Jeg har været forbi købmanden med en pakke til forsendelse … jeg ved ikke om det var det faktum at jeg skulle sende en pakke for en gangs skyld, forvirrede ham ved kassen, eller om det var fordi det var en indpakning fra Latz vådfoder … men han modtog pakken og scannede den på kasseapparatet ![]()
Men bare rolig @Enki … jeg stod og kiggede på, mens han klistrede GLS-label på ![]()
Jeg vil gerne have en foldedør indtil stuen, for at holde lidt på varmen.
Men Simba og Aslan skal kunne komme igennem 24/7
Findes der en foldedør med en kattelem?
Der er en alm dør indtil stuen, men da jeg bor til leje kan jeg ikke bare sætte en kattelem i den.
Hvis det er en standart dør du har, kan du købe en ny dør i et byggemarked, og så lave hul i den. De billigste koster omkring 500 kr.
Du kan vel installere en selv?
Sådan en lem fylder selvfølgelig lidt i tykkelsen (rammen), så den må nok sidde på det yderste panel, for at døren ellers kan folde som den skal …
Det var også præcis det forslag jeg havde i tankerne. ![]()
Køb en billig dør og sæt kattelem i, og opbevar den oprindelige dør.
Hvis I har en Plusbutik eller måske dba, hvis du har nogen til at køre for dig …
Delle havde fået forvildet sig op på mine Billy reoler og kunne ikke komme ned, kombineret med at hun godt ved hun ikke må. Og hun ville gerne ned. Så hun var tydeligt i syv sind. Men hun ville ikke lade mig tage hende ned. I hvert fald ikke før end jeg havde fundet en skammel frem og jeg bedre bare kunne tage hende, frem for at hun skulle hjælpe til selv. Men da jeg så kom op og fik løftet hende ned, storspandt hun.
Nok mest for at berolige sig selv, men jeg tolker det som en “tak for hjælpen”.
Uh den med en ekstra dør havde jeg ikke overvejet, det vil jeg lige undersøge ![]()
Jeg tror ikke vi har en plus butik, jeg ved hvertfald ikke lige hvad det er ![]()
Jeg bor i Næstved kommune og de har kommunale genbrugsbutikker, der sælger alt muligt skrammel, de får ind på genbrugspladserne … butikkerne hedder ‘‘Plusbutik’’
De hedder værdicentralen her i byen
men man kan finde virkelig gode sager og billigere end alm genbrug fordi der ikke skal tjenes på det og det forøvrigt heller ikke er gamle damer der prissætter.
Tænker navnet udspringer af, at der er Affald Plus, der driver genbrugspladserne i det meste af Syd- og Vestsjælland…? ![]()
Hvis ikke folk har set det, så efterlyser vi små hjælpsomme poter i ugens kattebillede:
Vi har en skibsbriks i gæsteværelset og af og til insisterer en af kattene på at få åbnet en skuffe, denne gang var det Pete der ville ned i den - Diesel lå allerede derinde og sov på en hylde i klædeskabet (don’t ask… ![]()
)
Noget senere hørte jeg igen lyde derindefra - Diesel sov nu på sofaen, mens skuffen var lukket og Pete lukket inde i den… ![]()
![]()
Uanset om du vælger folde- eller alm. dør - er det ikke en option bare at lave et hul til kattene, tænker ikke det gør den store forskel på varmeudvekslingen…? ![]()
Hvis det er min egen dør kan jeg banke en klud eller lign fast ![]()
Jeg har i øvrigt, som en hurtig løsning, selv en teleskopstang øverst i dørkarmen og så gardin, netop til temperaturregulering.
Andre end os der har opdaget brætspillet Wingspan? Uha det er sjovt. Har ønsket mig alle expansions i julegave.