Tager "kvælertag" (bider)

Sparta er begyndt at hoppe på ryggen af Hermie når hun “angriber” Også bider hun hende i halsen. Men det er blevet voldsommere og voldsommere. Hun bider sig fast nu og slipper ikke med det samme. Hermie er begyndt at gøre mindre modstand når hun har “ordentlig” fat. Jeg siger altid nej, når jeg ser det, og klapper også slipper hun ofte hurtig igen.

Hvad skyldes dette ? Jeg synes det er frygtelig syndt for hermie :S
Jagt, leg, dominans?

Jeg har været ude for det samme her hjemme. Diamond hoppede på Amidale og bed hende i struben. Amidale hylede men kunne ikke komme fri, jeg måtte skille dem ad. Heligvis er det stoppet. - Jeg aner ikke hvad det skyldes, men gætter på at det er Diamond som synes hendes dominans skulle vise mere, men det er kun et bud.

Jeg har ingen bud eller løsninger. Håber det stopper snart.

Brydeleg, ja dominans og ja leg og se-hvem-der-er-stærkest-og-kan-vælte-den-anden-omkuld, alt det er en del af det.

Mine gør det hele tiden. Derfor det er vigtigt at passe de rette personligheder sammen i en katteflok.

Jeg tror desvære disse 2 personligheder er alt forskellige :S
Hermie, er en hyggegøj, der ikke rigtig gider lege vildt eller noget, bare kæles og hygges om.
Sparta er et energi bundt som ofter lader det gå ud over Hermie, også selv om jeg aktivere hende i 1 time dagligt.

Håber det vil gå i orden. Men er bare bange for det går ud over hermie :S

[quote=Blunky;529303]Jeg tror desvære disse 2 personligheder er alt forskellige :S
Hermie, er en hyggegøj, der ikke rigtig gider lege vildt eller noget, bare kæles og hygges om.
Sparta er et energi bundt som ofter lader det gå ud over Hermie, også selv om jeg aktivere hende i 1 time dagligt.

Håber det vil gå i orden. Men er bare bange for det går ud over hermie :S[/quote]

Lad dem selv finde ud af det. Hvis du bliver nervøs over det kan det gøre stemningen mere alvorlig så det smitter af på dem også.

Og husk at klippe Spartas kløer.

Okay, jeg vil lade dem klare det selv. Spartas kløer er klippet, min observation er også at de ikke trænger igennem Hermies pels?.. Kan godt være jeg tager fejl, har bare ikke oplevet nogen sår.

Bernie gør det også på Freja… For det meste starter han med at vaske hende på hovedet (hun ser lidt mellemfornøjet ud, men tillader det), så begynder at at nappe lidt i nakken eller halsen på hende og så eskalerer det ellers. Hvis Freja ikke kan komme fri, hvæser hun og hyler op. Men mange gange formår Freja at smutte ud under ham eller kaste ham af, så han laver en kolbøtte. Så sidder han og ser lidt betuttet ud :høhø:

EDIT: Jeg skiller dem ikke ad, så længe det ikke går over gevind. Freja skal nok klare at sige til, når det er for meget.

[quote=Bølle-missen;529471]Bernie gør det også på Freja… For det meste starter han med at vaske hende på hovedet (hun ser lidt mellemfornøjet ud, men tillader det), så begynder at at nappe lidt i nakken eller halsen på hende og så eskalerer det ellers. Hvis Freja ikke kan komme fri, hvæser hun og hyler op. Men mange gange formår Freja at smutte ud under ham eller kaste ham af, så han laver en kolbøtte. Så sidder han og ser lidt betuttet ud :høhø:

EDIT: Jeg skiller dem ikke ad, så længe det ikke går over gevind. Freja skal nok klare at sige til, når det er for meget.[/quote]

Det er en meget præcis beskrivelse af Magics og Cinnamons forhold også. Lige fra det mellemfornøjede udtryk og til, at Cinnamon vrider sig fri, når Magic begynder at nappe hende. Ja, hun kan bestemt også finde på at nappe tilbage og lange et par lussinger i farten, men det udvikler sig sjældent, så jeg føler mig nødsaget til at gribe ind.

Det hænder, at der opstår lidt knurren og vred hylen (dog mest når de leger jagtlege), og det vil jeg ikke have. Så griber jeg ind, men ikke fysisk i første omgang, i hvert fald. Bare med stemmen. Skulle en af dem (læs: Magic) så vise sig at være så overgearet, at han ikke hører efter, er det en tur i soveværelset (man kunne også bruge badeværelset) for at få fred og ro til at falde ned igen. Men det sker meget, meget sjældent.

[quote=Bølle-missen;529471]Bernie gør det også på Freja… For det meste starter han med at vaske hende på hovedet (hun ser lidt mellemfornøjet ud, men tillader det), så begynder at at nappe lidt i nakken eller halsen på hende og så eskalerer det ellers. Hvis Freja ikke kan komme fri, hvæser hun og hyler op. Men mange gange formår Freja at smutte ud under ham eller kaste ham af, så han laver en kolbøtte. Så sidder han og ser lidt betuttet ud :høhø:

EDIT: Jeg skiller dem ikke ad, så længe det ikke går over gevind. Freja skal nok klare at sige til, når det er for meget.[/quote]

Hermie bliver panisk, for først jager Sparta hende rundt, så når hun hopper på Hermie (sparta). Men sparta slipper ikke, og hermie bliver liggende, gør ikke noget for at kæmpe sig fri :S
Det er kun når jeg klapper eller siger sparta, at det bliver sluppet, idag lod jeg dem “klare” det selv, men efter 1 min ca, hang sparta der stadig, også sagde jeg sparta, også flygtede hun

Mine gør det også, men jeg lader dem styre det selv.

Kattene skal nok selv hyle op, hvis de mener, at det er for meget.

Det er en måde at øve sig på at slås, og katte, der keder sig gør det også.

Idag legede de:)
Det var helt tydligt kun leg.
Og, det var Hermie som startede:)
Hermie lå på sengen og så sparta ligge sig til rette nede under. Så slog hun ud. Og halen begyndte at kører, so hoppede sparta frem og tilbage (eller op og ned hedder det) og slog ud efter Hermie, så løb hun væk og Hermie fulgte efter, og de rullede rundt, så løb hermie og sparta fulgte efter, så lavede hermie en bunkeplasker på sparta og de rullede rundt, også tonsede hun op i træet hvor de gik omkuld…

Ingen hvæs eller riv:D

Det er vel nok dejligt. Især, selvfølgelig, at det var Hermie, der lagde op til det. :slight_smile:

Det er jo ikke sikkert, at “hvæs og riv” er et overstået kapitel af den grund - eller nogensinde bliver det. Men næste gang det sker, ved du i det mindste, at Hermie ikke lider mere under det, end at hun selv kan finde på at gå løs på Sparta :donk: