Tanker i april

Hvem havde du tæsket med den taske siden nøglen kunne knække?

Fordi de var overbevist om at stumpen sad i døren og de havde værktøj til at fjerne med :wink:

Se det er jo det endnu mere underlige - min taske stod på bordet hos dyrlægen hele aftenen og stumpen er ikke i tasken. Så nøglen har ligget stille i en taske hele aftenen og stumpen er selv hoppet ud af tasken…

Seriøst vildt underligt!! Skal vist til at skifte taske, denne her er da vist forhekset…

2 Synes om

Det var da røde kat som rendte med den, så du ikke også hvordan han ikke kunne klare at kigge dig i øjnene :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nå ham den stivfrosne - ja den teori er der jo selvfølgelig også :thinking::wink:

Det kunne han heldigvis, så jeg kommer med “alt godt fra havet” til både kat og ejer :smiley:

3 Synes om

Jeg tror, at Xion er på vej væk. :cry:
Vi håber stadig, men det ser bare slet ikke godt ud…
Jeg synes godt nok, at det er råt at være kattedame i øjeblikket.

:troste:
:bebe:

1 Synes om

Ja, det er hårdt at skulle sige farvel - håber Xion trods alt klarer det. :cry:

:troste:

2 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram:
Håber på det bedste og fortsætter med at krydse fingre :kryds:

1 Synes om

:kram: :hjerte: :kram:

1 Synes om

Knus og kram :hjerte:

1 Synes om

Puh har lige været til dyrlæge med Sigga for første gang i Odense. Ikke noget alvorligt, bare vaccination og blodsukkertjek. Men det var sgu hårdt - især fordi Sigga kæmpede vildt imod under blodprøvetagningen. Normalt har jeg bare holdt hende, men her måtte sygeplejersken hjælpe og Sigga kradsede, hvæsede og stressede :ked: Så vi er helt enige om, at næste gang får hun bedøvelse.
Men jeg kan mærke at jeg bare er bange og ked af det. Bange for at blodprøverne viser, at hun snart ikke kan mere. Lidt bange for at dyrlægerne synes jeg er en egoistisk katteejer, som holder liv i en gammel kat for min egen skyld og som ikke har været god nok til at få hendes tænder renset. Og helt vildt ked af, at jeg en dag skal undvære hende :ked: Sigga er egentlig rimelig meget sig selv, og gik også rundt nede ved dyrlægen, selvom hun IKKE ville snakke med dem eller have deres godbidder. Så jeg håber, at det bare er dramaet, som har slået mig ud, og at det føles bedre efter en tudetur :ked: :kryds:

Min hånd fik et par velfortjente krads med på vejen.

1 Synes om

Hvor gammel er Sigga nu?

Til en sammenligning min gamle “Tøsen” en smuk sort tortie tabby med hvid rundkørsel med mindst en MCO indeover… fik sukkersyge som 8 årig og levede med insulin 1 gange om dagen til hun blev 19 år. Så at de får sukkersyge er altså “ingenting” blot man søger for at passe på med insulinen. Du er jo meget påpasselig med insulin, så mon ikke I får noget mere tid sammen! :hjerte:

1 Synes om

Stort :kram:

Det lyder som et rigtigt træls dyrlægebesøg for både dig og Sigga. Jeg krydser for, at prøverne er fine. :crossed_fingers:

:kram:

1 Synes om

Taaaak, det var tiltrængt.

Nu er der heldigvis ro på igen, for jeg har talt med dyrlægen, og alle blodprøver var fine. Kun levertallet lå lige på grænsen - men ikke værre end tidligere og på ingen måde behandlingskrævende. Fructosinen tager det noget tid, inden vi får, men glukose var 16, og selvom det er højt -hun har jo sukkersyge - er det ikke alarmerende, så sukkersygen er sandsynligvis stadig velbehandlet.

Jeg er såååå lettet. Og så skal hun bare have lov at blive bedøvet næste gang, vo tager blodprøver.

12 Synes om

Sigga er vurderet til 13-14 år og har jo været kendt med sukkersyge i 5 år. Tror meget det var fordi st var en ny dyrlæge, at både Sigga og jeg reagerede mere end sædvanligt. Men han var rar, så forhåbentlig bliver vi ligeså glade for ham som for Lone.

2 Synes om

Og der må stemmes :slight_smile:

Som hund og kat

1 Synes om