Tanker i april

:kryds: for Xion.

2 Synes om

:kram:

1 Synes om

:kram: til dig og :kryds: for Xion :hjerte:

1 Synes om

Kattene bliver ved med at kredse om det sted, hvor jeg smed det nye tørfoder på gulvet i går … fjollede katte, jeg har jo blandet en god sjat i jeres foderspand :dokdok:

3 Synes om

Asani nyder det lige nu. Han er enekat i nogle timer, fordi Chili er til undersøgelse for sin hypersoignering. Jeg er bange for, at han slet ikke ville savne hende, hvis hun bare blev væk :venter:

Tak for de krydsede fingre.
Xion et hjemme igen, men vi er ikke blevet meget klogere, og jeg er frustreret, ked og træt af syge katte. :ked:
De næste dage vil vise, om vi kan få ham vendt.

1 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds: :kryds:

1 Synes om

:troste:

1 Synes om

:troste: :kryds: :kryds: :kryds: :kram:

Ved du hvad hans blodprøver siger? Han kan blive ret dårlig bare af at mangle væske… men hvis der er lavet blodprøver, er der måske et lille fingerpeg? Omend han jo begynder at have alderen imod sig… :frowning:
VH
Susanne

1 Synes om

Tak fordi du spørger, Susanne. :slight_smile:

Da han blev dagsindlagt i mandags tog dyrlægen hans blodtal, og de viste blodmangel. Han var desuden dehydreret, og blev lagt i drop.

I dag tog dyrlægen blodprøver på nyrer m.v. og konstaterede, at de egentlig er ok, men at han har en forhøjet mængde fedt i blodet.

Xion har ikke haft diarré (eller anden afføring overhovedet) siden mandag, men på trods af det har han tabt sig fra 4.3 kg. til 4.0 kg. på de to døgn.

Han fik indsprøjtninger hos dyrlægen både mandag og i dag og får desuden antibiotika (marbocyl) og appetitvækkende (Medrol - binyrebarkhormon, tænker jeg?), men skal alligevel tvangsfodres. Han ligger bare hen. :cry:

:troste:

1 Synes om

Det er ikke sådan at blive mor… I år har jeg fået det sidste påskeæg fra min mor… Og jeg kommer heller ikke til at få pakkekalender mere :pleading_face:

4 Synes om

Enten er Francesca på vej i løbetid eller også har Johnny haft held af hende :gruble: det er 21 dage siden de blev skilt ad og hun har store røde dutter, håber så meget på hun er drægtig, alle killinger må meget gerne være KBS :kryds::kryds: og mindst en skal være en tortie til mig :kryds::kryds::kryds::kryds::kryds:

3 Synes om

Det er ikke de mest opmuntrende blodprøver vi har set, han er uden tvivl rigtigt skidt tilpas. Jeg har ikke alverdens bud (cholangiohepatitis dukker kortvarigt op på radaren, spørg dyrlægen for en sikkerheds skyld). Idet han har alderen imod sig, så pres på dyrlægen og bed om en vurdering af hvor længe det er passende at fortsætte med tvangsfodring. Det kan godt være svært at få sådan en ældre dreng op at stå igen. Som appetitstimulant virker Mirtazapin godt, men det kurerer jo ikke underliggende sygdom…
Trøsteknus!
Susanne

1 Synes om

Du er heldig, at det holdt så længe! Jeg mistede min pakkekalender og påskeægget, da min søster fik en kæreste for snart 10 år siden. :pleading_face: Jeg forstår stadig ikke hvad det havde at gøre med MINE gaver! :venter: (Men heldigvis har svogeren så dårlig samvittighed at han giver mig en lille ting, hvert år til jul :lol:)

2 Synes om

Tak. I dag sagde dyrlægen, at vi skulle tale sammen, hvis Xion ikke er vendt på fredag.
Men jeg går dem lige på klingen i morgen og så spørger jeg til lever m.v.
Tak.

2 Synes om

For Zion :kryds:

1 Synes om

Dum aften vores kat var frosen, sådan stivfrosen… Nå vi får den eller et andet kræ dissekeret senere på året.

Kommer hjem og hvad står jeg så med??? En halv nøgle. Hvordan kommer man ind med en halv nøgle og hvordan kan en Ruko nøgle ligge i min taske og knække af sig selv og hvor er den anden halvdel???

Nå men så måtte jeg jo kl 22.30 ringe til mine forældre og bede dem komme og låse mig ind. De bor ca 20. min. fra mig, så ikke et kæmpeproblem udover de ikke var ultra imponerede…

Den halve nøgle var ikke i låsen heller - til gengæld var jeg ca lige så stivfrossen som før nævnte kat. Var taget hjemmefra uden jakke…

Nå jeg ville ønske jeg havde en sauna, men må nøjes med 3 mco… :wink:

Hvorfor kørte du ikke selv hen til dem? Mener da din bil har varme :slight_smile:

Lyder underligt med nøglen :gruble: