Ah, godt
Hvad var så det hvide, du kunne se? Var det kæbeknogle?
Ja og helt normalt - og det er væk nu:-) Dyrlægen må synes jeg er lidt pylret, men pyt:-)
s
Hun har fået fjernet tænder ikke? Det er ikke unormalt at tandkødet bliver hvidt eller ekstra rødt i dagene efter man har fjernet en tand. Det svarer lidt til de after/blister vi kan få i munden. De er også hvide.
Katten kan også komme til at lugte ud af munden i nogle dage. Jeg bruger ofte selv antibiotika i sådanne nogle tilfælde. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan det ser ud og hvad hun har fået under operationen.
Det kan måske være en god ide at for din dyrlæge til lige at kaste et blink ind i munden igen. Sidder der rent faktisk en splint derinde, skal den selvfølgelig ud. Nogle gange skal medicinen også ændres.
Mvh Søren
[quote=Dyrlægen;513121]Hun har fået fjernet tænder ikke? Det er ikke unormalt at tandkødet bliver hvidt eller ekstra rødt i dagene efter man har fjernet en tand. Det svarer lidt til de after/blister vi kan få i munden. De er også hvide.
Katten kan også komme til at lugte ud af munden i nogle dage. Jeg bruger ofte selv antibiotika i sådanne nogle tilfælde. Men det kommer selvfølgelig an på hvordan det ser ud og hvad hun har fået under operationen.
Det kan måske være en god ide at for din dyrlæge til lige at kaste et blink ind i munden igen. Sidder der rent faktisk en splint derinde, skal den selvfølgelig ud. Nogle gange skal medicinen også ændres.
Mvh Søren[/quote]
Tak for uddybning
Kan det både være tand og kæbesplinter - spørger da jeg kan huske min egen tunge der fandt stumper af et eller andet efter en kindtand var taget ud - opdelt i flere stykker. Husker jeg rigtigt arbejdede stumperne sig selv ud?
Tak - ja hun er nemlig opereret - to tænder ud - hun har været til en kontrol. Det bør være fint nu, men jeg fik et chok, for jeg har ikke erfaring med det. Da min orientaler fik to tænder ud, så helede det bare straks jo.
Men det bør være OK. Men jeg holder lige lidt ekstra øje.
Hun lugter ikke ud af munden dog