Tanker i april

Kan læse vi har nogle søde personer der hender vores for begge skal hentes nede ved garagen, og intet problem i det. :see_no_evil::laughing: trods de kun kan bakke hele vejen ned af indkørslen.

1 Synes om

Her i One Horse Town skal containeren også trækkes HELT ud til fortovet hver 14. dag. Det er underligt at komme fra affaldsnazisterne i Horsens Kommune :slem: hvor der er 2 containere med hver 2 rum, plus en 5. mindre ting til indsamling af… (kan ikke huske hvad der skal i den sidste, er jo flyttet!!) og de bliver pænt hentet på matriklen, så længe de ikke står alt for langt inde og på flise underlag. Så rykker man til One Horse Town, hvor Hedensted Kommune har landets mest uambitiøse affaldsplan - én container til det hele (vi kalder nu affaldsspanden i køkkenet for “Dybet”, for den modtager jo alting uden at vi overtræder nogen regler!!), stadig afregnet efter vægt - og hvis man har ambitioner om at separere affald, så kan man bare hoppe i bilen og brænde diesel af på selv at køre til losseren, der iøvrigt fuldstændigt ligner det den er… :slem:
VH
Susanne - ikke imponeret…:venter:

Vi har 2m fra skaldepandenes normale plads til kantstenen, og de to sorterede skal køres derud for de bliver taget :smile:

En af de fordele der er ved en boligforening… Rigtig fint med sortering af alting, og ikke os der skal gøre noget ifbm afhentning :slight_smile:

Bare træls når pap og metal/dåse container ikke bliver tømt og man har en pose fyldt med kattemadsdåser :slightly_smiling_face::wink:

1 Synes om

Den havde vi en overgang mange problemer med at de glemte, men jeg blev altså sur og brokkede mig gevaldig, for den var fyldt og jeg vil ikke have alle de dåser stående, så de havde bare at sende en bil og få den tømt. færdig bum :slight_smile:

Heldigvis har vinylerne containere rundt om i vores afdeling, men jeg skal bare gå lidt længere :wink:
Men de var der og tømme vores alm. skraldecontainere hver torsdag, men de andre containere fik lov til at stå

Så kan det være du skal have taget op med din beboerforening, at I skal have reguleret enten jeres afhentningsfrekvens eller antallet af containere? :slight_smile:

her har flere gange været en pave og fortælle at jeg skal stille spandene i skel.
-…ja da…hvor skal i så vende ? …
-øhhhhhhhh
der er da fordele ved at bo i enden af en blind vej

Her skal vi ikke alene stille affaldsspanden ud til skel - den skal også vende rigtigt med håndtaget udad :rock:

Og så er I heldige, I har affaldsbeholdere til sortering. Her skal man selv opbevare det, der kan genbruges, i 14 dage, hvorefter man pakker det i plastposer, som man stiller ud til afhentning. Det er altså ikke noget, der ligefrem er befordrende for lysten til at sortere sit affald.

Og I får da brugt noget plast så…

1 Synes om

Nu må jeg køre i min bil to år mere. Den gik igennem omsyn i dag :jubiii:
Første gang fandt de et hul i et panel, men nu er det lappet og alt er som det skal være :jubiii:

10 Synes om

Mine gæster er kørt videre, for denne gang :cry:
Måske kommer de og sover fra tirsdag til onsdag i næste uge … vi får se :kryds:
Det har været rigtig hyggeligt … min søster havde fødselsdag i går og vi var ude at spise i Næstved :savle:
I dag var det så min svogers fødselsdag, men han måtte nøjes med brød og ost … her hos mig i hvert fald … mon ikke han spiser ude med familien igen i aften, denne gang i Odense.
Hans ældste datter bor i Odense og hun skal giftes på en-eller-anden fynsk herregård på lørdag

@Eva_K og @trillingsgaard: Hvordan gik jeres onsdag? :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 Synes om

Der findes faktisk ikke færre end 123 af slagsen, så ikke så sært du ikke kan huske navnet :slight_smile:

De kunne ikke huske navnet, så jeg har slet ikke fået muligheden for at glemme det :hoho:
Men den ligger ca. en ½-times kørsel fra Odense, med retning mod Middelfart.

Den gik med at se på istapper på en planteskole :tihi: Vi venter stadig (utålmodigt) her…

3 Synes om

Min onsdag var faktisk ganske fin, fik hentet vores europe hjem fra parring… Og fik skældt ud på et par stykker i løbet af dagen også… Jow jow, jeg klager ikke over onsdag…

1 Synes om

Badeællingen Mimi er afleveret hos hankat i dag, så vi håber, at hun bliver lyksaliggjort, for jeg gider ikke vente på flere løbetider…

6 Synes om

Jeg ved ikke helt, hvorfor Google mente denne salgsannonce var en relevant artikel for mig, men det er interessant, at man åbenbart kan tage omkring 5600 kr i London for en uneutraliseret ‘Maine Coon’ uden stamtavle :open_mouth:

I dag er Birk 12 uger… Burde jeg så efterhånden få lavet en salgsannonce? :gruble:

6 Synes om