Tampax og andre lækre ting ;)

Det her er nok mest henvendt til kvinder - men mænd må da også gerne være med…

Jeg kom egentlig bare til at tænke på og jeres mænd/kærester ved hvilken for for tamponer eller bind i bruger?

Jeg var løbet helt tør idag, og jeg orkede virkelig ikke at handle så manden tilbød at han da sagtens kunne købe nogen for mig. Efter lidt overvejelse bestemte jeg mig dog for at gå med, da det ville være skidt hvis han kom med de forkerte. Da vi stod dernede pegede han på de blå OB tamponer og spurgte om det ikke var den jeg skulle have. Inden jeg hen til reolen havde han dog fundet nogen grønne som var på tilbud og derfor tænkte han at dem kunne jeg da lige så godt bruge. Det havde jo på sin vis ret i, men så skulle de bare kombineres med en anden farve. Da vi kom hjem havde vi os så en snak om hvordan det nu var med de der farver, og han troede at farverne have noget med hvor meget man skulle skifte at gøre. Det kan vi hurtigt blive enige om da en mini-tampon ikke holder mange minutter nogen gange. Havde jeg sendt ham i byen alene var han kommet hjem med 2 pakker jumbo-størrelse eller de helt små der intet suger når man bløder kraftigt.

Jeg kan forresten takke vores kat for at han ved hvordan et indførningshylter virker. En dag for lang tid siden sad han på toilettet, og da katten kom derud tog en tampax i skuffen og splittede den ad, og sad så og dinglede timponen foran katten til stor morskab. Han tog dog det hele med ind til mig for at finde ud af hvordan han samlede den igen, og til stor morskab for mig fik han den helt store forklaring om det.

Men hva med jeres mænd? Turde i sende dem i byen alene, hvis i løbet HELT tør… ?

Haha! Jeg kunne nok godt sende kæresten afsted med besked om mærke og farve, så skulle han nok kunne finde det rigtige, og hvis ikke, så ville han nok ringe og dobbelttjekke med mig!

Tja, med mit “hamster-gen”, så har jeg rigelige forsyninger af de relevante slags. Ingen grund til at plage andre med det :slight_smile:

Forresten er der vel ikke noget udelikat ved emnet “typer af nye tamponer” - det er først de brugte, der er tæt på unævneligt IMHO (forsåvidt at jeg mener, at man bør kunne snakke kvinde-til-kvinde om snart sagt alt, måske så ikke lige på et katte-forum :slight_smile: ).

Generelt mener jeg, at en god mand, en gentleman, i et forhold gør sig ulejlighed for at behandle sin samlever og øvrige familiemedlemmer godt, dvs, han har tjek på husets favoritmærker, om det så er skummetmælk, te eller tamponer. Vi andre holder jo tjek på hans type toiletpapir og tyggegummi, ikke sandt :wink:

ja jeg tør godt sende ham afsted… for jeg ved at han kommer hjem med tampax megasuper his de har og ellers nedefter i sugeevne… han kommer KUN hjem med noget der suger for lidt hvis de ikke har andet og så må jeg jo bruge 2 :slight_smile:

Jeg har slet ikke det “problem” jeg fik nemlig fjernet livmoder og hvad dertil hører for 14 år siden, grundet sygdom

Nu er jeg så typen der altid har en hel hylde fuld af bind, tampax, én gangs klude, vådservietter mm, så det ville aldrig blive aktuelt at skulle sende manden afsted. Men HVIS, han skulle, så ville han da helt klart kunne aflæse indkøbssedlen, og hvis ikke, så ved jeg han ville ringe og spørge…

[QUOTE=MiSi;539878]Tja, med mit “hamster-gen”, så har jeg rigelige forsyninger af de relevante slags. Ingen grund til at plage andre med det :slight_smile:

Forresten er der vel ikke noget udelikat ved emnet “typer af nye tamponer” - det er først de brugte, der er tæt på unævneligt IMHO (forsåvidt at jeg mener, at man bør kunne snakke kvinde-til-kvinde om snart sagt alt, måske så ikke lige på et katte-forum :slight_smile: ).

Generelt mener jeg, at en god mand, en gentleman, i et forhold gør sig ulejlighed for at behandle sin samlever og øvrige familiemedlemmer godt, dvs, han har tjek på husets favoritmærker, om det så er skummetmælk, te eller tamponer. Vi andre holder jo tjek på hans type toiletpapir og tyggegummi, ikke sandt ;)[/QUOTE]

Må indrømme at jeg ikke kan tyde det midterste du skriver. Jeg for det tolker som at man ikke snakker om brugte tamponer på et kattefora, men jeg tvivler stærkt på at det er dette du mener… eller?

Jow da, det er det, jeg mener.
Når vi nu er på et katteforum, så er det helt OK med mig, at vi debatterer div. OT-emner indenfor soberhedens grænser.
Dvs., at diverse mere eller mindre private, personlige og ulækre detaljer hører til i de dertil indrettede grupper - eller evt. på et andet forum (er der ikke noget, der hedder oestrogen.dk - det lyder oplagt til kvindekroppens finurligheder).

Som sagt, og forhåbentlig lidt mere klart:

• Div. typer af tamponer, bind etc er et helt fint emne IMHO
  • Brugte tamponer, tja, der ville jeg nok vælge et mere privat felt at lufte det i, end lige et OT-katteforum :slight_smile:
    Så der er ingen grund til tvivl :slight_smile:

[QUOTE=MiSi;539919]Jow da, det er det, jeg mener.
Når vi nu er på et katteforum, så er det helt OK med mig, at vi debatterer div. OT-emner indenfor soberhedens grænser.
Dvs., at diverse mere eller mindre private, personlige og ulækre detaljer hører til i de dertil indrettede grupper - eller evt. på et andet forum (er der ikke noget, der hedder oestrogen.dk - det lyder oplagt til kvindekroppens finurligheder).

Som sagt, og forhåbentlig lidt mere klart:

• Div. typer af tamponer, bind etc er et helt fint emne IMHO
  • Brugte tamponer, tja, der ville jeg nok vælge et mere privat felt at lufte det i, end lige et OT-katteforum :slight_smile:
    Så der er ingen grund til tvivl :-)[/QUOTE]

Årh… Super… Vi langsomme skal lige have den ekstra gang indimellem… hihi :slight_smile:

Hold da op :open_mouth: Da har jeg godt nok aldrig hørt før…
Jeg har hørt om at man kunne bruge 2 samtidigt, men ikke det samme sted…

Anyway - Måske du skulle købe de mindste og se hvor mange der kan være? Der må vel være en eller anden amerikaner som allerede har en rekord i den her diciplin… HAHA :smiley: :smiley: :smiley:

Jeg har, ligesom Marianne, ikke det problem. Jeg har nemlig en hormon spiral og får derfor slet ikke menses :slight_smile:

det kapitel er overstået for mit vedkommende, jeg er jo langt oppe i årene…og nej min ville jeg ikke kunne sende efter opvaskemiddel uden han kom hjem med det forkerte, så det klarer jeg selv, og jeg render ikke tør

Længe leve min divacup :stuck_out_tongue: De holder officielt ca 5 år (men kan ikke holde til at blive bidt i eller brændt af i en gryde :lol: ). Mange penge jeg sparer og mange træer og kemikalier der bliver sparet. Og så lugter man ikke så meget imens man bløder og man har ikke enpose med klamt lugtende bind/tamponer hængende.

Kan varmt anbefales og du bløder ikke igennem når du lære at sætte den rigtigt op desuden er du “beskyttet” i op til 12 timer af gangen så må gerne sove med den. Har haft dem i 3-4 års tid hvis ikke mere og de få gange jeg har glemt den på et besøg har jeg virkelig savnet den og følt mig total ulækker med bind.

(og den kan bestilles i USA til MEGET billige penge skal faktisk selv have bestilt en reserve da jeg lige har mistet en til en ilder så min reserve er i brug, så råb op hvis nogle fristes )

Tak fordi du triggerede min hukommelse :slight_smile:

Jeg må have været omkring 16 år og var syg. Jeg bad min far om at købe tampax til mig. Da min mor hørte om det blev hun lidt sur, det havde hun trods alt aldrig udsat min far for. Bagefter spurgte jeg ham om det var et problem for ham at han skulle købe det for mig - svaret var næ, hvorfor det :wink:

Min mand har såmænd også købt til mig uden problemer

Jeg har også altid tilbuds-lager af den slags, så det har simpelthen bare aldrig været relevant at indvoldvere kæresten i. Men med tiden har han da f.eks. fået lov at vaske mit tøj efter MEGET nøje instrukser og den slags, så det andet ville nok også kunne gå efter en længere beskrivelse af mærker, farver osv. :wink: Han er nu meget pligtopfyldende - jeg er lidt dårligere til at acceptere, at noget kan gøres anderledes end på min måde.
Haha, men p-piller er han ind imellem blev sendt i byen efter! Eller… hjem fra byen efter. Når jeg har opdaget f.eks. kl. 22, at jeg skulle starte p-piller samme aften og tænker “hey, Thomas er jo i byen, han kan da bare lige smutte forbi døgnapoteket på vej hjem…”. Så han har både vækket trætte apoteker-vagter, der lige skulle have bukserne på først, og har præsenteret CPR-numre med ulige numre tilsidst i SMS-forvirringen… Men har altid klaret strabadserne og er kommet hjem med mine p-piller. Nøj, hvor er jeg glad for, at vi bor i det civiliserede KBH! Og at jeg har sådan en sød kæreste :slight_smile:

1 - Har ikke problemet - bruger hvad jeg opfatter som guds gave til kvinder: divacuppen! Den løber man aldrig tør for :slight_smile:
2 - Da jeg havde problemet hamstrede jeg når der var tilbud i Bilka og lignende steder. Mange penge at spare og man slipper for at stå en søndag eller helligdag og mangle.
3 - Hvis jeg havde problemet og jeg ikke hamstrede ville jeg bestemt forvente at min kæreste kunne læse en indkøbsseddel hvor mærke og farve/variant navn var beskrevet. Men han ville til gengæld helt sikker brokke sig over at skulle købe sådan noget ind for mig

[QUOTE=tzari;539957]

(og den kan bestilles i USA til MEGET billige penge skal faktisk selv have bestilt en reserve da jeg lige har mistet en til en ilder så min reserve er i brug, så råb op hvis nogle fristes )[/QUOTE]

Diva Cup - betterlife.com Her bestiller jeg mine. Ifølge told og skat er der ikke told på hygiegne produkter og de 2 gange jeg bestilte var der ingen problemer.
En diva koster ca 150 kr. Du kan få en kopi i DK af Divaen men den er eftersigende lidt mindre blød(og faktisk dyrere end diva i USA). Send mig en pm hvis folk vil samkøbe :slight_smile:

Nu har jeg ikke det problem mere da jeg for nogle år tilbage fik fjernet livmoderen.

Men nej jeg ville ikke sende min mand efter tampax.
Den anden dag sende jeg ham ned og handle kort før lukketid. På listen stod kun få ting:
Økologisk havregryn
7% madlavningsfløde
porre
3 l skummetmælk

jeg fik
økologisk hvedemel
karolines fede fløde
forårsløg
3l minimælk
Hmm var han stresset eller havde han travlt ;o)

Mænd, de skal bare opdrages ordentligt fra start af, så skal de nok lære det :wink:

Jeg har en heldigvis en mand der aldrig har haft berørings angst med at skulle handle sådan nogle ting for mig , og han er nogle gang blevet sat på store prøver … Ingen problem.
Jeg hader nemmeligt at handle ind , så det er mest ham det gør det .