Tandlæge!

Jeg har knækket en kindtand , jeg har dog fået taget mig sammen til at ringe til tandlægen ( stort ) … De have ikke nogle tider idag , i morgen skal hele tandlægeklinikken på kursus :muhaha:… Så jeg har først fået en tid på mandag -engel… ( hvor jeg skal have kemo om formiddagen )

Men jeg håber ikke at jeg er den eneste der lide af tandlæge skræk :kryds:
Herhjemme syntes de jeg er en kylling , men jeg tør bare ikke ,jeg er så hundeangst for tandlæger :uha:

I omkring 20 år har jeg haft en tandlæge , hun har ellers haft hjulpet mig meget , hende havde jeg fuld tidlid til og var ikke spor nervøs for at komme hos , men hun er flyttet til Roskilde :thumbdown:

Ham den nye jeg har, er ellers dygtigt og flink nok , men jeg har ikke samme tidlid til ham … Jeg har stærk overvejet at , selv om hun er flyttet langt fra hvor jeg bor , at tag hende igen … Kan man overhovedet det :?

[quote=Kaja;140797]Jeg har knækket en kindtand , jeg har dog fået taget mig sammen til at ringe til tandlægen ( stort ) … De have ikke nogle tider idag , i morgen skal hele tandlægeklinikken på kursus :muhaha:… Så jeg har først fået en tid på mandag -engel… ( hvor jeg skal have kemo om formiddagen )

Men jeg håber ikke at jeg er den eneste der lide af tandlæge skræk :kryds:
Herhjemme syntes de jeg er en kylling , men jeg tør bare ikke ,jeg er så hundeangst for tandlæger :uha:

I omkring 20 år har jeg haft en tandlæge , hun har ellers haft hjulpet mig meget , hende havde jeg fuld tidlid til og var ikke spor nervøs for at komme hos , men hun er flyttet til Roskilde :thumbdown:

Kære Kaja…:wehuu:
Ja…det kan man.

Jeg ville ikke skifte -
jeg har en tandlæge; som bor i en anden by 32km fra, hvor jeg bor.

Jeg kunne også finde på at køre længere væk.
Jeg er så glad for mine tænder - at intet er for godt eller for langt væk.

“God fornøjelse” - og god tur.

Kærlig hilsen
Mona

Jeg har også tandlæge skræk :blegne: Men jeg har heldigvis haft mod til at få fjernet mine trælse visdomstænder - alle 4 :rock:

Jeg føler med dig, jeg har nemlig også tandlægeskræk, der vil noget.
Sender dig en masse trøstetanker, så det går nemt for dig på mandag.
Knus Elin

Jeg havde også i mange år tandlægeskræk. En dag fik jeg den idé at det værste jeg kunne blive udsat for at få fjernet mine visdomstænder. Så jeg så min frygt i øjnene og besluttede at få alle 4 fjernet. Det foregik over 3 måneder, kostede 10 nedbidte negle, 35 liter koldsved og størstedelen af indholdet i min sparegris. Men den idag kan jeg tage til tandlæge og have nogenlunde ro i sindet.
Da jeg var nåleskræk meldte jeg mig som bloddoner. så hvis jeg idag skal have et lille prik rører det mig ikke længere:)

Kaja, du har ret til at have den tandlæge du selv ønsker, uanset geografi.

Den tandlæge man har skal man have tillid til, det er også vigtigt for mig. Da jeg boede i Glumsø havde jeg en tandlæge i Næstved der hedder Birgitte Danielsen, hun var så sød og omhyggelig og samtidig meget opmærksom på om man følte smerte og ubehag i øvrigt. Hende kan jeg fuldt ud anbefale dig, og det er jo ikke så langt fra Vordingborg, hun har også klinik i Fuglebjerg.

Held og lykke med det der skal laves :slight_smile:

Kaja, jeg har også tandlæge skræk men har den aftale med min tandlæge at han fortæller mig alt hvad han fortager sig så der ikke er noget der kommer som en overraskelse og gør mig utryk. :slight_smile:

Det hedder Odontofobi (håber det er stavet korekt) og jeg har også været en kylling når det galt tandlæger.’
Men efter at have fået lavet ikke mindre end 5 kroner og det blev gjort i ÈT hug…sad i tandlægestolen fra halv 9 til over middag…så er min skræk mindsket. Lyder mærkeligt for man skulle tro den blev forværret, men sådant gik det ikke.
Jeg har så også en BÅDE dygtig OG sød tandlæge ogm i den grad ved hvad det handler om. Hun kan heller ikke lide tandlæger -LOL

Du kan sagtens have en tandlæge som er langt væk. En jeg kender fra sjælland har tandlæge i jylland :uha:
Det er kun læge som du kan risikere at blive tvunget til at vælge ny.
Jeg har også været en tosse til tandlæger, men nu er jeg kommet godt igang og de er smadder søde og dygtige - dog lidt dyre, men jeg er tilfreds :slight_smile:

Ja, mon ikke, at der er frit tandlægevalg her i DK. Folk rejser jo også til Polen, Sverige osv. for, at få ordnet bisserne.

Jeg er ikke specielt tandlægeskræk, men bryder mig da heller ikke videre om tandlæger. Rendte hos tandlæger hver uge fra jeg var 10-18 pga. en knækket fortand.

Har så et problem med, at få råd til tandlægebesøgende, så har ikke været afsted i ca. 7 år. :frowning:

Jeg er selv drønbange for tandlægebesøgene… så nu har jeg valgt at gå hver 4. måned, så der forhåbentlig ikke bliver det helt store i vejen. Jeg tør ikke at springe ét eneste besøg over, for så er jeg bange for, at jeg slet ikke kommer af sted mere, før noget gør rigtig ondt.

:blegne::blegne::blegne::blegne:

Jeg melder mig strax ind i klubben af tandlægeforskrækkede.

Kan ikke lide det…slet ikke - og derfor går jeg helst ikke derhen.

-what

Hørte så om én, der var rigtig god til sådan en som mig - så dér gik jeg ind og bestilte en tid - og sagde til sekretæren, at hun skulle skrive med store røde bogstaver at jeg led af TANDLÆGESKRÆK i sådan ca. vindstyrke 12.

Derfor fik jeg en tid allerede dagen efter, klokken 9 om morgenen - så jeg ikke skulle gå og vente og blive mere og mere nervøs.

:slight_smile:

SUPER tandlæge !!!

-what

Og jeg må have SUPER tænder, for jeg havde O[SIZE=2] [COLOR=black]huller - efter at have undgået tandlægens stol i ca. 12-13 år.[/COLOR][/SIZE]

:wehu::wehu:

Det er så i København - men Kaja, jeg ville nu bare tage den tandlæge du er så tryg ved - selvom det kræver en køretur.

:slight_smile:

Da jeg så tråden og der stod tandlæge, blev jeg nervøs… Så meget tandlægeskræk har jeg!!! Øv, hader det bare!!!

Havde ikke været til tandlæge i 3 år, men kom så afsted og hun siger at min gamle tandlæge har lavet noget “makværk” og der er 5… huller der skal laves om !!! Øv bøv!!! Har fået lavet den ene, men tror desværre der kommer til at gå lang tid før resten bliver lavet!

Jeg har på mit arbejde på ungdomspensionen været med en af de unge til tandlægen og da hun skulle stikkes måtte jeg lige tage hovedet lidt ned så det kunne få blod, imens holdt jeg hendes hånd og hun klemte!! Der måtte jeg godt nok lige vise miig fra min stærke side og jeg tror måske det hjalp lidt på mig! Så det er godt nok!

Tak for jeres medfølelse , nu føler jeg mig ikke som Palle alene i verden :thumbup:

Grunden til jeg spurgte om man overhovedet kunne det , var sygesikringen giver jo en meget lille del af regningen , selv om det ikke er meget … Det gør den jo ikke hvis man tag til F.eks Polen eller andre lande …( regner med at der skal en ny krone på :thumbdown: )

Jeg har på trods fra tandlægeskræk altid gået til tandlæge…:slight_smile: