Telefon abonnement og mobil telefon

Jeg skal have oprettet et dansk mobil abonnement og vil gerne have en telefon med fuld tastatur.

Hvilke udbydere kan i anbefale og hvilke mobil vil i anbefale?

Jeg har brug for noget der ikke svigter og betaler helst lidt mere hvis det er det der skal til for at det funger HELE tiden.

Hvor meget data er en 1 GB?

Har haft fri data i Frankrig og har derfor ikke nogen fornemmelse af hvor meget det er.

1 GB er ret meget, hvis du ikke ser tv eller videoer på mobilen.

Mht dækning, så er det bedst at vælge et abonnement, der tillader roaming, for så har du altid forbindelse. Dækningen er generelt bedst i byerne og nogle gange ikke så god længere ude.

Jeg vil nok foreslå TDC, Telia eller Telenor. Jeg har selv cbb, der er et lavprisselskab og oplever sjældent nede tid. Da jeg var hos 3 oplevede jeg flere gange nedbrud og de tillod ikke roaming og så er man på skideren…

TDC er nok et af de dyere selskaber, til gengæld virker det :slight_smile:
Telefon vil jeg ikke råde om :slight_smile:

Jeg er super glad for telmore - jeg har haft det i en del år efterhånden og aldrig oplevet nedbrud…

Telefon er jo en smagssag…

Jeg kan slet ikke holde smartphone ud, så jeg har slidt én op med QWERTY tastatur og er i fuld gang med nr. 2 - håber aldrig jeg bliver nødt til at leve uden tastaturet :slight_smile: Den første var en Nokia E71, og lige nu slider jeg på en Nokia C3 i pink - jeg er ikke vild med farven, men den duer til det jeg skal bruge den til :thumbup:
Abonnement? Jeg har erhvervsabonnement hos TDC, og gemalen har sin mobillos på TDC´s home trio - begge dele funker upåklageligt.
VH
Susanne

Vi (og nærmest hele familien) har telmore.

Det virker bare - hele tiden, og alle steder.

Jeg har CBB, og har haft det siden august. Jeg har absolut ingen problemer oplevet. De er så vist under telmore.
Jeg hoppede på et tilbud der, så har 11 timers tale, fri sms/mms og 3 GB data for 119 kr. Kæresten kom på til deres alm. pakke og har 6 timers tale osv., og 3 GB data for 149. Han bruger internettet på hans mobil rigtig meget, og har nu for første gang ved at være nået de 3 GB fordi han var en weekend i sommerhus, hvor han streamede en masse tv-serier undervejs for underholdning :slight_smile: (Herhjemme er han jo bare på vores net).

Har du ikke hos dit gamle teleselskab mulighed for at se en oversigt over dit forbrug? Så du kan få en fornemmelse for hvor meget du taler for og bruger af data? :slight_smile:

Jeg har den samme pakke som Eife og jeg morer mig stort, hver gang de andre teleselskaber ringer med “gode” tilbud. :tihi: For man får det vist ikke billigere…

Cbb hører under Telenor.

Man skal også være opmærksom på hvilket netvæk man køber mobil til. 2g er til de billige taletidstelefoner, 3g er det de fleste kører på nu, hvor der lidt nogle dækningsproblemer og så er der det nye 4g, som jeg ikke ved noget om endnu.

Prøv at surfe lidt rundt på de forskellige selskabers hjemmesider og se på hvilke mobiler, de sælger.

Velfa - Ah! Det var Telenor og ikke telmore - men det lød da ens :tihi:

Herhjemme er vi rigtig glade for telmore, vi har aldrig haft problemer med dem:)
1 gb er fint til os begge, medmindre man glemmer at lukke browseren, facebook eller mail og lader det ligge sådan natten over, så ryger ca. halvedelen meget hurtigt:ups:

Påtrods af at jeg er den tredje i min familie, der har den HTC cha cha jeg render rundt med, og den er ved at være godt slidt, så er jeg generelt godt tilfreds med den:)
Syntes bedre om den, end den sony ericsson xperia mini pro, jeg har haft…

Jeg skifter nok over fra 3 til til Oister. 3 har ellers behandlet mig godt, men Oister har et bedre tilbud i forhold til mit behov. Begge kører på 3’s netværk, så vidt jeg kan se. Jeg har tidligere haft TDC, men de var for dyre.
Mine gigtsvage fingre elsker bare touch-screen’en på iPhonen. Og hadede de lille tastatur jeg havde engang. Men sådan er vi jo så forskellige.

Jeg har Telia. Jeg har egentlig ikke undersøgt om det er det billigste, men de er så flinke i den lokale Telia butik (sidst hoppede de omtrent rundt på gulvet i fryd da vi gik ;)) Nej seriøst… jeg har haft Telia siden det hed Mobilix, enere Orange… Og jeg har aldrig oplevet at der ikke var dækning. Min arbejdsmobil har TDC nu, tidligere var det vist TeleNord… og der var mange udfald på steder hvor jeg havde fuld dækning på min private mobil…

Hvis man vælger et af lavprisselskaberne skal man lige tjekke hvem de samarbejder med, der er nogle steder i landet hvor det ene selskab dækker bedre end det andet og det ville jo være dumt hvis lige der hvor man bor er et sted hvor de så ikke sækker (ret godt)

Og et godt tip: Lad være med at bo langs banen mellem Randers/Hobro eller nede omkring Vejle - igen langs banen… der er ingen dækning :wink: - uanset selskab…

jeg ville vælge 3

deres nye pakker er super

gratis telefoni inkl opkald uanset nummer, fri sms, mms og x GB data for 159, 179, eller 199, eller 299 (fri data)

men det faktisk kun gamere der har brug for fri data og så dem der downloader video over telefonen…

jeg vil sige MAX 10 GB hvis bølgerne går meget højt… 5 burde være rigeligt :slight_smile: jeg har 1 GB :slight_smile:

for 300 kr får du fri alting såvidt jeg husker… og gratis roaming i alle lande hvor der er 3 mobil…

udenlandsopkald er så tilgengæld dyre…

de har rigtig mange fede smartphones som du kan få til god rabat-pris når du opretter abonennement…

jeg har haft 3 i 6-7 år og har ikke oplevet nedbrud overhovedet de sidste 3 år…

[QUOTE=PiaR;1043959]Vi (og nærmest hele familien) har telmore.

Det virker bare - hele tiden, og alle steder.[/QUOTE]

det virker så ikke ude på bøhlandet hvis man bor i de 3% hvor de STADIG ikke har klaret dækning trods de har haft 5 år til det. (Fx Sandved)

Kan anbefale CBB hvis man bor i 97% af de andre områder :wink:

Jeg har Telenor. Her ude på bøhlandet dækker de!
Jeg får et opkald fra deres kundeservice ca. hvert halve år, hvor de lige vil høre, hvor tilfreds jeg er med mit abonnement. Og så tilpasser vi typisk lidt, så jeg ikke betaler for mere end jeg bruger. Fx. havde jeg 3 timers fri tale om måneden. Og det bruger jeg aldrig, så det er blevcet ændret til en billigere variant.

Mht. telefon… Når du har valgt selskab, så ville jeg gå ned og få et par telefoner i hånden og se, hvad der passer til dig. Jeg er på iPhone, og kan nærmest ikke længere finde ud af at bruge min arbejdstelefon, der er en Nokia med taster og den slags…

[QUOTE=Lone;1044277]Jeg har Telenor. Her ude på bøhlandet dækker de!
Jeg får et opkald fra deres kundeservice ca. hvert halve år, hvor de lige vil høre, hvor tilfreds jeg er med mit abonnement. Og så tilpasser vi typisk lidt, så jeg ikke betaler for mere end jeg bruger. Fx. havde jeg 3 timers fri tale om måneden. Og det bruger jeg aldrig, så det er blevcet ændret til en billigere variant.

Mht. telefon… Når du har valgt selskab, så ville jeg gå ned og få et par telefoner i hånden og se, hvad der passer til dig. Jeg er på iPhone, og kan nærmest ikke længere finde ud af at bruge min arbejdstelefon, der er en Nokia med taster og den slags…[/QUOTE]

Hvor bor Birte egentlig henne nu?
For igen… der er 3% af landet som jeg selv har mærket på egen krop og som de har problemer med at få op at køre - de er godt selv klar over det!

Så Birte hvor.bor du? :smiley: Så man kan råde

[QUOTE=ThildeL;1044283]Hvor bor Birte egentlig henne nu?
For igen… der er 3% af landet som jeg selv har mærket på egen krop og som de har problemer med at få op at køre - de er godt selv klar over det!

Så Birte hvor.bor du? :smiley: Så man kan råde[/QUOTE]

Men var det ikke Telmore? Mit indlæg var om Telenor…
Men måske jeg bare er blevet forvirret på et højere plan nu!!

Der er forøvrigt et enkelt sted, jeg altid har problemer: Valby station! Kører man i tog og passerer Valby, så kan man lige så godt lægge på. For man skal alligevel ringe op igen :slight_smile:

Jeg mener TElenor, som vla. har CBB :stuck_out_tongue:

Det var mig der lige fik vrøvlet i starten ved at sige at CBB var under Telmore - de er under Telenor :slight_smile:

vi bruger oister og er mere end tilfredse plus at vi ikke kan få billigere selskab, vi betaler 119 kr for 11 timers tale 2 gb data plus fri mms og sms. vi har aldrig oplevet vi ikke har kunne få forbindelse.

birthe, kan du ikke bruge den telefon du har nu og så bare skifte kortet