Tarmvagination (med grimt billede)

Fredag aften synes jeg ikke Idgie var helt på toppen. Jeg holdt øje med hende, og lørdag begyndte jeg at behandle for forstoppelse. Det var det symptombillede hun havde. Hun reagerede en lille smule og både spiste og drak, meget lidt, men hun tog selv. :+1: Desværre var der ingen gevinst bagud, så jeg fortsatte med laksantia. Søndag var stort set samme billede som lørdag, men der var stadig ikke hul igennem, så jeg begyndte at blive bange for hun havde ædt et eller andet, der havde sat sig fast for alvor. Jeg kunne mærke “noget hårdt” højt i tarmen.
Natten til i dag kunne jeg godt se, det kun var dyrlægen, der skulle få den forstoppelse ud og vi kørte tidligt i morges afsted.
Idgie fik taget røntgen og vet synes det så underligt ud, men der var tydeligvis noget der sad i vejen.
Så hun kom i narkose og åbnet.
Den lille strut havde en ret stor tarmvagination, som var godt i gang med at nekrotisere. Den blev naturligvis taget ud, og blodforsyningen i de raske ender så fin ud.
Nu ligger hun og sover rusen ud. Vi er stadig langt fra målet, men vi håber på tarmen arter sig og hun overlever. Der er gjort, hvad der kan gøres, så et lille julemirakel vil være velkommen.

Der er ikke noget at sige til hun ikke var på toppen :blegne:

Omsorg :hjerte:

Far har vagten, mens de andre tosser har rally i storestuen :smiling_face_with_three_hearts:

Men min pointe er… Hvis mis er forstoppet, så hav dette i baghovedet. Det sker ikke ret tit, men det kan have fatale konsekvenser, hvis det ikke opdages i tide. Det håber vi, vi har gjort med Idgie :bebe:

24 Synes om

Puha en omgang. :kram:
Masser af :kryds: for hun kommer sig hurtigt og fuldstændig! :hjerte:

2 Synes om

Åh nej :kram:

:kryds: :kryds:
For hun kommer sig helt og uden men :heart:

2 Synes om

Stakkels pige. :cry: Jeg krydser alt for hende. :kryds: :heart:

2 Synes om

Rigtig god bedring lille Idgie .:kryds:

1 Synes om

:mending_heart:Vi håber på et julemirakel :gift_heart:

2 Synes om

Vi er mange, som håber det bedste.

2 Synes om

Masser af tanker og krydsede fingre for fortsat bedring. :two_hearts:

2 Synes om

Julen er miraklernes tid. God bedring :heart:

2 Synes om

Åh, den lille stakkel :heart: Dejligt at se, at de andre passer på hende.

Hvad kommer det til at betyde, at hun mangler et stykke af tarmen?

2 Synes om

Formentlig ikke alverden. Jeg kender en anden kat, der var igennem samme omgang for nogle år siden. Han lever i bedste velgående og er helt “normal” :wink::smiling_face_with_three_hearts:

6 Synes om

:kryds: For at hun kommer godt ovenpå igen :kryds:
Og nøj hvor er jeg glad for, at hun er hjemme hos jer, hvor både mennesker og katte passer så godt på hende :hjerte:

3 Synes om

:kryds: :kryds: :kryds:
Stakkels lille ven

2 Synes om

Føj for en omgang! :ked:

Jeg :kryds: for, at hun kommer ud på den anden side i god form og uden yderligere gener <3

3 Synes om

God bedring til lille Idgie :pray:

2 Synes om

puha godt der lige var en dag med åbent inden jul - god bedring til hende :heart:
hvad kommer den slags af - havde dyrlæge et bud?

2 Synes om

Ja det sparede da en røvfuld i vagttillæg, og selvom vi håber, er vi ikke i sikkert land endnu :crossed_fingers:t2:
Min Vet har praktiseret i 20-25 år og har kun haft et enkelt tilfælde for næsten ligeså lang tid siden.
Så hun var også sådan “hold da op”.
Hvis man ser i litteraturen, så kan kraftig diarre bl.a. være årsagen, men det har hun ikke haft. Så vi trækker på skuldrene indtil videre og kalder det sort uheld. Men det skal da klart søges noget mere på.

7 Synes om

Jeg elsker simpelthen den dreng :heart:

20 Synes om

:heart:

1 Synes om

:smelter: