Tankehjælp til ny løbegård

Jeg vil så gerne have at kattene kan komme ud i haven og på terrassen sammen med os, uden at jeg skal kravle ud af vinduet til dem, og at vi kan have døren stående åben derud til for at få frisk luft ind i huset.
Problemet er bare at jeg ikke rigtig kan regne ud hvordan vi skal gribe det an, for udgangen fra fyrrummet leder ud til terrassen, som også ligger op af stalden.

Skal jeg lave netdør til stalden, eller dække staldens vinduer til med net, så de også kan hygge sig derinde, der er jo dejlig køligt om sommeren.

Hvordan gør jeg med lågen ud til indkørslen, den ligger som “forbindelse” mellem stald og hus, skal jeg lave en sluse man skal igennem eller ville det være sikkert nok at der også bare bliver sat en netdør op der.

Nu skal det lige nævnes at det er adrætte og intelligente abyer som skal med derud, og jeg ønsker at de også kan rende derude mens jeg bliver inde i huset, og der ligger en stor vej lige op af huset.

jeg tænker lidt om i evt bare ku hegne noget af haven inde evt fra der hvor jeres kattegård er nu og så om til staldbygningen.
men det er måske nok lidt kompliceret og den måde jeres bygninger står på gør det bestemt ikke nemmere.
ellers skal i måske flytte kattegården og så lave den i forbindelse med jeres terrasse, jeg tror ideen med at gi dem adgang til staldbygningen er dum, for sådanne abyer er jo ret nysgerrige og adrætte så de skal squ nok ku lave numre og måske finde en listig udvej et sted.

[quote=Johnny;362217]jeg tænker lidt om i evt bare ku hegne noget af haven inde evt fra der hvor jeres kattegård er nu og så om til staldbygningen.
men det er måske nok lidt kompliceret og den måde jeres bygninger står på gør det bestemt ikke nemmere.
ellers skal i måske flytte kattegården og så lave den i forbindelse med jeres terrasse, jeg tror ideen med at gi dem adgang til staldbygningen er dum, for sådanne abyer er jo ret nysgerrige og adrætte så de skal squ nok ku lave numre og måske finde en listig udvej et sted.[/quote]

De skulle ikke ind i garage- værkstedsdelen, der er dør imellem værkstedet og stalden, og det er kun igennem værkstedet man kan få adgang til høloftet, hvor jeg sagtens kunne forestille mig de kunne finde en udgang. :høhø:

Kan du evt. tegne en plan over bygninger, løbegård osv. eller tage nogle? For jeg kan i hvert fald slet ikke se det for mig, så har ikke rigtig nogen forslag :frowning:

Kan du ikke se igennem mine øjne :stuck_out_tongue: :høhø:

Skal prøve at sætte manden til at tegne,for det er han meget bedre til.

KKH - Neej, du projicerer det ikke tydeligt nok -engel

Jeg forstår heller ikke helt problematikken.
Hvis du hegner terrassen ind, kan kattene smutte ud derfra ad anden vej? Er det det?

[quote=Vivi_Fletcher;362381]Jeg forstår heller ikke helt problematikken.
Hvis du hegner terrassen ind, kan kattene smutte ud derfra ad anden vej? Er det det?[/quote]

Problemet er måden som det hele ligger på, mellem hus og stald er der kun lige plads nok til at der kan være en låge imellem. Udhænget på huset og stalden er i forskellig højde. Der er hul i døren ind til stalden, de tidligere ejere har også haft kat.

Vi var endnu engang ude og kigge på det i går aftes, og jeg tror simpelthen det bliver for besværligt, så ideen fra Johnny, med at føre den nuværende løbegård ned til terrassen, så kun det går til tilbygningen (fyrrummet), er nok det bedste.

Godt nok kommer kun halvdelen af terrassen med og der skal rykkes et jordbær/rabarber bed, men det er vel bedre end den nuværende løsning.

Vi må se billeder :slight_smile:

Ja jeg må prøve at gå ud og tage nogen, der er bare byggerod derude, fordi vi stadig er igang med at istandsætte 1.sal. :tihi:

Det går, jeg er nysgerrig - kan heller ikke helt få det på plads i mit hovede :ups:

En lille, eller nærmere stor for os, opdatering kommer her.

Når muhammed ikke vil komme til bjerget, så må bjerget jo komme til Muhammed. :høhø:

Så vi er ved at ligge sidste hånd på den store nye løbegård, og resultatet bliver at vi sætter en terrassedør i stuen, og så laver vi 2 mindre terrasser i løbegården. :thumbup:

Det lyder rigtig spændende - det blev vist et lidt større projekt, end forventet?

Glæder mig til at se billeder :slight_smile:

Dejligt :slight_smile:

Jeg håber, at det vil lykkes for jer med en god løsning. Det med at de også kan bruge stalden, er en rigtig god idé. Her hos os har de et kæmpe stort udhus, hvor der er køligt om sommeren. De kan få meget tid til at gå med at undersøge om der skulle være mus osv. Det er virkelig et hit.

Vi har ikke inddraget stalden i den udvidede løbegård, da vi fandt på en anden løsning, som gør at vi også bare kan lade en dør stå åben. :slight_smile:

Fra hjørnet af huset

Samme hjørne, der kan man se den “rille” hvor den gamle købegård gik til.

Samme hjørne

Den lille udbygning er fyrrummet, siger nok sig selv med en stor skorsten på taget :høhø:

Taget over mod stalden, der i hjørnet skal vi have den ene terrasse

Det åbne vindue er det der skal udskiftes med en dør når det er blevet lidt varmere i vejret, for vi skal også lige flytte en radiator.

Der hvor traktoren står går den anden linie, og igen kan man se den tørre rille hvor den gik ned mod huset.

Tillykke med den fine løbegård :thumbup:

Hold da op - der er da sket ting og sager. Tillykke med indhegningen, hvor må det være dejligt for jer alle :thumbup:

Det endte jo med en halv ombygning af huset :tihi:

Hvad gør man ikke for sine katte :ok:

Ja det er helt vildt, og jeg glæder mig så meget til terrasserne er færdige og døren sat i.

Og så må jeg hellere sige en stor tak til min skønne mand, som gør det muligt at virkeliggøre mine ideer, og finder sig i at konen er lidt småpylret når det drejer sig om sikkerheden for hendes katte. -love