Tanker i september

Men er det en anerkendt måde at mærke katten (eller hunden) på? Kan man forvente, at Falck er informeret om, hvad det står får? Er der nogen, der har fortalt dem det? Jeg synes i hvert fald, det er en risikabel mærkningsmetode, hvis man bare forventer, at folk - hvad enten det er den gennemsnitlige dansker eller Falck - kan regne det ud af sig selv.

1 Synes om

Det er et lovkrav at hunde skal være mærket med enten øretatovering eller chip, så de ved da forhåbentlig at en hund uden øremærke burde være chippet :kryds:

Klart nok. Men tatoverer man så et c i hundens øre? Mit spørgsmål går egentlig mere på, om folk generelt og Falck specifikt ved, hvad c’et står for. Man kan sagtens mene, de BURDE kunne regne det ud, men det hjælper bare ikke, hvis de så alligevel ikke kan.

Det tror jeg desværre bare ikke de går ud fra med katte… Det er jo bare en kat :confused:

Der må vel være en her der kan svare …
Aldis velsmagende (mælkesmagende) mælk er udgået…har så fundet øko mælk i plastflasker, flasken koster 4 kr og er ikke til retur…så hvad bruger i til desinficering af flasker…eller koger i dem bare ud ?

Jeg synes oftere og oftere at jeg støder på historier om at Falck ikke lever op til de aftaler de indgår med kommunerne omkring afhentning og kontakte katteregistre/ejer.

Jeg har selv oplevet at kontakte Falck og få dem ud fordi jeg havde fundet en død kat i min have. Jeg måtte skære ud i pap at det ikke var min egen kat, og jeg ønskede at Falck skulle tjekke kattens øretatovering og/eller chip, så de kunne give ejeren besked. At dømme efter hvor svært det var at få manden til at forstå, at der kunne sidde en ulykkelig ejer et sted, som gerne ville vide hvad der var sket med deres kat, tvivler jeg ærlig talt på at der skete andet end at katten blev smidt ud. Så nu fortryder jeg at jeg ikke selv forsøgte at finde ejeren, men man får ikke altid tænkt alt igennem mens det sker. Dette skete en gang før 2006, da det var i min gamle lejlighed.

1 Synes om

Mhhm, lørdag aften og et glas rødvin mens maden er i ovnen… Det er dejligt ovenpå nogle lange arbejdsdage :wine_glass:

1 Synes om

Sort sol - over Århus? Eller Vadehavet. Same same :blush:

2 Synes om

Alexander syntes jeg er dum og ond og alt muligt andet. Joy er i løb og han er lukket på soveværelset sammen med mig.

Så snart Joy ser ham bliver hun blød i knæene og en halv gang længere og halen klistret hen af siden.

Alexander syntes hun er megalækker.

Og jeg tager ham under armen og placerer ham i et rum væk fra hende.

Fertile katte som ikke skal have killinger er lidt af pestilens at bo sammen med.

Joy fik suprelorin chip i går, hun var i små løb, skal ellers nok love for at den fik hende i gang…

Herefter skulle der så gerne være ro et årstid.

Nej det var også derfor jeg kun nævnte hunde, jeg tvivler også på at de tænker over det i forhold til katte :frowning:

Jeg har ikke handlet ind i over en uge og alt jeg troede jeg kunne spise, er muggent :venter:
Jeg ville sagtens kunne nå ud at handle nu, men det kræver at jeg tager noget andet end nattøj på og prøver at komme til at ligne et menneske … og det orker jeg ikke :rolleyes2:

Når vi får kød hjem, fryser jeg noget af det hakkede i Manse-portionsstørrelse - ca. 50 g’s løsfrosne kødboller, der hurtigt kan tøes op.
Var i nogenlunde samme situation som dig her til aften, så “lånte” lige 4 stk. til en gang pastasovs, hvilket afføder følgende spørgsmål fra Ralph: er det Manses boller, vi skal ha’…? :smirk_cat:

4 Synes om

8 Synes om

Ej hvaaaaaad??

Hvordan ser det så ud i september?

Glaaaaaaade jul, dejlige juuuuul :juletrae01:

2 Synes om

Black head…

Alle fem katte er inde, døren ud er lukket…

Og så kom Hugo løbende med en levende mus ude fra køkkenet? :uha:

1 Synes om

De kan have slæbt den ind tidligere og den så er smuttet fra dem. Det er set før her på :tihi:

Vi har lige vendt at Rhys en 10 min tid før var kommet løbende ind (som den sidste). Så han har sgu nok haft den med, selvom han lå og sov, da Hugo kom med musen :dokdok:

Lige nu går han også og leder efter noget… Hugo fik vi lukket ud med musen, så vi ved, den er ude :mouse:

så længe det varer… muhahahahaha

1 Synes om