Tea 40 år, 24. maj 2025 - lidt billeder ✨

Jeg kan næsten ikke huske hvornår jeg sidst er vågnet op til selskab på min fødselsdag, men i lørdags var der hele tre andre til morgenmad! :open_mouth: Min kæreste + min veninde og hendes kæreste der var ankommet fra Bornholm fredag aften.

Festen var i forvejen planlagt til “kun de nærmeste” - og med tre “tak for invitationen, men kalenderen kan desværre ikke gå op” samt to afbud på dagen, blev vi i sandhed et lille, intimt selskab. :sweat_smile::two_hearts:

Der blev ikke taget mange billeder (praktisk talt ingen, udover dem I får at se her :joy:). Absolut flest hvor jeg åbner gaver og snakker - og derfor ser enormt tumpet ud. Har skånet jer for de værste. :sweat_smile:

Lokalet inden vi slog os løs:

Mig med gaven fra min veninde+mand fra Jylland - fantastisk retro fletand-kurv med bl.a. bluetooth-pandebånd, som jeg har savnet umådeligt meget siden mit forrige gik i stykker. Der var også assorteret spændende slik, og en masse mentholcigaretter (som jeg jo har svært ved at holde mig fra :see_no_evil:, og som man skal helt ud af EU for at skaffe :joy:). Tror i øvrigt måske Einstein vil få ny seng i fletanden. :sweat_smile:

Pandebåndet skulle også lige prøves på… :joy:

En snert af den overvældende gave fra min veninde+kæreste fra Bornholm - diverse forskelligt brunt apotekerglas med sjove/underfundige/morbide etiketter. De fleste glas tilmed fyldt med forskelligt slik. Så den i øvrigt enormt fint dekorede kasse med indhold vejer jo et halvt ton.
Og på dette billede kan man (næsten) se hele teksten på mit bånd, som jeg fik smidt på da Jyllandsveninden ankom. (I am 39+ (og så en bestemt finger)).:sweat_smile:
Bonusgave fra Bornholmervenindens kæreste - han er franskmand - var en DVD med min absolutte yndlingsfilm:

og en DVD-afspiller. Jeg havde en gang nævnt at det kunne være en oplagt gave med en fransk film fra netop ham … men havde da helt svedt det ud igen. :sweat_smile:

Min kusine og hendes to børn gav mig fire af disse smukke, smukke glas jeg havde ønsket mig:

Min kæreste overraskede mig noget ved at give et gavekort til et par glampingovernatninger OG så skal vi på Copenhell to dage med adgang til R.I.P.-området. :open_mouth::open_mouth::see_no_evil::heart_eyes: Ingen af os har været afsted før, og bevares, han kender mig da … men han har dælme også valgt de helt rigtige dage (programmæssigt). :sweat_smile:

Der gik ikke heeelt så meget party-uartig og dansen på bordene i den som jeg måske kunne have haft lyst til - men stadig en gennemført skøn dag og fest. :heart_eyes::heart_eyes:

Festen blev som jeg måske har nævnt tidligere, holdt i et lokale i min kærestes andelsforening. Så udover alt det jeg allerede har slæbt hjem til ham over de seneste måneder, er der så nu også gaver, rester af mad, drikke og en kæmpe sæk tøj jeg har fået af min veninde. Der blev prioriteret hårdt, da jeg skulle pakke til hjemturen - og der går nok noget tid før der igen kan gå en tur fra ham til mig, uden man liiige skal have noget ekstra med. :sweat_smile:
Når alt det lækre apotekerglas er kommet hjem, får I også lige billeder af det. :star_struck:

19 Synes om

Hov, glemte helt - der er åbenbart en lov om at man ikke kan købe to folieballoner, og så få dem i samme størrelse? Vidste i det? :joy::thinking:

Min Jyllandsveninde sendte mig det her i dag, da hun selv har fødselsdag:

… og sammenlign så med mit første fra lokalet (andet billede i første indlæg).
:joy::joy::joy:

17 Synes om

Det ser ud til det har været en fantastisk dag, med lige nøjagtig dem der skulle være med :+1:t2::denmark::sunflower:

3 Synes om

Absolut!
Jeg havde faktisk tænkt at jeg ville slå på glasset og sige bare to ord om hvor glad jeg var for dem alle, men det røg fuldstændigt i glemmebogen. :see_no_evil::sweat_smile:

6 Synes om

Vi brugte i øvrigt noget tid på at forsøge at forklare franskmanden, som kun taler yderst sparsomt dansk, om “fuck off food” (skrub af mad) - det bruger man åbenbart ikke i Frankrig. :joy:

Samtalen blev kun længere da vi tre der var til stede dengang; jeg og parret, til deres bryllup i Polen (hendes mor er derfra), fortalte om 2 x “fuck off food” man bruger der. :see_no_evil: Det er vist lidt som til koncerter - når kunstneren går af, så ved man godt at der kommer ekstranummer. Første skrub af mad i Polen, er kun generalprøve - først efter anden omgang skal man faktisk ud af vagten. :joy:

Men ja, første omgang skrub af mad er så traditionelt stor skinke med fyrværkeri/kæmpe stjernekastere, som stolt bæres ind af kokken og skæres. Der var praktisk talt ingen i selskabet der var helt overbeviste - det begyndte at snakke om masseinduceret fællespsykose, forårsaget at fejlgæret polsk hjemmebryg, eller hvad de nu end beskyldte os for. :sweat_smile:

Det tog lidt tid, men så fik min veninde bladret tre år tilbage i galleriet på sin telefon og fandt en video af hele TO stolte kokke der i fællesskab bare en kæmpeskinke ind, med stjerner og gløder flyvende alle steder!
Så var de trods alt overbeviste. :joy: … franskmanden syntes stadig vi alle var tossede. :see_no_evil:

9 Synes om

Sikke en dejligt fødselsdag du har haft :heart:

2 Synes om

Det lyder alt sammen helt rigtigt :slight_smile: Som introvert synes jeg bestemt ikke, man skal undervurdere et mindre, men godt og helt rigtigt selskab! :ok:

9 Synes om

Helt enig med Ingrid! Og med et mindre selskab er der også meget større sandsynlighed for, at man får talt med alle :smiley:

Det ser ud til at have været en skøn dag med nogle meget personlige gaver :hjerte:

5 Synes om