO med HD fik noget specialfoder ved dyrlægen, Hills J/D tror jeg det hedder -(jeg er på job så kan ikke tjekke - det er det det med led og knogler) - og nu er hun blevet ikke skaldet men enorm pelsfattig i krave og nakke. Hun begyndte at klø sig efter en uge på foderet, så jeg stoppede igen, og hun får nu det som hun plejer (Orijen, råt og vådt).

Tror I jeg skal gøre mere ved det eller bare vente og se det an? Nogle herinde husker nok mine pelsproblemer med mine MCO, der skyldtes forkert fodring med Specific, RC og Hills, som de blev helt knastørre af. Jeg havde sagt dette til dyrlægen, men han mente jeg skulle forsøge med dette alligevel, da dets fedtindhold er anderledes osv - bla bla bla - korte af det lange:

Jeg hoppede på den, og nu er min pige tørret ud. Er der noget jeg kan give hende for at hjælpe hende over det hurtigere, eller skal den slags simpelthen rense sig selv ud over tid?

Hun klør sig ikke mere som før, men pelsen er nærmest kradset af og hun ser tør og trist ud i pelsen i nakken.

Det er hermed sidste gang jeg tager imod råd om fodring af mine rovdyr fra en dyrlæge. Jeg er simpelthen så SUR på mig selv, men jeg lyttede fordi jeg troede det ville hjælpe min kat.

MVH

Den til hundes led og knogler hedder i hvert tilfælde J/D…

Er det ikke canosan, det der kosttilskud til ledproblemer hedder? Måske du kunne bruge det? Og så noget ekstra fiskeolie til pelsen?

Din dyrlæge har faktisk rådet dig til det bedste… Hills J/D er virkelig godt til katte med ledproblemer…
At din kat så ikke kan tåle det, er jo en anden sag…
Du kan forsøge dig med at give hende enten EFAolie, lakseolie eller Grizzlyoil… men ellers skulle hendes pels nok rette sig, hvis hun er tilbage på sit normale foder…

For at afhjælpe ledproblemerne kan du give hende enten glucosamin eller canosan… jeg personligt foretrækker glucosaminen…

Nu siger du selv at katten har HD… har du fået det konstateret via røntgen?
Hvis - så kan hendes pelsproblemer skyldes at hun bare generelt føler sig dårligt tilpas pgr smerter og så burde hun være på smertestillende medicin…

Både glucosamin, chondroitin og msm er med til at styrke led og afhjælpe evt. problemer.

Ja katten er naturligvis røgentfotograferet for HD. Hun har ikke smerter.

Det jeg søgte var ikke råd om HD, men om hendes pels pga hun ikke har kunnet tåle J/D… Jeg er bekendt med de ting omkring HD, som jeg har behov for.

Jeg søgte mere om jeg skulle gøre noget for at hjælpe mis, når nu hun er udtørret eller om jeg blot skal vente og lade det gå i orden selv, nu hvor hun er tilbage på sit normale foder?

Jeg har aldrig før haft en kat med irriteret hudreaktion som følge af fodring.

Jeg er bare interesseret i at hjælpe min kat til at komme sig over den irritation ASAP.

MVH

Der er mange katte, der får dårlig pels, hvis fedtindholdet ikke er korrekt - nogle katte er mere sarte end andre.
Når det er specialfoder skal man jo så vægte om man vil det ene eller det andet. Måske du kan finde noget tilskud, der er lige så effektivt som specialfoderet?

Min mors burmeser tabt også pelsen da den fik hills hun er gået væk fra det foder og Sille pigen har fået pelsen igen …

Tro du skal bruge et andet foder og bruge nogen af de natur midler som nogen skriver

Hendes HD er ikke behandlingskrævende, så det er sådan set ikke nødvendigt med noget som helst ekstra, men det viste jeg ikke, da jeg gav hende det.

Kommer pelsen bare selv igen så?

Helle - Jeg er imponeret over at du helt kan afvise nogen som helst former for smerte hos din kat - det kan jeg godt nok ikke…
Du brokker dig over at din kat ikke kan tåle J/D, som netop indeholder nogle af de forebyggende stoffer nævnt i tråden her. Så giver du noget andet en J/D, som foder, er det jo logisk at give tilskud i anden form.

Om du skal gøre andet ifht pelsen kan jeg ikke råde dig til, har aldrig oplevet en reaktion som den du beskriver :slight_smile:

[quote=lenschow;483270]Hendes HD er ikke behandlingskrævende, så det er sådan set ikke nødvendigt med noget som helst ekstra, men det viste jeg ikke, da jeg gav hende det.

Kommer pelsen bare selv igen så?[/quote]

Min mors burmeser der gik ca 4-5 uger så var hun fin i pelsen…

Du kører med orijen som Ellin ikke ?? for hvis ja så ville jeg ikke være bekymret med hendes pels om det gror ud igen

Tak Lise - så lader jeg bare tiden gå. Jeg var bare interesseret i at vide om jeg kunne skubbe processen frem ad for at hjælpe min lille skat.

Så du at orijen er kåret til Verdens bedste foder? :slight_smile: Jeg fodrer som Elin og er rigtig glad for det. Du skal have tak fordi du fik os til at bruge det i sin tid.

MVH

[quote=lenschow;483610]Tak Lise - så lader jeg bare tiden gå. Jeg var bare interesseret i at vide om jeg kunne skubbe processen frem ad for at hjælpe min lille skat.

Så du at orijen er kåret til Verdens bedste foder? :slight_smile: Jeg fodrer som Elin og er rigtig glad for det. Du skal have tak fordi du fik os til at bruge det i sin tid.

MVH[/quote]

Ja det har jeg set, men jeg syntes du skal overveje at blande acana i. Ved du ikke ville bruge applaws men syntes du skulle overveje den, den har mange gode ting som orijen ikke har.

Du kunne ved at bruge accana få noget mere variert foder og du ville få mange flere urter på den måde.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på Ellins Otto hvor fin han er blevet .

Blander i orijen halv fisk og halv kylling ?

Jeg fodrer også med Orijen, men jeg kan ikke rigtig forstå, hvorfor det bliver udråbt til at være “mirakelfoder”?

Nej tak:-)

Mine katte spiser som rovdyr - de får råt og vådt - og herefter en smule tørt. Det trives vi med, og jeg har spurgt dem om de vil have flere urter, og det takker de alle sammen nej til.

Så det må jeg som ansat slave hellere rette mig efter. :slight_smile:

gør det det? Hvor?

Jeg har kun set Orijen selv gøre det, og det svare vel nærmest sig selv - for at sælge mere:tihi:

Men jeg er godt tilfreds med det. Mine to MCOer tåler jo ikke de andre produkter såsom RC, specifik og Hills, så dette er fint for os.

Men som jeg skriver, så får de ikke ret meget tørt, for løver på savannen spiser ikke Orijen.

[quote=lenschow;483666]gør det det? Hvor?
[/quote]

[quote=R500;483607]
Du kører med orijen som Ellin ikke ?? for hvis ja så ville jeg ikke være bekymret med hendes pels om det gror ud igen[/quote]

Her fx :slight_smile:

Orijen er helt sikkert et godt foder, men jeg har aldrig hørt at pelsen gror mere, når man bruger dette foder (og tak for det, for ellers havde jeg jo somali :tihi:)

Nårh - okay, sådan læste jeg det nu ikke. men måske årsagen til mine pelsrige perser-MCoer findes der:-)

:wink:

Igen igen skal man hagles ned …

Syntes du skulle se foto af Sille hvordan hun så ud før og efter …

Der er mange andre end mig der har den holdning til det foder kan ikke forstå folk skal være så indspist her på den her kattegal side. Folk siger de er er her for at vide noget mere lærer af andre.

Nu er der flere der siger har sagt hvordan de oplever positiv forandring med foder uden korn hvorfor f… skal man så blive ved at hagle folk ned i stedet for at sige okay der er måske noget om det og kigge ind af. Jeg må indrømme jeg har været utrolig ked af folks opførelse her inde og ja jeg har snærret af folk men det er af frustration.

Hvis man ser Helles katte hvor en forandring, Ellins katte har oplevet en stor forandring, min mors burmers forandring og jeg selv har fået lov til at beholde min birma netop fordi jeg lyttede til andre … jeg har brugt foder som jeg selv troede var det bedste af det bedste, men jeg lyttede og jeg ville så gerne sige hvorfor ikke give det en chance hvis det skulle være godt. Med det mener jeg ikke alle skal skifte men hvis man har en problem kat, så kunne man vende tanken skulle jeg måske ikke lytte.

Jeg lavet en tråd om mad her inde til mennesker hvilken holdning vi har til den i dag , der skrev jeg skal det bare være så billig som mulig i stedet for at se hvad man egenlig for og hvor sundt det er, vi lever i en fedme edipimi og sukkersyge patienter vokser , med det her så ville jeg sige vend lige det her jeg skriver og sæt kat ind i stedet for, hvor tit hører vi ikke her på kattegal siden katte der er syge med alle mulige sygedomme, kunne det ikke hænge sammen vi er ved at få samme holdning på det område !

En ting som jeg syntes folk skulle tænke over er der ikke mere næring i det foder for alle som jeg kender der er gået over på det foder har oplevet katten spiser mindre altså de har reduceret deres foder forbrug.

[quote=R500;483703]Igen igen skal man hagles ned …

Syntes du skulle se foto af Sille hvordan hun så ud før og efter …

En ting som jeg syntes folk skulle tænke over er der ikke mere næring i det foder for alle som jeg kender der er gået over på det foder har oplevet katten spiser mindre altså de har reduceret deres foder forbrug.[/quote]

Jeg hagler dig ikke ned, jeg synes bare du er utrolig ensidig - det er noget helt andet.

Det er klart, hvis man fodrer med elendigt foder, vil man se en kæmpe forskel, når man skifter til et godt foder.

Men jeg må altså sige, at jeg overhovedet ikke kan se forskel på mine katte, da jeg gik over på Orijen :rock: