Tæger - Råd søges!

Jeg er så ked af det på min hunds vegne over at jeg dagligt må fjerner en tæge på ham.

Han er dryppet med Frontline både i nakken og på rumpetten - råd fra dyrelægen, som dog mener at Frontline er noget skod.

Må da give ham ret for jeg fjerner dagligt minimum en tæge fra Kenzo.

Nogen der ved hvad jeg skal give ham i stedet og som virker?

Jeg har altid brugt Frontline, og har kun gode erfaringer med det - jeg bruger det nemlig primært mod flåter…
Men - skulle jeg skifte, så ville det blive til Spot On, som også skulle være virkelig godt mod flåter…
Jeg kan ikke huske, hvordan midlet er i kombination med katte, så husk endelig at tjekke brugsanvisningen og vær forberedt at hund og katte skal ikke have alt for nær kontakt et døgns tid efter påførslen…

Jeg vil hellere fjerne tægerne end bruge kemi. Har netop fjernet en fra Xantippe :slight_smile: Med en god tægetang er det overhovedet ikke svært, og hverken hund eller katte har noget imod det. :ok:

Tak begge to.

Jeg har kun gode erfaringer med Frontline (jeg bruger også den mod lopper og flåt) til bamserne men det virker åbenbart ikke på Kenzo…

Jeg må tilstå at jeg gerne bruger kemi for at hindre at mine dyr får betændelse der hvor flåeten har siddet. Jeg er heller ikke sikker på at det er specielt sundt for hverken mine katte elller min hund at blive udsat for de bakterier og sygdomme en flåt kan viderføre til mine dyr. Måske ubegrundet frygt, men jeg tør ikke tage chancen.

Jeg har også en flåtskraber og en flåttang, men syntes de er nemmere at tage ud med fingerne.

Kan hunde/katte få Borreliose eller er det kun mennesker? Hvis de kan så vil jeg i al fald gøre hvad jeg kunne for at forhindre krybene i overhovedet at hoppe på dyret…

>_< Flåter… er bare noget af det mest … IRK!

Det siskuteres vist stadig om katte og hunde kan få borreliose…
Jeg har valgt, at det kan de :wink:
Og for hundenes vedkommende er der endnu en grund at beskytte mod smitte fra flåter - en smitsom hjernebetændelse, som jeg ikke sådan lige kan huske navnet på…

[QUOTE=Ann K;869263]Det siskuteres vist stadig om katte og hunde kan få borreliose…
Jeg har valgt, at det kan de :wink:
Og for hundenes vedkommende er der endnu en grund at beskytte mod smitte fra flåter - en smitsom hjernebetændelse, som jeg ikke sådan lige kan huske navnet på…[/QUOTE]

Tick-borne encephalitis? Den der bornholmske hjernebetændelse? (altså pt er den vist kun fundet i flåter på Bornholm…)

Vores nabo har en labrador og de har nu i 1 mdrs tid brugt denne her med godt resultat, de fjernede ellers tidligere flåter flere gange om ugen på hende.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;869241]Kan hunde/katte få Borreliose eller er det kun mennesker? Hvis de kan så vil jeg i al fald gøre hvad jeg kunne for at forhindre krybene i overhovedet at hoppe på dyret…

>_< Flåter… er bare noget af det mest … IRK![/QUOTE]

JA !!!

Hunde KAN for borreliose, og de kan blive endda meget meget syg af det. Og de kan også få hjernehindebetændelse, så derfor bruger jeg Bayvantic, og da jeg er udstyret med en tilpas langhåret hund, volder dette ingen problemer i forhold til kattene.

Vores gamle hund var ved at blive taget fra os pga. Borreliose, han var meget meget syg.

Det er så ikke sandt, at det kun er på Bornhold. Hende vi hentede hun ved her sidst, hun har haft det, og hun bor i Viborg :wink: