Jeg tænkte på, om i børster tænder på jeres katte?
Og hvordan i evt. gør det? (gjorde det første gang, for katten vil vel nok stritte rimelig meget imod)
Jeg har lige læst at det er en rigtig god ide at børste tænder på sine katte…
Så det vil jeg da prøve at komme i gang med.
Prøv det her: http://www.fasanvejensdyreklinik.dk/data/images/pdf/tandborstning_kat_hjemmesidea4.pdf
Jeg har selv kun udført tandbørstning på en kat, der havde akut behov, hvilket ikke er ønskværdigt for nogen parter.
Få fat i ordenlige tandbørster, Tanddyreklinikken har nogle rigtig gode og bløde tandbørster (meget bedre end både babytandbørster og dyretandbørster). Der er i øvrigt også meget god info på siden.
Hvis det var Vorherres mening, at katte skulle have børstet tænder, så havde han sørget for de selv kunne ,-)))))
Katte skal have det korrekte foder så de selv kan vedligeholde deres tænder og tandkød på naturlig måde, hvilket vil sige rå knogler og brusk at gnave i…
Jeg kunne ikke drømme om, at børste tænder på mine katte, for det er ikke nødvendigt
Felis - Du har en god point Men eftersom vi, ejerene, ændre på kattens spise og jagt vaner samt kattens adgang til naturen, så må vi også indrette os efter koncekvenserne. Eksempelvis kattebakke, kradsetræ og pelspleje og i nogle tilfælde tandbørstning.
Er du da også af den mening at langhårede katte ikke skal have pelspleje?
Rikke- Jeg børster selv tænder på min hankat en gang om ugen, han nyder det ikke men finder sig i det (fordi han rigtig godt kan li’ tandpastaen )
I praksis gør jeg der ved at sætte ham op i håndvasken på badeværelsen ta let fat med venstre hånd omkring hovedet og så ellers børste bisserne, katten vil automatisk åbne munden. Grunden til at jeg sætter ham i håndvasken er at der kan han ikke bakke væk
[quote=Kirko;401896]Felis - Du har en god point Men eftersom vi, ejerene, ændre på kattens spise og jagt vaner samt kattens adgang til naturen, så må vi også indrette os efter koncekvenserne. Eksempelvis kattebakke, kradsetræ og pelspleje og i nogle tilfælde tandbørstning.
Er du da også af den mening at langhårede katte ikke skal have pelspleje?
Jeg børster selv tænder på min hankat en gang om ugen, han nyder det ikke men finder sig i det (fordi han rigtig godt kan li’ tandpastaen )
I praksis gør jeg der ved at sætte ham op i håndvasken på badeværelsen ta let fat med venstre hånd omkring hovedet og så ellers børste bisserne, katten vil automatisk åbne munden. Grunden til at jeg sætter ham i håndvasken er at der kan han ikke bakke væk :p[/quote]
Ja, jeg både vasker og børster Wulli. Jeg bliver nød til at børste ham, for ellers får han knuder. Og det sys jeg sgu er lidt synd
Tak for dit svar, det vil jeg prøve!
Hvilken tandpasta bruger du?
Jeg bruger Bucacat det koster ca. 55 kr og det kan fås hos dyrlægen.
Af tandbørste bruger jeg en helt normal blød baby/barne tandbørste, ellers har de somregel et udvalg af tandbørster hos dyrlægen.
Held og lykke
[quote=Kirko;401906]Jeg bruger Bucacat det koster ca. 55 kr og det kan fås hos dyrlægen.
Af tandbørste bruger jeg en helt normal blød baby/barne tandbørste, ellers har de somregel et udvalg af tandbørster hos dyrlægen.
Held og lykke :D[/quote]
Mange tak
Jeg er lige flyttet til Skovlunde, så vi skal alligevel have fundet en ny dyrelæge. Så kan jeg spørge om det:)
[quote=Rikke Lillevang;401908]Mange tak
Jeg er lige flyttet til Skovlunde, så vi skal alligevel have fundet en ny dyrelæge. Så kan jeg spørge om det:)[/quote]
Så skulle den der ligger i din by, være udemærket, så vidt jeg kan forstå på flere herinde…
Ja, jeg sys også jeg har set flere nævne dem herinde
Så det er jo rart at vide, at der er en god dyrelæge i byen.
[quote=Felis;401753]
Katte skal have det korrekte foder så de selv kan vedligeholde deres tænder og tandkød på naturlig måde, hvilket vil sige rå knogler og brusk at gnave i…[/quote]
Mener du sådan her?
:høhø:
Rikke - ja, brug da endelig Skovlunde, når de er lige i nærheden Det er da super: http://www.skovlundedyreklinik.dk/
[quote=Sheer;401971]Mener du sådan her?
Rikke - ja, brug da endelig Skovlunde, når de er lige i nærheden Det er da super: Dyrlæge i Skovlunde | Vi hjælper dit kæledyr på vores dyrehospital| AniCura Skovlunde Dyrehospital | AniCura Skovlunde Dyrehospital
Hej, jeg har fundet dem
Hvor er det en god video, dejligt med RIGTIG mad Hihi
[quote=Sheer;401971]Mener du sådan her?
Rikke - ja, brug da endelig Skovlunde, når de er lige i nærheden Det er da super: Dyrlæge i Skovlunde | Vi hjælper dit kæledyr på vores dyrehospital| AniCura Skovlunde Dyrehospital | AniCura Skovlunde Dyrehospital
Hvad har h*n fået der? Et knæ?? :?
Jeg tror det er en lammekotelet
Vi skal også børste tænder iaften…i Kyller:rock:
H*n ser ud til at nyde det rigtig meget ihvertfald
[quote=Felis;401753]Hvis det var Vorherres mening, at katte skulle have børstet tænder, så havde han sørget for de selv kunne ,-)))))
[/quote]
Den kan jeg slet ikke stå for…-LOL-LOL
Ja, det er resterne af en lammekølle. Katten er Gotcha, Wulfis datter.