Tatovering vs Chip...hvad skal jeg vælge til Tarzan

Hej derude :slight_smile:

Min dejlige Tarzan skal til sit årlige vacc+sundhedtjek, og jeg overvejer i den forbindelse kraftigt at få ham mærket. Han er jo ‘indekat’ nu, men TÆNK NU HVIS…der eksempelvis var en gæst, der ved en fejl åbnede et vindue…eller her var indbrud… eller…osv. :blegne: Så er han jo overhovedet ikke stedkendt her, og ville ikke have sit halsbånd på, som han ellers får på, når han er ude i gårdhaven (just in case!).

Nå, men jeg kan ikke bestemme mig for, hvad jeg hælder mest til. Synes der er fordele og ulemper ved både øremærke og chip.

Øremærke
Fordele: Han er en huskat, og øremærket vil så tydeliggøre at han tilhører nogen, hvis uheldet skulle være ude.
Bagdele: Jeg bryder mig på ingen måde om tanken om at han skal i narkose :(, og sådan et øremærke bliver med tiden utydeligt og vil i så fald ikke hjælpe til at finde frem til mig, hvis det står alene.

Chip
Fordele: Han skal ikke bedøves :slight_smile:
Ulemper: Han er en huskat, og en chip er usynlig -især for folk, som ikke lige er inde i “katteverdenen”. Ergo ville jeg, hvis uheldet var ude, frygte, at han endte i de forkerte hænder, som ikke ville tænker over at tjekke ham for chip.

Så…jeg tænker, at det kunne være rart at høre, hvad I tænker…hvad ville I gøre?

Birmakillingen - Tarzans kommende rooomie - er kun chippet…men omvendt er han en racekat, som man måske med lidt større sandsynlighed overvejer om er chippet :? Eller’wa?

Hmmmm… I don’t know :S

Tarzan er forøvrigt 8 år…bare sådan lige ift. narkose og det.

Jeg ville ikke lægge en 8 år gammel kat i narkose for at blive øretatoveret. Har han ikke også sorte ører (jeg kan ikke lige huske den præcise fordeling af hans farve)? Hvis jeg husker rigtigt, er en øretatovering møgsvær at se alligevel :slight_smile:

Jeg ville vælge beggedele… Net op fordi der er fordele og ulemper ved dem begge… jeg ville dog starte med chippen i dit tillælde og vente med øremærkningen til Han i forvejen skulle under nakose.

hvorfor ikke både Chippe og øremæke ham?

Det er de fleste af mine, chippen fordi den virker hver gang og bliver ikke utydelige med tiden :slight_smile:
Øremærket fordi de ikke er alle der kende til chip mærkningen

Mine er udelukkende indekatte og racekatte (persere og Hellig Birma)

Jeg vil lade ham øremærke … den tid han skal være i narkose for at få det gjort, kan kun være meget kort !

Det er jo så spørgsmålet, om/hvornår han skal det…han er jo 8 år og forlængst neutraliseret fx.

Som jeg forstod det på dyrlægen, skal han -hvis han skal øremærkes- indleveres om formiddagen, og kan så hentes om eftermiddagen. Og det har jeg bare SÅ svært ved at skulle udsætte ham for…både narkosen men også opholdet :frowning:

Jeg ville starte med at få en chip… Og skal han så i narkose i forbindelse med noget andet (f.eks. en tandrensning eller lign.) så ville jeg få lavet øretattoveringen :slight_smile:

Det er nok sådan, det bliver :slight_smile: Og det samme med lillebror - han er jo også kun chippet, og så bliver han nok tatoveret, hvis han i anden forbindelse alligevel skal i narkose!

Okay - der var jeg vist ikke særligt vågen :tihi::tihi::tihi: !! Det er jo for pokker ham, du har som avatar og de er meget sorte, de ører :slight_smile:

Hehe, ja det skulle gerne være ham :smiley: