Jeg er på udkig efter en siameser killing men eftersom deres udseende er meget forskellige ifht. typen ville jeg fortrække en klassisk/thai eller traditionel siameser. Umildbart har jeg kun kunnet finde denne opdrætter (http://www.diablos-siameser.dk/) men er der måske nogen der kan henvise til en opdrætter der muligvis har/får killinger snart?
Det katteri du selv linker til er så vidt jeg ved det eneste opdræt af thai, applehead, old fasion i Danmark.
Thai racen er under vejs med godkendelse i FIFe.
Hvis du vil gå en smule på kompromis, så findes der et opdræt på Langeland, der ikke laver de ekstreme siam men lidt mere moderate. Det kunne måske være et kig værd
DK Attis
Alternativt skal du nok se i Tyskland eller England, hvor der er en del opdræt
[QUOTE=DK Sugieh;1294212]Det katteri du selv linker til er så vidt jeg ved det eneste opdræt af thai, applehead, old fasion i Danmark.
Thai racen er under vejs med godkendelse i FIFe.
Hvis du vil gå en smule på kompromis, så findes der et opdræt på Langeland, der ikke laver de ekstreme siam men lidt mere moderate. Det kunne måske være et kig værd
Thai er en selvstændig race i de fleste forbund, men man kan finde opdrættere der laver væsentligt mere moderat typede siamesere end andre. Du kan også prøve at se til de opdrættere der laver langhårede siameser (dvs balineser) og orientalsk langhår, da de generelt er mere moderat typede end de korthårede
Det her er billeder af nogle langhårede fra mit hjem… De er nemlig mere moderate i typen… Ind imellem kommer der da også korthårede der også er dårlig typede men fantastiske kæledyr, så jo der kan altid findes moderate siameser men det kræver lidt opmærksomhed og opsøgende arbejde at finde dem
Jeg var nok lidt for tidligt ude med overskriften og efter lidt mere undersøgelse er det mest den moderne type jeg gerne vil undgå, hvilket betyder at jeg både vil være interesseret i moderate, thai og balinesere.
Jeg går ud fra at balinesere og siamesere har samme personlighed/helbred og at forskellen kun ligger i pelsen og den tilsvarende pleje?
Line, de er godt nok flotte! Kender I måske til en balineser opdrætter der har killinger nu/snart (helst på Sjælland)?
der er en trine på sjælland, men der ligger 3 fine balinesere på fyn…
kan du leve med at de ikke har maske men farve er der en mette hansen på sjælland der har orientaler killinger… hun bor også med balinesere så måske du skulle besøge hende og opleve hendes katte
de har samme helbred, pelspleje mm som en korthåret, da pelsen ingen underuld har og er kortere end mange andre langhårs racer. pelsen filtre ikke og får ikke knuder. de har bare en busket hale som er meget tydelig(der er pelsen også ok lang) og pelsen på kroppen er nok 2-4 cm lang og ligger fladt ned over dem…
Skriv lige en privat besked til mig s sender jeg dig nogle oplysninger p dem jeg lige tænker har killingeplaner
Det er forbudt ved lov i Danmark at fjerne killinger fra deres mor før de er 12 uger Der til vil jeg sige at langt de fleste opdrættere først vil sælge killinger når de er mindst 16 uger inkl mig selv
Kig evt i denne tråd, hvor der er rigtig mange gode argumenter for killingen skal blive hos sin mor til den er mindst 14 uger
[QUOTE=DK Sugieh;1294454]Det er forbudt ved lov i Danmark at fjerne killinger fra deres mor før de er 12 uger Der til vil jeg sige at langt de fleste opdrættere først vil sælge killinger når de er mindst 16 uger inkl mig selv
Kig evt i denne tråd, hvor der er rigtig mange gode argumenter for killingen skal blive hos sin mor til den er mindst 14 uger :)[/QUOTE]
Oups der var jeg nok lidt for hurtig pointen var bare at vi er på udkig efter en killing og ikke en voksen kat…