Tanker i april

Hvor gammel er Sigga nu?

Til en sammenligning min gamle “Tøsen” en smuk sort tortie tabby med hvid rundkørsel med mindst en MCO indeover… fik sukkersyge som 8 årig og levede med insulin 1 gange om dagen til hun blev 19 år. Så at de får sukkersyge er altså “ingenting” blot man søger for at passe på med insulinen. Du er jo meget påpasselig med insulin, så mon ikke I får noget mere tid sammen! :hjerte:

1 Synes om

Stort :kram:

Det lyder som et rigtigt træls dyrlægebesøg for både dig og Sigga. Jeg krydser for, at prøverne er fine. :crossed_fingers:

:kram:

1 Synes om

Taaaak, det var tiltrængt.

Nu er der heldigvis ro på igen, for jeg har talt med dyrlægen, og alle blodprøver var fine. Kun levertallet lå lige på grænsen - men ikke værre end tidligere og på ingen måde behandlingskrævende. Fructosinen tager det noget tid, inden vi får, men glukose var 16, og selvom det er højt -hun har jo sukkersyge - er det ikke alarmerende, så sukkersygen er sandsynligvis stadig velbehandlet.

Jeg er såååå lettet. Og så skal hun bare have lov at blive bedøvet næste gang, vo tager blodprøver.

12 Synes om

Sigga er vurderet til 13-14 år og har jo været kendt med sukkersyge i 5 år. Tror meget det var fordi st var en ny dyrlæge, at både Sigga og jeg reagerede mere end sædvanligt. Men han var rar, så forhåbentlig bliver vi ligeså glade for ham som for Lone.

2 Synes om

Og der må stemmes :slight_smile:

Som hund og kat

1 Synes om

Husker I at jeg før har skrevet om min autistiske søn Sigurd og birma-Xions tætte forhold?

Xion er så syg og afkræftet at min mand og jeg i går måtte tage den hårde snak om, at det måske snart ville være tid til at sige farvel.

Så her til morgen, inden Sigurd skulle hjemmefra, bad jeg ham om at sige farvel til Xion. ‘Fordi Xion er syg og har brug for en masse trøst og kærlighed’, som jeg forklarede Sigurd.
Så Sigurd nussede stille Xion og sagde et par ord til ham…
Og så - helt på eget initiativ og for første gang i dagevis - begyndte Xion at spise!

Han spiste kun et par bidder og så fortrak han sig igen til vores mørke melkemgang, men her over middag kom han langsomt frem igen, og nu har han sør’me både slikket i lidt kogt kylling og gnasket lidt tørkost.

Måske er Xions håb i virkeligheden en kærlig lille dreng? :hjerte:

29 Synes om

Måtte redde en meget officielt udseende mand, kørende i en blankpoleret sort Audi, fra naboens frådende uhyre af en hund.
Jeg holdt hende hen, mens han slap levende ind i huset … og nu kan jeg se, han er kommet levende derfra igen :yum:
At Nala ikke gør en flue fortræd, kan man jo ikke vide :tihi:

10 Synes om

Ok… :smile:
Den helt store legeplads er taget i brug :laughing:
Vi skal holde Maltes fødselsdag i morgen og der er lukket op og sat varme på i store stuen.
Der er stor ståhej for skydesørspartiet til udestuen har været åbnet et øjeblik men er det ikke længere…
Anoushka mangler bremser og jeg behøver næsten et par tørre bukser :klappe: Så må i selv forestille jer hvordan det går for sig :klappe: :klappe:

6 Synes om

Hvor fint med sådan en smuk forbindelse mellem de to. :heart:

3 Synes om

Jeg skal samle en (nej faktisk to - men én af gangen :wink: ) IKEA-reol, der skal bruges som en rumdeler og hvad gør jeg … jeg brækker et stykke af en af de bærende stolper :rolleyes2::dokdok:
Det er her man bruger gaffatape - ik’?

1 Synes om

@Lovehjerte Hvor fint at Xion har så god en ven. :hjerte: Håber det giver ham lidt kampgejst tilbage :kryds:

4 Synes om

Hvilken dyrlæge var det?

Dyrenes klinik i Korup. Og mit indtryk af klinik og dyrlæge var faktisk rigtigt positivt. Det var ærgerligt at Sigga ikke lige var med på stik, men det kunne dyrlægen jo ikke gøre for.

1 Synes om

Jeg har knoklet hele dagen herhjemme og nu gider min f*ckfinger ikke mere … :flushed:

Wow, av! Hvorfor kommer den til at se sådan der ud?

1 Synes om

Et bristet blodkar … sker hele tiden, også bare ved alm. pres som f.eks. at trykke et dørhåndtag ned :rolleyes2:
Det strammer i fingeren lige nu, men jeg forventer faktisk at den er helt som den plejer i morgen …:blush:

Ah OK. Ja det giver også mening ift at den ikke er hævet. Håber den er fin i morgen igen :slight_smile:

1 Synes om

Okay - den kender jeg ikke. Dejligt at høre, at de var så rare :slight_smile: Selv om Sigga ikke var.

1 Synes om

Xion både spiser og drikker og går på kattebakken som han skal. :wehu:

34 Synes om