Tanker i april

Årh altså, Sigga har nu været på pensionen i godt 1,5 døgn, og hun spiser ikke :frowning: Passeren og jeg har løbende kontakt, men jeg kan jo ikke gøre noget. Vi har aftalt, at hun først giver insulin, når Sigga har spist. Kom nu lille mis…

Overvejer mulige straksløsninger, hvis der skulle blive brug for det. Kan måske lokke en veninde til at hente Sigga hjem og passe hende hjemme ved mig selv. Men det er noget af et måske…

Hvor længe ville I have is i maven? Kattepasser skriver at Sigga drikker lidt og i hvert fald har tisset en god tår på bakken.

Det er ikke for at provokere… men du tør ikke sende sådan et brev til avlsrådet :slem:

Hun drikker og tisser så systemet er i gang.

Jeg har endnu til gode at opleve en kat der var mere stædig end sulten; så mon ikke damen snart opgiver sin sultekur.

Det eneste der gør at jeg ville ryste lidt på hånden er hendes diabetes.

De kan vælte rigtig meget, især hvis de har en sygdom som fx sukkersyge.

Er der ikke noget meget velduftende, som kan friste Sigga? Stillet ind i hendes skjul? Jeg ville nok forsøge at finde løsning hvis der intet var spist i løbet af i nat.

2 Synes om

Sigga er ret kræsen. Hun har spist lidt dreamies men ikke rørt vådfoder og tørfoder - i hvert fald næsten ingen tørfoder.

Hun kan normalt kun lokkes med smør og oliven, men det hjælper nok ikke her…

Smør har de fleste da? Hvad der end får hende til at tø op. Lidt dreamies er jo også fint… Få noget i maven så sult fornemmelsen rigtig kommer frem :slight_smile:

Ja, de fleste har smør, og det er værd at forsøge. Mener bare, at Sigga normalt ikke kan lokkes med mad, hvis ikke hun er tilpas. Hun er kun til lækkerier når hun har det godt.

Har nu skrevet til min veninde, og hun vil gerne hente Sigga hjem til mig og passe der, hvis hun ikke begynder at spise i morgen. Det er godt nok en lettelse. Er sgu lidt et tudefjæs lige nu.

6 Synes om

Kan jeg godt forstå. Et er når ens kære er syge, ikke vil spise e.l. men du er ikke engang sammen med hende, det må godt nok være hårdt. :frowning: :kram:

Nøj lego House er hyggeligt… det kan jeg godt blive afhængig af… jeg var nok ligeså underholdt som ungerne

4 Synes om

Stakkels dig - og stakkels Sigga. Det er bare ikke nemt at finde ordentlige løsninger på kattepasning, hvis man ikke har en betroet ven eller nabo til at gøre det. Hvilket du så heldigvis har :slight_smile:

Håber det hurtigt bliver godt igen. :heart:

Med min erfaring med diabeteskatte ved jeg at det at helt undlade insulinen også an give utilpashed og kvalme, og endnu mindre lyst til at spise.
Måske kattepensionen kan give lidt mindre insulin end normalt?

Og så selvfølgelig de sædvanlige trick med lækkert mad, vådfoder etc :wink:

:kryds: for at Sigga-pigen spiser godt i dag

3 Synes om

Tak for svaret Louise. Tænker også på, om hun skal give lidt insulin her til morgen uanset hvad. Og så se, om det får hende til at spise. Og så ellers lade veninden hente hende.

2 Synes om

Måske pensionen kan smutte i nærmeste supermarked og finde nogle oliven.
Måske det kan hjælpe lidt på det og Sigga finder ud af at det ikke er et helt dumt sted hun er på ferie…

Fiona har taget over 1 kg på og vejer nu 6250 - hun skal altså først føde d. 7 maj.
Så slapper du lige af Fiona - du ender jo med at blive en spærrebalon :wink:

4 Synes om

Så må vi se om hun gør som Beka ift at gentage antallet :muhaha:

Der måtte godt være lidt færre denne gang.
Vi har en aftale om 5 stk. men hvis hun bliver ved med denne vægtøgning så bliver det godt nok nogle kæmpeOrlaer hvis der blot kommer 5…

Sigga har spist lidt vådfoder i nat. Vi har aftalt at hun giver en enkelt enhed insulin og så ser vi tiden an til i eftermiddag. Jeg har fået en video og Sigga ser ok. Bortset fra at hun efter lidt nus hvæser og snapper efter damen. Det er ukarakteristisk, så hun er må stadig være ret stresset.

3 Synes om

Det har dumme aprilvejr har ikke alene svedet mine planter (magnolie, sommerfuglebuske, hortensia, stjernetoppe - heldigvis lader det til, at roserne er uberørt), det har også ganske og aldeles svedet min motivation for udendørslivet og havearbejdet :s:

Og så sker der alligevel ind imellem noget derude, man kun kan blive glad over. I dag var spætten på besøg for første gang i år :smiley: Chili synes og helt sikkert ikke, der er noget, der berettiger, at man står inde i køkkenet og råber “Nåhr, lille spættemus :heart:”, når det ikke er til hende :hoho:

6 Synes om

Sigga har stadig ikke spist mere og ikke lavet nummer to på bakken. Så hun har min veninde hentet hende og de er på vej hjem til mig. Sigga gik pænt i kassen, så nu håber jeg bare, st hun hurtigt spiser noget, så hun også kan komme lidt igang med insulin igen. Og at hun kan håndtere at være mere alene, end hun plejer. Min veninde kommer nok ikke til at hygge om hende som Marie gjorde.

7 Synes om