MEN MEN MEN … jeg er lidt nysgerrig efter at høre hvilke tegneprogram(mer) i bruger!?!
jeg bruger min fars mac. og han har en masse dyre tegneprogrammer.
men syntes ikke jeg kan få det der med at når man trykker hårdt = tyk streg og når man trykker let = tynd streg til at virke!!!?
Det er sikkert muligt at få det til at virke, men det er sådan nogle advancerede programmer, så jeg har snart givet op.
så nu vil jeg gerne vide hvilke programmer i bruger (jer der har en tablet altså:))
Photoshop, Vue infinite, Poser, Painter… men jeg bruger nu pennen til alting, også de almindelige programmer. Har ikke brugt en mus i årevis.
Nogle programmer skal indstilles til “tabletmode” for at det virker - og selve styreprogrammet til tegnepladen skal også indstilles. Det kunne være dér det halter?
Hvis styreprogrammet ikke ligger som vist ovenfor, så skal det installeres.
Der skulle gerne følge en CD med tegnepladen, med det program der skal installeres. Hvis ikke der gjorde det (måske, når I købte den brugt?), så find ud af firma og model på den plade I har. Som regel kan man hente en driver gratis på firmaets hjemmeside - eller finde en ny model, hvis den gamle ikke virker så godt f.eks. efter en opdatering af computerens styresystem.
Wacom, der laver mange (de fleste?) tegneplader, har deres downloads liggende her: http://www.wacom.eu/index2.asp?lang=en&pid=29&gm=3
Derudover kan der være grafikprogrammer, der skal indstilles til “tablet-mode” i præferance-menuen