Tanker i november '25

Det står også på hylden her med en af udvidelserne, lige nu er det Hogwarts Battle, der kommer på bordet når der skal spilles :smiley:

3 Synes om

Det overvejer jeg også at montere foran min hoveddør, for den er pivutæt :blaafrossen:

3 Synes om

Hvilken udvidelse har du, og er den sjov for gameplayet? Kan se at nogen af dem ændre spillet en del.

3 Synes om

Selvklæbende, nye tætningsstrimler er ikke ret dyre og nemt at sætte på.
Fås i forskellige profiler og tykkelser. De kan virkelig gøre en forskel!
Fås i Jem og fix.
Vi havde det i det gamle hus og her, indtil vi fik nye døre og vinduer.
Den gummikant døre er født med bliver træt og stiv med alderen, døren sætter sig osv.

Som eksempel

5 Synes om

Det er Oceania udvidelsen, den ændre ikke rigtig på så meget, andet end den tilføjer nye fugle :slightly_smiling_face:

3 Synes om

Ja, det har været storfavorit her i mange år, og vi har også tre forskellige udvidselser til spillet :grin: Tjek evt. også Takenoko ud, hvis I ikke allerede kender det
(Ville jeg have skrevet i forgårs, men jeg kan absolut intet få lov at sende fra min mobil længere. Der er simpelthen ikke noget felt jeg kan trykke “send” og jeg kan ikke få det vist på nogen måde)

5 Synes om

Jeg vil anbefale at spille det en del, og når I så er ved at synes I trænger til fornyelse, så købe den udvidelse, der giver nektar. Den åbner en ny dimension, men det er ikke en jeg synes er nødvendig for spillet før end det måske begynder at være lidt ens at spille det :smil:

5 Synes om

Vi har spillet det i omkring to måneder nu, og på det nærmeste hver aften. Vi slukker for TV og spiller i stedet. Vi afprøver stadig forskellige strategier, i forhold til hvad giver det mest mening at gå efter osv. Det klør voldsomt for at få udvidelserne men det giver god mening at vente til efter jul så jeg ønsker mig noget jeg bliver sygt glad for.
Er det andet spil du nævner sådan lignende i “maskinrummet” eller er det noget helt andet? Jeg har virkelig fået øjnene op for at spil kan meget mere end Ludo og Matador.

5 Synes om

Naboens halmfyr er begyndt at forpeste hele byen igen … vi havde ellers håb om, det ville stoppe med den nye ejer. Så det er åbenbart ikke så meget det, hvem der fyrer op i fyret, men at det er selve fyret der stinker :nauseated_face:

7 Synes om

Så må det godt blive December :smiley:

Min mor har doneret den til mig.

Katja fik lov at åbne den for at se om alle lå hvor de skulle… Det gjorde de ikke, så hun sorterede dem :smiley:

9 Synes om

Jeg har spurgt Rune, som har fundet noget på forumsoftwarens supportsider. De er opmærksomme på problemet, men det ligger åbenbart i iOS, altså Apples styresystem. Ifølge supporten er der kommet en opdatering af iOS (26.1), som skulle løse de værste problemer.

Vær opmærksom på - det er ikke noget, JEG siger, eller Rune for den sags skydl, så jeg ved ikke, om det er korrekt. Vil du tjekke, Eva, om det er den version, du har?

@Lovehjerte - det samme gælder dig.

Som sagt, ingen garantier. Men i det mindste ser det ud til, at der arbejdes på problemet. Fra Apples side, og dem har vi jo desværre ikke rigtig indflydelse på :frowning:

6 Synes om

Har jeg pjævset over før, at vores hus er alt for stort :face_with_spiral_eyes::hot_face: Jeg er ved at give den helt store rengøringstur oven på :persevere:

8 Synes om

Hver gang jeg drømmer om at have mere plads, tænker jeg på, hvor meget mere rengøring der så ville blive - og så indretter jeg mig efter forholdene :wink: Men lidt mere kunne nu være rart :smiley:

8 Synes om

Jeg drømmer om et alm. parcelhus på 130-150 m2 uden for mange naboer :smile: læs: der er nogle stykker i Bælum, der ligger godt :wink: Lars er bare ikke klar til at rykke videre, men jeg sår små frø, så måske om 10 år er han moden :face_with_hand_over_mouth:

10 Synes om

Ja, omkring 130 ville være ideelt til mig også. Det ville give mig nogle ekstra rum og mere luft i alle rummene. Men lige nu bliver det ved drømmen :slight_smile:

6 Synes om

Jeg ville elske et lille hus eller rækkehus (eller lejlighed hvis den ligger i stueetagen helst, eller max på 1. Sal) på Max 110kvm (mindre kan sagtens gøre det. 80-90 ville være længe fint) og med et frimærke af en have/terrasse til. Men det er jævnt svært at finde til en pris jeg kan betale og en beliggenhed jeg kan acceptere. Thomas og jeg havde 183kvm og det var alt alt alt for meget.

6 Synes om

På gården havde vi 150m2, som var elendig udnyttet. De to af børneværelserne var kun 7-8m2 syntes altid huset var for lille.
Nu har vi 131m2 i stueplan med samme antal værelser, men langt bedre udnyttet. Samt 89m2 kælder. Jeg elsker huset og pladsen.
Da vi skulle finde nyt, spurgte 90% os om vi ikke ville i noget mindre, når vi sagde nej var de dybt rystet.

7 Synes om

Vores hus er småt - nok ca. de 130 m2 - og har en perfekt rumfordeling for os, efter at ungerne er flyttet. :slight_smi: Vi har plads til både et omklædningsværelse, et gæsteværelse og et bibliotekt til mig, og det føles som ren luksus. :grin:
Det var lidt trangt da vi havde alle fire børn boende hjemme, og derfor tilkøbte vi et fuldt isoleret anneks på 26 m2 med eget toilet. Det fik den ældste, og det spillede bare.

Nu om dage kunne vi sagtens undvære annekset, men min mand holder af at kunne bruge det når han arbejder hjemmefra.

8 Synes om

Ej altså, helt ærligt?! At anskaffe sig en siataler er som at købe en lykkepose fra en tosseanstalt. :crazy_face:
Billy og Jasper æder både servietter og rødløg og nu har Billy lige drukket af min varme kakao.

18 Synes om

Hvilket er lige nøjagtig det du har gjort … :cool:

7 Synes om