Tandundersøgelse?

Jeg synes, at diskussionen er røget lidt af sporet. :brist:

Jeg ville helt klart vælge, at få taget tandrøntgen, hvis nogle af kattene i Florians familie har FORL. Det er jo smart, at få det gjort mens han er i narkose til tandrensningen.

[QUOTE=Sim-Sim;1311478]Så lidt tandsten kan sagtens vise sig at være FORL/TR - det afhænger af øjnene, der ser billederne.
[/QUOTE]
Nej - det kan det simpelthen ikke! Lidt tandsten har intet med FORL at gøre, det er simpelthen 2 vidt forskellige ting. Længere er den ikke - det afhænger ikke af øjnene der ser; det er 2 forskellige ting med 2 forskellige årsager.
Til gengæld KAN man godt brække et ben mens man er forkølet - men det betyder ikke, at der er nogen sammenhæng således at en forkølelse automatisk medfører svækkelse af knoglerne i benene, så de lettere brækker… Just a point… - begge dele kan være tilstede, men de har intet med hinanden at gøre.

Måske netop fordi FORL/TR og tandsten bliver blandet sammen? Og så er det måske netop vigtigt at få præciseret?

Personligt er mit forhold til mine penge, når det kommer til mine katte, ikke så inderligt, så jeg ville rask væk få taget røntgen, hvis dyrlægen anbefaler det. Med min tidligere dyrlæge havde jeg den aftale, at de tog røntgen, hvis der så ud til at være grund til det. Det var ikke noget, vi bestemte på forhånd.

Det er så ikke dyrlægen, der har anbefalet det i Cecilies tilfælde, men sygeplejersken. Jeg har været ude for, at min tidligere dyrlæge er nået frem til en anden konklusion end sygeplejersken, så det er måske også værd at tage med i overvejelserne.

[QUOTE=Susanne W;1311533]Nej - det kan det simpelthen ikke! Lidt tandsten har intet med FORL at gøre, det er simpelthen 2 vidt forskellige ting. Længere er den ikke - det afhænger ikke af øjnene der ser; det er 2 forskellige ting med 2 forskellige årsager.
Til gengæld KAN man godt brække et ben mens man er forkølet - men det betyder ikke, at der er nogen sammenhæng således at en forkølelse automatisk medfører svækkelse af knoglerne i benene, så de lettere brækker… Just a point… - begge dele kan være tilstede, men de har intet med hinanden at gøre.[/QUOTE]

Jeg skal prøve at korrigere, hvad jeg mente…Det der begyndte med, at Dyrehospitalet konstaterede lidt tandsten på et par kindtænder - viste sig at ende med, da jeg bad om tandrøntgenbillede at billederne viste TR, så 7 tænder blev trukket ud, efter billederne havde været forelagt Ruhnau. Jeg så billederne på Dyrehospitalet, der var tydelige forandringer på rødderne.
Men, det var naturligvis ikke forårsaget af, at katten havde ganske lidt tandsten.

Jeg betragter Ruhnau som en kapacitet indenfor tandsygdomme…så jeg stolede på hans bedømmelse. At alle tænder så blev trukket ud, var min beslutning.

Ingen ved, om det er samme situation mht Florian - dyrlægen har konstateret lidt tandsten - hvis der laves tandrøntgen - ender det måske med tandudtrækninger. Jeg håber det bedste for Florian. :slight_smile:

EDIT: Rettet, så alle forhåbentlig forstår hvad jeg mener, når jeg husker at skrive det hele. :smiley: