Tage indekat med på arbejde?

Hej kattegale :slight_smile:

Jeg ville høre, om nogen af jer har erfaring med at tage katten med på arbejde et par dage? Min lejlighed skal nemlig renoveres, og jeg kan ikke rigtig arbejde hjemme i hele perioden, da det skal stå på i to uger fra mandag-fredag. Jeg vil helst ikke have, at min søde kat er lukket alene inde i soveværelset, imens der er håndværkere i hele resten af lejligheden, og jeg er på arbejde. Tænker, at det kunne gøre ham meget utryg, når de larmer og banker.

Jeg bor i lejlighed i byen, og min kat (hellig birma) er indekat men har været udenfor i tidligere ejeres sommerhus. Han virker “nem” med sådan nogle ting, men man kan jo aldrig vide. Det skulle selvfølgelig være på arbejde med kattebakke, vand, foder og legetøj, og en kattehule, han kender, og på mit kontor med lukket dør. Jeg har ingen bil men 18 minutter til arbejde med bussen. Kunne I finde på at tage jeres kat med på arbejde, eller har I gjort det? Og hvad er jeres tanker om det?

En “nem” løsning kunne selvfølgelig være at sende ham på kattepension. Men jeg er i tvivl, om det er den bedste løsning.

Lad mig høre jeres tanker! :slight_smile:

1 Synes om

Hej og velkommen til kattegale.

Jeg vil sige, at den bedste løsning afhænger enormt meget af, hvilken kat man har. Min kat er nem at flytte (kommer med i sommerhus og hos mine forældre) og falder hurtigt til et nyt sted - men IKKE på en pension, hvor hun kan lugte og høre andre katte. Så jeg ville sagtens kunne finde på at tage hende med på arbejde et par dage. Alternativt ville jeg lade hende passe hos familie eller venner, som ikke har kat. På den måde ville hun både slippe for håndværkerne og transporten. Jeg har dog også haft hende hjemme og lukket fra i et værelse, mens vi selv har sat i stand og der har hun sovet fra det meste. Så jeg vil sige, at det vil være en opvejning af, hvad din kat reagerer mest på: støj, transport, nyt sted, pension?

Jeg ved at @Temple_Bar har haft sin kat med på job før. Men hendes katte er også meget berejste og tager på udstilling i udlandet :smile:

2 Synes om

Hvis ikke katten er ked af at rejse, så ville jeg ikke betænke mig et øjeblik. De fleste birmaer indtager nye områder med løftet hale og nysgerrighed - jeg vil tro I får nogle rigtigt hyggelige dage :slight_smile:
VH
Susanne

2 Synes om

Enig, ud fra din beskrivelse af katten så ville jeg også bare tage den med på arbejde :smil:

Jeg har af flere omgange haft kat med på arbejde med stor succes - og endda også før jeg begyndte at rejse meget med dem :slight_smile: For snart en del år siden brækkede min unge hunkat stort set samtlige tæer på den ene pote og skulle helst holde i ro i et vist omfang. Derfor var hun under opsyn på arbejde i to uger frem for at være hjemme, hvor hun kunne hoppe ned fra højderne.

Hun syntes, det var fantastisk at være midtpunkt for alles opmærksomhed :smiley:




Buret var åbent, når jeg var på kontoret og lukket, når jeg gik. Selv på en brækket pote kunne hun nemlig godt løbe stærkt og det skulle ikke være andres ansvar at indfange hende :slight_smile:

De senere år, hvor jeg har rejst en del til udlandet på udstillinger, har jeg jævnligt haft kat med på arbejde om fredagen og så kørt direkte i lufthavnen bagefter. Den eneste udfordring med det har været, at de berejste er endnu mindre bange for nye ting end Fanny var, så de vil vildt gerne på opdagelse og en af mine kolleger er allergisk, så de skal blive på mit kontor :slight_smile:

8 Synes om