Tanker i juli 2020

Det må du heller ikke, hvis du skal overholde Lov om ophavsret. Så må man ikke bruge andre folks billeder til egne formål, så det er sådan set fint, du ikke gør det.

Og som @Dorthe_R skriver, så er billederne, som Katho linker til, offentligt tilgængelige, så man kan se dem uden at være bruger af FB. Jeg bruger lige nu min arbejdscomputer, hvor jeg ikke er logget ind på FB (nej, jeg er ikke på FB i arbejdstiden :innocent:), og jeg kan snildt se dem alligevel. Så jeg ved ikke helt, hvad problemet er?

Det har du nu ikke ret i. Hvis man skal dele videoer på KG, skal det gå via et andet medie, med mindre det er en meget lille bitte video. Det handler om, hvor meget de fylder, naturligvis, og hvor meget plads vi har (eller ikke har) på KG. Så selv om det nogle gange ser ud, som om videoerne ligger på KG, så er de faktisk bare indlejret fra et andet medie som fx Youtube.

Billeder kan sagtens lægges ind på KG - bare ikke andre folks billeder. Jo, de KAN godt lægges ind. Man MÅ bare ikke.

1 Synes om

Jeg har selv brugt FB på den måde med billeder længe, men blev træt af at billederne via FB ændre formatet. Fik taget mig sammen til at bruge det skylager som følger med telefonen, det er langt bedre og lige så nemt, nu har jeg tilmed billederne i stor opløsning og rigtig format.
Jeg har en Huawei og deres sky lager hedder Huawei Cloud, har også haft den da jeg havde Samsung mobil, det er langt nemmere end FB, da billeder gemmes automatisk

Min tlf., samsung, har jeg sat op til at gemme på onedrive (MS app) som også er på min pc dermed er mine billeder på pc samtidig som de bliver taget.
Der beholder de også original størrelse.

1 Synes om

Det samme kan man gøre med Dropbox og Google Drev. Også gratis indtil en vis størrelse.

2 Synes om

Jeg har også Huawei og bruger Cloud’en, men jeg synes bare ikke, at der kan være særlig meget. Derfor bruger jeg skyen til mine ‘rigtige’ billeder og Facebook til mine mobilbilleder :slightly_smiling_face:

Hvilken model har I?

Jeg har en P30 Lite :slight_smile:

1 Synes om

enig, når kameraet har en høj opløsning, men syntes det er nemt at tømme den en gang i ugen eller hver 14, dag
De billeder jeg vil beholde på mobilen flytter jeg i mapper på et sd kort

Jeg har en mate 10 lite og til dato den smartphone jeg har været meste glad for

1 Synes om

Ok … jeg spørger fordi, jeg har et etui til den der hedder Honor 10 Lite, jeg gerne vil forære væk til nogen der var interesseret i det.

4 Synes om

Så er vi nået dertil med haven at jeg kan slappe af når de er derude uden at tjekke hvert minut endsige være derude sammen med dem.

Kattene er også nået dertil at de ved at de nok skal komme derud igen, så det er ikke verdes undergang når terrassedøren bliver lukket.

Det er simpelthen så skønt :smiley:

15 Synes om

Det regnvejr der går over Spjellerup lige nu, skal skynde sig at blive færdigt … senest i morgen tidligt :venter:

3 Synes om

i guder hvor er jeg killingeskruk!
Opdrættere jeg følger på facebook laver lige nu killinger på stribe, som alle bare ser så bedårende ud!
Jeg vil have dem allesammen :ups:

… og så lurer jeg på, om jeg skal være fornuftig eller ej …
De der lovede feriepenge kan jo bruges på mangt og meget, og der burde faktisk først og fremmest lægges nyt tag på garagen … pappet ER slidt og utæt et sted, tømrer var forbi i går og tjekke på egen opfordring, da de har lappet det mange gange.
Det kommer ikke fra det skiftede ovenlysvindue - det er pappet, der er færdig.

men helt ærligt - jeg vil ikke bruge mine feriepenge på et f*cking tag! :s: Men de 14.000 det koster at lægge nyt pap, de står jo da heller ikke lige på kontoen :s:
Og mon dog banken vil låne mig 14-15.000 til nyt tag, når feriepengene er på vej …De synes jo nok ikke lige et spritnyt kamera med lækkert glas på er den rette prioritering :ups:

hader at træffe sådan nogle voksen-beslutninger … typisk!

3 Synes om

Mine feriepenge kommer helt sikkert til at gå til en ny kat, men jeg mangler jo også en hunkat, man laver ikke mange killinger på 2 kastrater og en halv hankat :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Synes om

jeg gad faktisk også godt bruge mine feriepenge på en russer eller to … :ups:
Men dem sparer jeg op til - for der kommer kameraet overraskende nok først :open_mouth:

Men lurer godt nok på det tag der … måske jeg skulle tage en "fornuft"snak med min bankdame, man ved jo aldrig, hvad de sådan er villige til at se på :stuck_out_tongue: måske der er noget at forhandle om …

1 Synes om

Jeg forstår slet ikke din prioritering :joy:

jamn… der er jo ikke meget mening i at købe en russer eller to, hvis ikke man har et lækkert kamera at tage billeder af dem med :ups:
og når jeg vil have russer, så skal det helst også passe med, at jeg har lyst (og råd) til at prioritere et lille kuld måske :slight_smile: Så det er ikke lige i år, jeg vil prioritere hunkat (og nok også hankat), men nærmere næste år.

Mit “problem” er faktisk, at taget burde fikses INDEN vinter … det er utæt-utæt, men det bliver fugtigt, når der er kraftig regn i længere tid. og det har allerede været et problem i mindst 2 år. Det er jo ikke sundt for de træplader at blive fugtige konstant :s: så det burde jo nok prioriteres sådan ret snart, at få lagt nyt pap på, så det kan blive tørt og jeg kan få det isoleret også. Det ville være klart den mest fornuftige prioritering! :s:

Så jeg må nok have fat i banken. ØV så voksen og fornuftig man kan blive nødt til at være! Burde jo få gang i det tag hurtigst muligt. Kunne jo konstatere på de seneste dages regn, at det stadig bliver fugtigt :s:

3 Synes om

Ja det er så fordelen ved at bo til leje at man ikke skal tænke i de prioriteringer og jeg har allerede et kamera, så det er heller ikke noget problem :wink:

3 Synes om

Bare ærgerligt Sunny Boy… få nu bare det pap på. Du skal ikke tro det bliver billigere hvis plader og spær også skal skiftes :wink:

Banker er næsten altid til at snakke med når det gælder vedligehold på fast ejendom. Det er min helt klare erfaring.

2 Synes om

Nej det er jo lige det … taget tåler ikke en vinter mere, næstefter tager det skade.

2 Synes om