Tanker i juli

De har vist også kun til denne weekend. Meget meget færre end sidste år hvor det vrimlede med bær!

Edit : der var bær nok - 6 kg plukkede jeg på 20 min. De er kæmpestore og søde. Uhmm

20190720_095843

2 Synes om

I dag gik turen til Præstø…det årlige kæmpe kræmmermarked i byen :slight_smile:
Det er så hyggeligt og hvor er der smukt der :slight_smile:
Jeg var så heldig at finde mig et par nye trusser :smile:
image

6 Synes om

Skal vi ikke se dem på ? :sweat_smile:

3 Synes om

Arh…det tror jeg ikke går an :joy:

1 Synes om

Du kan bare poste i den lukkede del :wink:

2 Synes om

Nogen med forstand på cykelmærker? Vil winther, raleigh eller centurion være et ok valg til helårsbrug i vores klima? Jaja, afhænger af cyklen - men det er mere mærkerne, jeg tænker på :slight_smile:

Her har vi altid haft Winther cykler alle købt brugt, vi har aldrig haft reparationer på dem, så det mærke kan jeg varmt anbefale

2 Synes om

Tak Jeanette. Er de også fine og holdbare i regn, sne og sjap? Det er nemlig den slags jeg er lidt usikker på… Og om de ruster nemt og den slags.

Jeg kan ikke huske hvad mærke mine cykler har været. Men min nuværende cykel, blev brugt rigtig meget fra 1996 til 2008, i alt slags vejr, frem og tilbage på arbejde og indkøb. Og noget jeg synes gør en kæmpe forskel, er at min cykel altid holdt inde når den var “hjemme”. Det har gjort at jeg som godt som intet rust har, og min cykelkæde som var i lukket boks, næsten aldrig skulle smøres. Så det kan være værd at tænke med i hvordan du forlænger din cykels levetid. :slight_smile:

Og, hørt fra folk der går mere op i deres cykler end de fleste. Hvis man kommer hjem med en mudret eller snefyldt cykel, så skyl den ren og tør den med en kuld. Det gør virkelig meget for en cykel.

1 Synes om

Tak Ea. Her vil den bo i skur, når den er hjemme. Jeg går også efter kædeboks. Men super gode råd med skylle og tørre - tak :thumbup:

1 Synes om

vi boede på landet, så cyklerne blev ikke skånet, syntes ikke at huske de rustede meget, og mener at mange i dag er aluminum. nu er det jo nogle år side vi havde cykler på matriklen, men efter hvad jeg kan se hos naboens børn, så ser winther cykler stadig ud til at være blandt de rigtig gode, der holder sig rigtig pæne.
rust er jo relativ og kommer jo også an på hvor man bor og hvordan de holdes rene. her blev de kun gjort rene af regnen, men vi brugte til gengæld aldrig vejsalt om vinter. vores var der stort set ikke rust på, men dem der brugt cyklen i byen kunne der ofte godt være mere rust på hjulene og pedaler

1 Synes om

:grin:

Når Ease drikker vand af skålen med sin pote og pludselig finder ud af at poten bliver våd, når han drikker sådan. Og han så vælger at ryste vandet af poten. I VANDSKÅLEN :joy: Nå, men så går jeg da lige over og tørrer op, for vand fylder meget, når det kommer på gulvet på den måde :joy:

2 Synes om

Faldt i søvn i eftermiddags og må have sovet mindst 3 timer. Og drømt - jeg drømmer altid helt forstyrret meget, når jeg sover om eftermiddagen. Nu kan jeg ikke vågne rigtigt igen, og det er trods alt lige lovlig tidligt at gå rigtigt i seng efter en 3 timer lang middagslur :uha:

Anoushka har lige reddet mit liv :flushed:
Den største flakser jeg nogensinde har set landede i vindueskarmen få cm fra min arm :flushed:
Luise 4 år skreg på Hildi og den bette russer kom mig øjeblikkelig til undsætning og ÅD den :nauseated_face: jeg havde bare kvabappelse over at høre på det Eeewwwwwww!

8 Synes om

Vi har været en tur i Super Koi i dag :slight_smile:
Fik købt lidt forskellige Sommerfugle Koi med hjem :slight_smile:

Men tror godt nok at den ene her fik sig noget af et chok da den så mig :joy:

image

8 Synes om

Havde du de nye smarte “underhyl” på :rofl:

2 Synes om

Ja, tog dem på i dag når nu vi skulle til storbyen …smart vil man jo altid gerne være :joy:

2 Synes om

Når vi er i København…så vil jeg altid så gerne en tur ud til lufthavnen…elsker det mere end jeg ved ikke hvad…kunne bare stå der og glo i timevis…men det har vi jo ikke tid til for der er så meget vi skal se :slight_smile:
I dag var vi der igen og skulle en tur videre derudaf…
Og se lige hvad der kom over os da vi skulle under tunnelen…det var lykken :grin:

Og jeg som ALDRIG sætter mig op i et fly…ALDRIG…men at se dem lette derude fra…det er jeg vild med :grinning:
image

3 Synes om

:yikes: Skulle lige hente vasketøjet ind fra min overdækkede terasse og mærker så at jeg med mine bare tæer træder på noget blødt… en halvstor tudse!!! :nauseated_face: Tudsen tog det pænere og hoppede videre…

2 Synes om