Nogle forslag til, hvordan jeg bedst og mest sikkert renser mit tastatur, især mellem tasterne?
(Det skulle helst ikke være et heldags-foretagende).
På forhånd tak!
Nogle forslag til, hvordan jeg bedst og mest sikkert renser mit tastatur, især mellem tasterne?
(Det skulle helst ikke være et heldags-foretagende).
På forhånd tak!
Sluk computeren.
En klud med husholdningssprit, og vatpinde til mere genstridige pletter evt.
(Det var sådan et firma kom og gjorde på min sidste arbejdsplads)
Næhhh, bortset fra man kan få noget specielrens, skum og servietter. Men foregbyggende kan man vende bunde i vejret når det ikke er i brug, mindre kattehår, potefedt osv.
Jeg har også sådan een tastatur-afstøve-børste som jeg bruger til hverdag med pensel i den ene ende og støvekost i den anden, til stor morskab for kattene. Købte den i Tiger (til en 10’er).
Jeg er generelt også fan af støvekoste, sådan nogle med fjer (er det ikke det man kalder dem) og det er kattene selvfølgelig også. Har et stor lyserød lige nu.
Først sluk computer eller tag tastaturet fra, så det ikke er aktivt.
Væn det på hovedet og giv den nogle dap bagpå, en masse spændende ting vil falde ud mellem tasterne -breakdance
Tag en klud med ajax, fedtopløsende. Kluden må gerne være være tynd, så du kan komme godt ned.
Du kan også hvis du har en højtryk renser (dem med luft) Hold dog tastaturet på god afstand og blæs tingene ud.
SLut af med noget desinficerende. Tjek det ikke “smelter” plastic, for så ender du med et grimt tastatur.
Denne proces tager ikke en hel dag:)
God fornøjelse
Hvis man ikke lige har en lille kost til at komme ned i imellem, er en tandbørste god, sprøjt vinduesrens eller ajax. ned i på tandbørsten, aldrig direkte i tasteturet.
Skrub så godt med tandbørsten, og gentag…
Har du modet Hanne, så tag alle tasterne af, vask dem og lad dem tørre grundigt!..et billede af hvor de forskellige sad taget inden man gør det, er bestemt anbefalelsesværdigt -lyside Så kan du komme til, og nej, det tager ikke hele dagen. Sådan gør vi på fritteren med ungernes tastaturer, for der sidder sørme mange spændende ting der og pga diverse baktusser - børn aner ikke at man skal vaske hænderne efter toiletbesøg -brækkesig - så det gøres mere end regelmæssigt!
hvis det er et tastatur til din stationære - så køb et nyt - gode tastaturer koster mellem 150 og 250 kr. at rense dem kan stortset ikke betale sig …
hvis det er din lap-top der er tale om ?? så ville jeg tage alle tasterne af, lægge dem i sæbeopløsning, tørre dem grundigt, og mens jeg gjorde det - så ville jeg vaske resten under tasterne med en vatpind… (meget lidt væske på pinden og ingen væske ned i elektronikken)
-kramer
Vi bruger min mands kompressor -rofl -rofl
og en mikrofiberklud til skærm og tastatur…
Elisabeth: Kompressor, mange tak [bigloony] det jeg mente med højtryksrenser
Jeg købte et nyt tastatur den anden dag i Kvikly Xtra i Holstebro. De havde annonceret med et i ugens “behovsavis”, men det havde de ikke fået til forretningen. Og så er det jo sådan, at de skal tilbyde et tilsvarende til samme pris. Bjørn kom hjem med et superlækkert og meget lydsvagt tastatur. He he - det fik han så til halv pris uden spor problemer. Det er et Microsoft Wireless Keyboard 2000 og der var en superdejlig optisk mus med i pakken. Pris 230 kr.
Så står du og mangler et nyt tastatur og bor du ved Holstebro, så er der penge at spare, for det 230 kr. var halv pris.
Det er som det her: http://www.it247.com/Product/41-65V-000 … rdsandMice
Åh, så kunne jeg jo selvfølgelig ikke lade være med at prøve det. (Sidst jeg prøvede var på min første mac, og det tastatur overlevede ikke rengøringen). Så hev mit hemfiksa sæt frem, fattede en skruetrækker, skruede alle skruer ud og forventede at alle knapper ville falde ned, men næ, Hewlett Packard har sørme lavet et ikke tilsvinebart tastatur, der kan slet ikke komme noget derned.
Så jeg måtte skrue alle skruer i igen efter jeg havde børstet lidt på den store gummimåtte som forbinder tasterne med teknikken nedenunder. Ja spørg mig ikke.
Så er rengøringen overstået for denne gang
Vendte bunden i vejret på det - forbløffende, hvad det gav -what
Rensede derefter med sprit på en engangs-vaskeklud - tasterne blev lyse, også på siderne. -høhø
Mange tak for hjælpen!
Mega: Man bliver bare forundret over hvad der triller ud [bigloony]
På vores går der katte, en kæreste der ofte spiser der, samt har han psyriasis, så jeg vænner jævnligt bunden i vejret
-thumbs Den er bare god hehe