"Tavle-navn"

:slight_smile: Jeg er så glad for kaldenavnet Tøffe, på tavlen hedder han Aramis of Castles Avalon, men opdrætteren der har brugt ham som avlskat kaldte ham Tøffe, og det passer bare lige til ham:hjerte:

Tja :slight_smile: Flora hedder jo Flora og det er der ikke ændret på :slight_smile:

hendes børn kommer til at følge alfabetet og så er det blomster, buske m.v. fra faunaen :slight_smile:

de andre i huset har jeg selv givet navn, så de bliver kaldt det de hedder :slight_smile:
Alf, Rosa, misms…
der har været en Bambi, Romoeo, Mogens, Molly, Buffy, lille mis og lidt flere

Jeg bruger alfabetet, da jeg, synes, at det for mig er lettere, at relatere et bogstav på en stamtamtavle med hvilket kuld de er fra,- dog bruger jeg samme bogstav rækkefølge både til burmeser og singapura! Hvis killingerne er forudbestilt får de kommende ejere mulighed for , at være medbestemmende om navnet med det givne bogstav ! mine egne katte kalder jeg jo det jeg synes passer: Oline Mavepine = Oline, Heatherhills Charmer = Charmer, Kennas Sunna = KeKe, Mis Sophia = Lille Fisen, Face of an Angel = Face ,- . Stamnavnet er jo kun et navn, man bruger i sit opdræt - - - , men kan dog godt sige noget om den killing der har fået navnet: feks, fik min hankat i Skadinaviens første singapurakuld navnet " First Edition" , og en lille blå burmeser med det store hvide plet " Cat a Strophe" hvor jeg også har kaldt en killing BIS Kit ( som også blev BIS flere gange og “Dansk Toppen” til en forudbestilt smuk, smuk killing, der selv har lavet de dejligste killinger, - - - så lidt mening er der da ofte i mine navne selvom de følger alfabetet!:høhø:

Cats og Conni

:slight_smile: Tak for alle jeres forskelligheder :slight_smile: Jeg synes det er sjovt/spændende at læse, hvilke tanker der er bag jeres valg og fravalg :slight_smile:

Da vi for mange år siden havde vores første og eneste kuld, vor der to bruntigrede piger og en sort dreng. Pigerne lignede hinanden, så det skulle deres navne også - Milly og Molly. Drengen skulle så også have et M-navn navn - Mons, efter ham den slemme kat i Pelle Haleløs-bøgerne. :cool2:

[QUOTE=Sussie;564968][…] Jeg har selv været så heldig ved 2 af mine 3 katte, at jeg har reseveret dem så tidligt, at jeg selv har fået lov til at bestemme navnene på tavlen, så jeg har fået det præcis som jeg gerne ville. […]
Dette tror jeg at jeg vil give videre til mine killingekøbere i fremtiden, såfremt at killingen er reserveret i god nok tid i forhold til søgning af tavler… […][/QUOTE]

Og det er en rigtig god idé. Jeg har selv engang fået lov at vælge navnet til en killing, jeg skulle købe, og det lille hensyn satte jeg meget pris på. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;565158]
Og det er en rigtig god idé. Jeg har selv engang fået lov at vælge navnet til en killing, jeg skulle købe, og det lille hensyn satte jeg meget pris på. :)[/QUOTE]

det får killingekøber osse lov til her, for det navn de gerne vil have kan altid sættes ind…

Her får køber også lov at vælge mislings navn HVIS de er der inden stamtavlerne bestilles. Begynder navnet med et andet end det bogstav jeg nu er kommet til så får de blot deres navn som no. 2 og jeg har mit som det første.
Eksempelvis de der skulle have en misling i mit E-kuld var her inden jeg havde søgt stamtavler og da endda havde et E-navn så fik misling navnet Enjoy Dallas fordi han idag hedder Dallas. Han bor nemlig sammen med en mis ved navn Boston :høhø:
De der fik Felix var for sent ude men ville kalde katten Armani, men da de endelig fik ham havde de sagt Felix så mange gange han idag hedder Felix :tihi:
Riahnna var bestile nok halvandet år inden hun kom til verden så da havde køber rigelig tid…så der behøvede jeg slet ikke blande mig…men gjorde det alligevel så hun hedder Kamikaze’s Riahnna Rainbow
At hedde hvad som helst gør ikke ondt og dyrene er ligeglade, så køber har frit slaw på alle hylder.
Da jeg købte Nana for snart 11 år siden (hun bliver 11 her d. 13. april) var hendes opdrætter kommet til G…og så var de snu…så hun hedder Ginana :ok:.
Sådan kan man også efterkommer det hele :rock:
At gøre i navne er både det ufarlige OG sjove og jeg elsker at lege med ord og vendinger

Her bliver killinger navngivet efter et tema jeg har valgt, og indtil videre har jeg haft 3 kuld og følgende temaer Knight and Ladies, Kings and Queens og Disneyland After Dark. For mig er navngivningen på stamtavlen noget som skal først og fremmest passe til mit stamnavn og for det andet uanset hvad så vælger de fleste købere alligevel selv hvad de vil kalde deres killing til daglig :slight_smile:

flemming : mette mejdahl gør det med alfabet og tema - det er en udfordring indimellem ! men også mega sjovt at hjælpe til med at finde navne !

jeg selv kører med tema efter MIN smag- så indtil videre har det været gyserfilm, x-men, museer og science scalaer. for de får aslligevel nye navne hos folk som så senere bliver forvansket med kælenavne.

rynke hedder dog bare rynke 90 % af tiden for det passer bare. det blev hun navngivet allerede før vi fik hende hjem. hun hedder egentlig no doubt. ellers er hun klynke eller brokrøv
cleo er også bare cleo for det meste. eller hvide/ hvidemonsteret. hendes navn er slet o ret cleopatra, så det er ok.
saffir hedder saffir eller saffumse. også ofte knirke. men også bettenøk eller lillemus. hendes fulde navn er Saffir-Simpson.

min gamle huskat hed diesel. men kun når man skældte ud. ellers var det dusse eller manse.
Min chokolade tøs startede som tøsemissen men endte som brune/brunemor. det hed hun hele sit voksenliv. hendes oficielle navn var Young.

af mine killinger jeg sådan ved af så kom freddy krueger til at hedde først frede fup (hos mig) og siden mio.
pinhead hed pip/pipsen og nu vist pinden.
Bortle dark sky hedder nailhead.
mercalli hedder marcel nu men hed hjemme knæk pga haleknækket
beaufort hed mindste manden da han boede hjemme ved ikke hvad han hedder nu - det samme gælder richter som bare hed lilla s

så for mig er stamtavle navne mest af alt noget jeg hygger mig med at finde på for min egen skyld