Tanker i juli

Ninja og jeg har opgivet gåtur her til eftermiddag - det er for varmt, selv for hende!
Parasollen er sat op, kattene sat ud i skygge, hundens køletæppe lagt i skyggen, jeg er placeret i skyggen, hunden ligger på køletæppet …

Og alle på nær Rappe har det for varmt!
Rappe har lagt sig i solpletten og ELSKER, at der er 32 grader på terrassen :sweat_smile: hun er vist den eneste i miles omkreds, som synes det her er den bedste temperatur længe! :hoho:

Nå ja - hundens gåtur må vente til aften, når vi kommer under de 25 …

4 Synes om

Kaninen har fået den kølemåtte jeg havde købt til kattene, men som ikke blev brugt (det nye laminatgulv i køkkenet er åbenbart bedre …)

IMG_20190724_165539

10 Synes om

@Jeanette, den der kam du viste billede af for noget tid siden… kan simpelthen ikke finde den. Kan du hjælpe med et navn og evt. et link til hvor den kan købes ?

I næste uge skal jeg forhåbentlig have lavet det sidste i lejligheden, og så skulle renoveringen gerne være færdig.

De skal istandsætte havestue og terrasse - det kunne de ikke i vinter da temperaturen var for lav til at male.

Jeg havde egentlig tænkt at jeg nok skulle finde ud af det med kattene, selvom jeg skal pille nettet ned.
I weekenden kunne jeg så mærke at det kunne jeg ikke overskue alligevel.
Så nu er der booket værelse på Hotel Tingskoven - 4 overnatninger - og i samme boks.
Det bliver godt ikke at skulle bekymre mig om kattene herhjemme mens der er malere, det bliver dog underligt ikke at have dem hjemme i 4 dage.
Har kun prøvet ikke at have kat hjemme da Buster var syg og indlagt.
Denne gang ved jeg heldigvis at kattene er sunde og raske, og jeg kan få opdateringer via Kattepensionens Facebook-side.

Er meget spændt på hvad de siger til det…

7 Synes om

Det lyder som en virkelig god og tryg løsning :slight_smile:
Så kan håndværkerne bare arbejde og du kan slappe af velvidende at ingen katte stikker væk.

Men du kommer helt sikkert til at savne dem i de fire dage :wink:

4 Synes om

Kan vi blive enige om, at hedeture er ‘‘no go’’ når temperaturen i forvejen er tæt på 30 grader?

3 Synes om

jeg er lost, hvor lang tid skal vi tilbage og er det en kam til katte eller

Hedeture er seriøst no go uanset temperaturen :s:

Jeg syntes de var ret fascinerende i vinters, hvor man kunne gå fra at være ½-frysende og pakket ind i tøj, til at flå tøjet af og svede, i løbet af et par minutter :wink:

1 Synes om

Mange tak :slight_smile:
Bønnemanden havde også blærebetændelse i januar, og der fik jeg prøvet, hvor lidet entusiastisk han er at give tabletter :confused:
Dyrlægen gav ham et tjek, og da jeg fortalte om pillerne, anbefalede han en depotinjektion, Convenia. Så det prøver vi nu. Ifølge dyrlægen virker det super, og det skåner mine fingre fra at blive hakket i småstykker :thumbup:

I skrivende stund flader Bønnen ud på nyindkøbt kølemåtte og virker mere som sig selv :hjerte:

10 Synes om

@Jeanette, det er her for nylig. Du skrev den var god til bobberne, også skrev du noget med en 3 pels de havde som den ikke tog noget af…lyder det helt sort? Den så ud til at have meget tynde tændervsom sad tæt, og tænderne var ikke så lange…

Mener at @eife måske fandt et sted den kunne købes. Hed den måske noget med “equi”-et-eller-andet?

Den strigle til hest i gummy som ikke kunne fåes I dk

ah denne, Den er super til at fjerne død pels og skader ikke pelsen som en furmator

67098349_10219625096155384_8254964728170807296_n

har fundet denne på nette og evervejer at bestille den lille
product_shot_98f947e7-e56e-4334-bfbe-5864f785dbf8_2048x2048.webp (241.1 KB)

Åh tak @Jeanette og @line_refsgaard nu jeg ikke selv kunne huske den .

1 Synes om

Jeg kan godt være lidt kreativ. :smile:

67482506_905206389840110_5820993606042779648_n 67388684_571888279882078_5887525338107346944_n

Hvis man pudser brillerne, kan man se fem roser foldet af pengesedler. :wink:

Jeg brugte denne vejledning, hvor man i øvrigt også kan se roserne tæt på. Billedet af min buket er taget to døgn efter at roserne blev foldet, så der er desværre lidt kedelige at se på.

Men selv blomsthandleren der bandt buketten, var imponeret. Og modtager af buketten blev målløs (og der skal altså lidt til. :smiley: )

11 Synes om

MANGE her i byen har hund. Som i helt vildt mange!
Det giver en vis overbærenhed med mange ting ifm nogle af de gener der kan være med sådan nogle :slight_smile: det er jo dejligt nok, og der masser af fordele ved det …

Men lige nu står tre-fire hunde i hver sit hjørne af to tilstødende villakvartere og gør om kap …
det er altså liiiiidt enerverende i længden … især fordi ejerne står og råwer om kap med deres hunde og tydeligvis ikke evner, at få hverken hinanden eller hunden at holde op med at gø …

Det må være varmen :hoho:

1 Synes om

FERIE!!! :laughing:

7 Synes om

Og om sådan ca. 9 timer bliver det min tur! :rock:

3 Synes om

Super spænende, min GPS ankom i går.
Første måling af Asti hen over natten. For at se hvor meget hun bevæger sig i forbindelse med vi er ved at omlægge hele folden til vandrefold. ! :smiley: Og fedt at se at 1 af de 3 Hø stationer slet ikke er rørt i nat, og netop var helt fyldt da vi kom ud til morgen. Da jeg var lidt i tvivl om Asti forsat ville støvsuge alle 3 stationer som i starten. :joy: (Og ja der er nogle sjove afstikker men nej, hun har altså ikke været under hegnet, der er bare lidt ukorrekte streger i henhold til data frem og tilbage op til satellitten) :see_no_evil:

FB

7 Synes om

Hun bruger ikke den ene ende ret meget. Er det positivt? Eller skal den så gøres interessant? Er de gule der jeres hø er og hvor er vandet?

Undskyld men jeg synes det er spændende

1 Synes om