http://www.dsn.dk/arkiv/stave/stave_3.htm
Jeg kan ikke, fik kun 5 rigtige men undskylder mig selv med at jeg er sprogforvirret
http://www.dsn.dk/arkiv/stave/stave_3.htm
Jeg kan ikke, fik kun 5 rigtige men undskylder mig selv med at jeg er sprogforvirret
Jeg fik 8 rigtige i fĂžrste forsĂžg:) (Hvem kender/bruger ordet evig(t)ung:?)
Jeg fik ogsÄ kun fem, jeg har ingen undskyldning
10 rigtige her
Stavning er en af mine kÊpheste, sÄ det irriterer mig, at jeg havde 3 fejl
6 rigtige hvilket er ganske godt af en ordblind
Jeg skal sĂ„ Ă„benbart have mine skolepenge returâŠ
10 rigtige. Jeg har et problem med dem, hvor begge dele er rigtigt, Äbenbart. Og sÄ syntes jeg gnÊgge burde skrives med k - sÄdan lige i situationen :Þhmm:
HĂŠhĂŠhÊ⊠Jeg fik kun 6 rigtigeâŠ
Hvad skal jeg sĂ„ sige? Jeg plejer at bryste mig af hvor god jeg er til det danske sprog, og retskrivningâŠ
⊠Jeg fik 7!
Men den er altsĂ„ heller ikke sĂŠrligt venligâŠ
9 rigtige. Jeg kan - eller kunne - ikke stave til impresario
Resten var nogle, jeg troede, der var valgfri. Det var de sÄ ikke
Samme som min navnesÞster⊠dog kvajede jeg mig med dÞbefont, som jeg Äbenbart mente havde noget med en fond at gÞre!
Hvilket jeg opdagede i samme Ăžjeblik som jeg trykkede âLĂžsningâ
Jeg fik 7 og jeg er ikke den bedste til retskrivning.
[QUOTE=Ann K;1056787]Samme som min navnesÞster⊠dog kvajede jeg mig med dÞbefont, som jeg Äbenbart mente havde noget med en fond at gÞre!
Hvilket jeg opdagede i samme Ăžjeblik som jeg trykkede âLĂžsningâ :D[/QUOTE]
Ha - den var jeg ogsÄ i tvivl om. Men det var fordi jeg tÊnkte font=skrifttype.
10 rigtige
Jeg havde ni rigtige!
Hvilket undre mig vildt, nÄr jeg sammenligner med jer andre, for jeg har haft staveproblemer hele mit liv. Indtil 3 klasse kunne jeg slet ikke stave & begyndte at fÄ ekstra timer, for at lÊre det. Nu til dags gÄr det heldigvis bedre end nogensinde fÞr & jeg forsÞger virkelig at rette fejl. Men hvis jeg tror jeg har stavet rigtig, retter jeg det jo ikke. Der er stadig et hav af ord jeg ikke kan stave, men dem undgÄr jeg sÄ godt jeg kan & sÄ bruger jeg google rigtig meget, til lige at tjekke hvis jeg er i tvivl. Men tÊnk jeg er gÄet fra ikke engang selv at kunne lÊse hvad jeg skrev, til at stave som jeg gÞr i dag. Det glÊder mig!
ikke godt, ikke spor godt, nÄ min undskyldning er at det er mange mange Är siden jeg gik i skole, sÄ lige prÊcis de ord der havde jeg glemt hvordan skulle staves, men kun de ord, alle andre staver jeg til UG. hmmm skal man vÊre stolt af 4 rigtige, nÄja troede sÄ ikke man kunne sÊtte x i midten osse
Jeg havde 11 rigtige - hvilket kan undre mig sÄre, med alle de stavefejl jeg laver nÄr jeg chatter pÄ Skype
Jeg fik 9 rigtige - havde kranie/kranium forkertâŠ
[QUOTE=birtheras;1056765]http://www.dsn.dk/arkiv/stave/stave_3.htm
Jeg kan ikke, fik kun 5 rigtige men undskylder mig selv med at jeg er sprogforvirret :D[/QUOTE]
Jeg fik altsĂ„ kun 3 rigtige - sĂ„ det skal du ikke tage sĂ„ tungtâŠ
Du staver da fint :?
Men hvis du vil have en stavekontrol, mÄ jeg sÄ ikke anbefale disse to sider i stedet for google. Som altsÄ ikke er helt pÄlidelig til at tjekke den slags.
Det er naturligvis korrekt, at man skal vide, hvordan et ord skal staves, hvis man skal finde det. Men pÄ den anden side, hvis man ikke fÄr noget resultat, er det nok, fordi ordet ikke findes/er stavet forkert. PÄ Google kan man som regel ogsÄ sagtens finde ordet, selv om det er stavet forkert