Tamfugl der snakker meget?

Hejsa

Er der nogle der kender noget til fugle? Min far søger en fugl (jaco, kakadu, amazone størrelse) som kan blive meget tam og har et stort ordforråd…
Nogen der har forslag? :slight_smile:

[ame=“- YouTube”]YouTube - The Party - Peter Sellers (Birdie num num - pock pock!)[/ame]

Forslag til opdrættere eller hvilken fugle art? For du nævner jo selv jacoen og kakaduen bl.a.

Der er et godt fugleforum med masser af viden der hedder fugleforum.dk. Der er også en masse artikler om fugle :slight_smile:

Hvad med en grå Jako?:slight_smile:

[ame=“Talking Parrot on Animal planet - YouTube”]YouTube - Talking Parrot on Animal planet[/ame]

Det er forslag til en fugl jeg søger… Ja jeg nævner selv nogle stykker, men der må være nogle der snakker mere end andre… Har kigget på fugleforum men synes ikke de er specielt aktive

[quote=JulleML;263421]Hvad med en grå Jako?:slight_smile:

YouTube - Talking Parrot on Animal planet[/quote]

Den vidio har jeg bare set så mange gange. den er simpelthen sååå sød.

• nå men grå jako har vi haft. og de snakker rigtig meget. og de kan lære sindsygt mange ord. dengang vi desværre skulle af med vores fik den nye ejer en liste med over de ting vi lige kunne komme i tanke om han kunne sige. den liste fyldte virkelig flere sider.:uha:

[quote=JulleML;263421]Hvad med en grå Jako?:slight_smile:

YouTube - Talking Parrot on Animal planet[/quote]

:uha::uha::uha::uha:

Jeg har da aldrig set/hørt noget lignende ?!

Det er da ikke mindre end fantastisk, hvad den fugl kan.

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Af de arter du nævner, og faktisk også af dem du ikke nævner, er den Grå Jaco den der er nemmest at lære at tale og som kan lære at sige de fleste ting, en meget intelligent fugl.
En meget kærlig og hengiven fugl såfremt man sørger for at få den som håndopmadet og dermed helt tam fra den er lille.

Næst efter kommer amazonpapegøjerne.

Men generelt er det, at de papegøjer kræver utrolig meget, underholdning og udfordring, ellers keder de sig og bliver hurtigt en “irriterende plageånd”, de enten sidder og skriger eller gentager de samme ting, eller ødelægger ting.
Nogen af dem plukker sig i frustration o.s.v.

Kakaduer er noget “skrammel”.
Forstået på den måde, at de kan være ret agressive og lærer ikke så let at tale, faktisk egner den sig slet ikke til “kælefugl”, selv om der selvfølgelig findes nogen eksemplarer rundt omkring, som er tamme.

Kan huske at min onkel og tante havde en grå jako der hed Skipper. Den var ikke blevet trænet i at sige så forfærdelig mange ord, men den kunne sige sit navn. Dagen lang sagde den: Skippeeeeeeeeer skippeeeeeeeer skippeeeeeeeeer … :argh::klapper::klapper::klapper: