Min killing’s tænder klør
kan man give hende noget, så hun ikke behøver at bide i hendes sovepapkasser:
Råt kød
Men kan også godt være hun bare synes det er sjovt
Min papkassetygger er 6 år gammel og har perfekte tænder
Min papkassetygger er 21 år og hun mistede alle sine tænder pga Calici, da hun var 13 år…men hun tygger lystigt videre.
Jeg er også overbevist om, at hun bliver ved, uanset. Så må kassen skiftes af og til
Du kan jo give hende noget pap, hun gerne må tygge i
Jeg havde også en killing, der gik amok med papstykker, mens hun skiftede tænder. Vil jeg antage, for hun holdt i hvert fald op med det igen. Her er hun i gang med at perforere et stykke pap, der har været en bog i. Ved siden af ligger der et stykke mindre stift pap, som havde siddet rundt om et fleecetæppe. Det var også i meget høj kurs.
Det er jo det dejlige ved katte: gi’ dem alle dine rudekuverter, så er de snart ulæselige [-xxrotflmao](javascript:void(0))
Cats o Conni
Køb nogle kyllingeunderlår og giv hende sådan et rådt et ( eller et halvt) ind imellem. En kat er et rovdyr og lige som hunde bør de have kødben med jævne mellemrum. Råt er bedst. Blot sørg for at du køber godt kød og behandler der forsvarligt.
Er det ikke ‘usundt’ ?? …En af mine killinger gik amok hver gang han fik fat i et stykke pap, så jeg støvsugede hjemmet for alt pap, da jeg ikke mener misser har godt af alt det cellulose og andet lim-stads der er i pap - Er det bare mig der har misforstået det ?
Jeg vil nu osse mene at de små ‘bisser’ har meget bedre af at tygge i noget råt kød
Det lyder da ikke helt sundt, vel ?
Papir og papPapir og pap er fremstillet ud fra træmasse (cellulosemasse). Processen med at omdanne træ til cellulosemasse og videre til papir eller pap involverer en række kemikalier, hvoraf små rester kan sidde tilbage i produktet, når det er færdigt.
LimMange emballager bliver holdt sammen med lim. Enhver lim vil indeholde mange forskellige kemiske forbindelser, og nogle af disse kan være belastende for miljø og sundhed.
Nu var det jo ikke sådan, at min kat ÅD pappet, og de små mængder, hun evt. kom i nærheden af ved at bide i kanten på et enkelt lille papstykke i en ganske kort overgang, har nok ikke været til den helt store skade, mon.
Og det er selvfølgelig fint at anbefale råt kød og kyllingelår m.m. som en universalløsning, men hvis katten ikke er vænnet til råt, bryder den sig ikke nødvendigvis om det. Det er i hvert fald langt fra sikkert, den kan finde ud af, hvad den skal stille op med et kyllingelår. Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal prøve. Man skal bare være forberedt på, at det ikke nødvendigvis er en succes.
Ja, og kan den ikke, så er rådet at starte med at prøve mindre stykker kogt kylling og gradvist gøre dem mere rå og større undervejs til katten lærer det
[QUOTE=galath;1228471]Nu var det jo ikke sådan, at min kat ÅD pappet, og de små mængder, hun evt. kom i nærheden af ved at bide i kanten på et enkelt lille papstykke i en ganske kort overgang, har nok ikke været til den helt store skade, mon.
Og det er selvfølgelig fint at anbefale råt kød og kyllingelår m.m. som en universalløsning, men hvis katten ikke er vænnet til råt, bryder den sig ikke nødvendigvis om det. Det er i hvert fald langt fra sikkert, den kan finde ud af, hvad den skal stille op med et kyllingelår. Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal prøve. Man skal bare være forberedt på, at det ikke nødvendigvis er en succes.[/QUOTE]
Jeg ved ikke hvor mange kemikalier der skal til for at irritere mund/tænder på en kat, og når det hos dig kun var en kort overgang, så tror jeg nu ikke det har udrettet ‘skade’. Min daværende killing var så han dirrede hver gang han så et stykke pap. Han gik straks amok og flåede og bed i pappet. Det følte jeg ikke kunne være godt/sundt, så her blev pappet straks fjernet.
Ja, hvis man bare generelt gerne vil vænne den til at spise råt. Men det er ikke sikkert, det er et projekt, man når at blive færdig med, inden katten er færdig med at skifte tænder
Nej, men det er tilgengæld godt for de voksne blivende tænder, hvis man lærer den det nu her
Jeg har en kat (Ib, hvem ellers) som ikke kan stå for plastikposer. Alle plastikposer der ikke straks bliver gemt væk bliver lystigt perforerede >_<
Basil åd acryl-strik og tyggede også gerne i plastik, der fik vi at vide fra dyrlægen at af to onder var plastik bedst, for det kom ud igen af sig selv. (det var så efter han engang måtte ha’ opereret en halv sok ud… så det er jo nok ikke helt lyv…)
Ib SPISER så ikke plastikket, han tygger bare i det. Ingen af mine æder heldigvis papkasser, de sover bare i dem
[QUOTE=galath;1228471]Nu var det jo ikke sådan, at min kat ÅD pappet, og de små mængder, hun evt. kom i nærheden af ved at bide i kanten på et enkelt lille papstykke i en ganske kort overgang, har nok ikke været til den helt store skade, mon.
Og det er selvfølgelig fint at anbefale råt kød og kyllingelår m.m. som en universalløsning, men hvis katten ikke er vænnet til råt, bryder den sig ikke nødvendigvis om det. Det er i hvert fald langt fra sikkert, den kan finde ud af, hvad den skal stille op med et kyllingelår. Det betyder selvfølgelig ikke, at man ikke skal prøve. Man skal bare være forberedt på, at det ikke nødvendigvis er en succes.[/QUOTE]
Synes jeg har hørt et sted at man ikke må give dem kylling, der ikke er udbenet, da de små ben kan sætte sig fast i deres hals.
Hun har fået mørbrad og rødt kød afskæringer + tatar, men tit slikker hun på det i lang tid, før hun bruger tænderne.
[QUOTE=Mcfalken;1228708]Synes jeg har hørt et sted at man ikke må give dem kylling, der ikke er udbenet, da de små ben kan sætte sig fast i deres hals.
Hun har fået mørbrad og rødt kød afskæringer + tatar, men tit slikker hun på det i lang tid, før hun bruger tænderne.[/QUOTE]
RÅ kylling må de gerne få med ben. Og her skal det understreges igen og igen og igen at det skal være råt!
Når kyllingeben er blevet varmebehandlet så kan de splintre nede i mavsen på missen.