Tanker i juli 2020

Så fandt jeg en midlertidig løsning, så jeg er en anelse mere tryg ved at åbne til haven.

Storm P har ikke levet forgæves

11 Synes om

Ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh… Hvor jeg nyder at det er blevet køligere! :waytohot: Nu kan jeg faktisk holde ud at bevæge mig igen, bare rolig, overdriver det ikke. :hoho: Jeg føler jeg kan trække vejret igen og tænke igen. Yeah! :wehu:

5 Synes om

Ja smukt er det ikke men tror også det gør at de ikke kan få fodfæste nok til at tage biletten, skulle de hoppe derop.

Vær lige obs på dem i starten, hvis de hopper op i nettet at de ikke kommer til at hænge fast i det med poterne.

Mine kan nogen gange ligge og fjolle på veranda og få viklet deres bagben ind u nettet - de par gange det er sket bliver de noget paniske inden de kommer fri.

1 Synes om

Det er den medfølgende snor fra netter der er sat fast på en krog i hver side, og nettet er så lagt henover - det er en udmærket løsning indtil jeg får lavet noget mere permanent.

Der er skam stadig skarp overvågning på, og ryger ind hvis de lægger an til at ville hoppe op…

1 Synes om

Dejligt at der er nogen, der nyder det køliger vejr :smiley:

Jeg savner allerede varmen, og er allerede træt af lang bukser og lang ærmede trøjer, som er en en nødvendighed, hvis ikke jeg skal fryse :frowning: Men fra positiv siden, så vil jeg hellere have kollegaer der ryster på hovedet over, at jeg tager en lang ærmede på, end jeg vil høre dem af dem, der kan blive i virkelig dårligt humør på de varme dage :slight_smile:

5 Synes om

Bliver det for varmt, efter min mening, bliver jeg ikke kun fysisk utilpas, i værste fald dårlig, men mit humør ryger helt i bund, jeg kan slet ikke håndtere så meget varme. I dag har jeg lavet mere end jeg sammenlagt har lavet den sidste uge!

Men vi er jo heldigvis ikke ens, og i Danmark har vi jo de skiftede årstider, hvilket jeg nyder. Noget af det nyder jeg bare mere end andet. :grin:

2 Synes om

Jeg gad helt ærligt også godt at min ferie fik lidt bedre at blive holdt i :confused:
I det her vejr er det ikke en gang vejr til de længere dags-gåture jeg havde håbet på i min ferie …

20-22 grader og solskin - er det for meget forlangt af juli måned?

… nå ja, det er 2020 … vi får sikkert frost i august og hedebølge til november :crazy_face: :hot_face:

2 Synes om

Nu med både 14L suppegryde og gasgrill …
Man skal jo holde balance i at købe ting til inde- og udekøkken :hoho:

Og i morgen skal jeg så i gang med at koge fond på rådyrben - selv, for første gang! :smiley:

10 Synes om

Så er der bestilt sulky :danse: kom med masser af sol og sommer nu (ikke alt for varmt) :joy:

5 Synes om

Vaffel kredser om mig og forsøger at overtale mig til at holde fri og gøre klar til sengetid. Han elsker når jeg er ved at gøre klar, for så skal han lige have en ordentlig legetur med en fjerpind i min seng. Det synes han er så sjovt :hyp: Bare 5 - 10 min. så må jeg gerne gå i seng og så går han også i seng. De kan hurtigt få vaner. Godt jeg har fri om 10 min. :hjerte:

8 Synes om

Nu røg internetforbindelse :grimacing: … det er første gang siden jeg fik fibernet, håber de får styr på det hurtigst muligt :crossed_fingers:

2 Synes om

Jeg kommer formentligt til at bruge det meste af dagen på at gå og vente …
der skal komme internettekniker (TDC formentligt), da jeg skal opgraderes til en 1000mb forbindelse.
Det er jo meget fint at få en dato, men tidsrummet 7.30-16.00 med 30 minutters sms varsling begrænser altså hvad man kan begive sig ud på :s:
Kan jo knap gå en god lang tur med hunden, hvis jeg skal kunne være hjemme på 30 minutter …

Så nu er jeg stået tidligt op og har støvsuget bag tv-bordet, hvor han skal til … var færdig 7.29 …
og så er den nye suppegryde taget i brug, den passer perfekt til en en portion ben fra et rådyr :hoho:

Men gad da godt han var kommet tidligt, nu jeg er stået op efter det.
Ellers har jeg jo haft en aftale med mig selv om, at i en sommerferie må man altså godt sove længe :smiley: så har sovet til 8-9 stykker (mindst!) hver dag på det sidste :ups:

7 Synes om

Jeg er så priviligeret eller nowet, at jeg vågner af mig selv mellem kl 5 og 6.30 :roll_eyes:

5 Synes om

Man kan for øjeblikket ikke bestille tid online hos min læge. Nu har jeg lige hængt i telefonen i 25 minutter og ventet på at komme igennem - bare for at få at vide, at sekretæren er syg, så kan jeg ringe igen på mandag :argh:

Det gør jeg også til hverdag, men min hjerne opdagede hurtigt at jeg har ferie denne sommer.
Så jeg startede faktisk med tre nætter af 9-11 timers søvn :open_mouth:
Måske jeg trængte :tihi:

4 Synes om

I morgen formiddag skal den røde løber rulles ud her…og flaget hejses :smiley:

Jeg glæder mig sååå meget :heart:

Tic Tac :heart:

7 Synes om

jeg er lidt misundelig, jeg får 4-5 timers søvn på en god nat

Hvis jeg får 5.5 på en normal nat sammenlagt. Så plejer det også at være “heldig nat”.
Men mit hoved især vist har bare taget stikket i starten af min ferie og tænkt - feeeedt, intet vækkeur - så sov da! Så har haft muligheden for at blive i sengen og sove længe - det tager ca 11 timer at få 8-9 timers søvn, så det kan jeg nærmest ikke til hverdag :s:
Har virkelig trængt til det og nyder at jeg har en god nok seng og tid til, at jeg kan blive liggende :slight_smile:

Nu har jeg en “travl” næste uge, hvor jeg ikke kan undgå et vækkeur alt for tidligt om morgenen, så er på den igen :slight_smile: men mon ikke jeg igen sidst på ferien kan få lidt “sammenlagt” søvn på +7 timer :smiley:

2 Synes om

I dag blev Sofie 2 år :heart:

10 Synes om

nogen der har erfaring med at fjerne den overskydende lim på en nænsom måde

1 Synes om