Jeg mistede min elskede 13-årige kat Bastian for to uger siden (han blev aflivet )
Jeg savner helt vildt at få kat igen, jeg har et par katte alvorligt i kikkerten, men er samtidig blevet total afhængig -wehuu af at kigge på salgs- og omplaceringsannoncer både på forums og i dba m.m..
Jeg syndes der er en helt vild overvægt at Main Coons. Jeg ser dem slet ikke i det område hvor jeg bor. Er de virkelig blevet så udbredte? Det var en meget sjælden race for 13-14 år siden da jeg sidst kiggede efter kat.
Jeg savner at snakke katte med nogen her under min kæmpe kattevacum periode…
Hvis du leder efter en racekat, så husk bare at lede igennem racernes specialklubbers killingelister, og ikke igennem de gratis annoncesteder, som f.eks. dba.dk osv.
Der er en samlet oversigt over racekatte til salg på: www.killingelisten.dk
Så støtter du nemlig de rigtige og ikke de forkerte. Jeg ved ikke hvor udbredte Maine Cooner er, men der er for mange, det er helt sikkert. Og især for mange af dem uden stamtavler, som jo ikke bidrager til vedligeholdelsen af racen.
Derfor er det vigtigt at du får stamtavlen med, hvis du evt. overvejer en Maine Coon.
Huskatte finder du hovedsageligt på internater, f.eks Inges Kattehjem eller Dyrenes Beskyttelses Internater eller igennem Kattens Værns internater.
Jeg leder ikke efter en main coon (havde en i ganske kort tid for 13 år siden, men det var ikke noget for mig) jeg var bare overrasket over hvor meget den fylder i salgsannoncerne. Mange af dem er godt nok blandinger og uden stamtavle. Jeg har næsten fået det indtryk at den (inc. mco-blandinger) er lige så udbredt som huskatten.
Det bliver bare så spændende at få et par nye familiemedlemmer igen.:yah:
Hvis du kunne tænke dig en voksen kat (det er meget nemmere - den klatrer ikke i gardinerne, og den er renlig etc) så kig på
www.vildkat.dk
Der er rigtig mange skønne katte, som bare trænger til nyt hjem, og der er kun neutraliserede katte på siden, så du ikke skal til det.
Jeg har fået begge mine via den side, og det er jeg meget glad for.
Anbefales
Når man bor sammen med MCO er det ikke svært at forstå hvorfor den er så udbredt. Den har et fantastisk sind, er let at håndtere, perfekt med børn, katte og hunde, og så har den ekstemt let ved at indrette sig.
“Desværre” har den også noge træk som åbenbart er meget eftertrukket lige nu. F.eks. størrelsen, den lange pels, og i NOGLE tilfælde et barsk look. Derfor er der så mange som kan tjene penge på at sælge blandignskillinger, som i langt de fleste tilfælde slet ikke har den sundhedmæssige og sociale kvalitet som en killing fra en opdrætter
Det bliver dejligt for dig at få en ny kat, det er næsten ikke til at undvære
[quote=Bastiankis;361368]Tak for linkene:)
Hvornår er en kat voksen?:øhmm: (og ikke klatrer i gardinerne…-hopla)[/quote]
Hehe… Af sind eller af alder?
Mine er 2½ og 1½. Ingen af dem er voksne. I skrivende stund har jeg en oppe på døren og en der pøler rundt nede på gulvet Tror “desværre” heller ikke at nogen af dem nogensinde bliver voksne, og stopper med at kravle på dører, hylder osv.
Jeg har kig på Europé og Manx (med hale) og omplacerings huskatte da jeg bedst kan lide “rigtige (gammeldags) katte” Håber ikke jeg fornærmer nogen…
Men for at det ikke skal være som at trække i lotteriet ønsker jeg at forældrekattene kendes da det næsten er en umulig opgave at skulle erstatte vores Bastians plads.
Hvad med et par voksne abyssiniere - gammeldags er de vel ikke - men helt naturlige og skæppeskønne kærlige familiekatte med høj brugsværdi. Sunde og raske, fixet og det hele - lige klar til brug:-)
Tak for tilbuddet Jeg vil checke op på dem jeg allerede har kig på og så tror jeg også at abyssinere er lidt for ekstreme for mig, men helt sikkert en pragtfuld kattrace.
[quote=Musashi;361398] ellers er der jo også en klassisk perser :)[/quote] min Bastians farmor var perser men den er for speciel til mig.
[quote=Musashi;361398] besøgte din hjemmeside - hvor er det dejligt at se hvor godt jeres marsvin har det syntes det er så synd dem der holdes kun i små bure indenfor[/quote] Tak.
Gud hvor er du smukke! Jeg var inde og kigge på din hjemmeside. Jeg bryder mig ikke om det “alm.” perserhovede, har aldrig set den klassiske her. Godt der er nogen som “passer på” de gamle racer og undgår skavanker m.m. i avlen.
Didymus især! Desværre er det i en prisklasse hvor jeg ikke kan være med. Især ikke når jeg gerne vil have to katte.
Det var jo heller ikke den “type” jeg kigger efter.
[quote=Bastiankis;361429]Didymus især! Desværre er det i en prisklasse hvor jeg ikke kan være med. Især ikke når jeg gerne vil have to katte.
Det var jo heller ikke den “type” jeg kigger efter.[/quote]
Hos Kattens Værn koster 1 kat 1000,- og så er de ordnet i alle ender og kanter. Det bliver vist ikke meget billigere end det.
Jeg synes selvfølgelig at du skal have Burmesere og da du bor i Roskilde og savner kattesnak…
Jamen så er du velkommen til at komme ud til en gang kattenus/snak:thumbup: