The Julekalender

Mon ikke andre end jeg har fulgt med i denne skrupskøre serie??

Hvor var det da godt, at Gertrud fandt den store kasse med julepynt, så der kunne blive jul i det lille hjem -høhø

Mon Oluf er en smule synsk?
Hvordan skulle han ellers kunne vide, at konen ønskede sig en food-processor???

:p:p:p:p

Meeen, der kunne godt have været en gave til Emil også, synes jeg nok.

Når deres ulidelige nassegæst skulle have, så burde hunden også!

:(:(:(:(:(:frowning:

Jeg har ikke set alle afsnittene, men det er uden sammenligning den bedste julekalender jeg har set -høhø
Så den osse dengang den var helt ny, men da havde jeg ikke boet så længe her i Danmark, så der var helt sikkert nogen morsomheder jeg ikke forstod dengang :sshh:



Kære Eva…

Jeg har aldrig set den;
men måske er jeg gået glip af “noget” :tihi:

Kærlige jule-tanker:kuglestjerner
Mona

[quote=Mona;87216]

Kære Eva…

Jeg har aldrig set den;
men måske er jeg gået glip af “noget” :tihi:

Kærlige jule-tanker:kuglestjerner
Mona[/quote]

Jeg ved jo ikke, om du ville finde den morsom - den er rent ud sagt skrupskør :wehu:

elsker the julekalender… kan huske da jeg var lille syntes jeg den var så uhyggelig :stuck_out_tongue:

jeg har set hvert og et afsnit, det er bare så gennemført tåbeligt morsomt og især benny og fam sand holder sammen på det hele, nisserne er lidt for meget syntes jeg.

Jeg har set den to gange allerede. Nogen jeg kender har den på video, og jeg blev tvangsindlagt til det en jul. Så to omgange og jeg er ikke opsat på en tredje gang. Men jeg syntes da den er sjov. Første gang den blev sendt, var det da nærmest en landeplage at tale det der engelsk/danske.

Har I i øvrigt set at nordmændende igen igen har lavet deres version af The Julekalender, lissom de gjorde med Olsenbanden? Tænk jeg synes de er så kliiiiister, når de gør den slags. -tihi

jeg elsker den - ser den hver jul på dvd og synger med på alle sangene :slight_smile:

The Julekalender er genial synes jeg, humor på højt plan…og Sand-parret er ramt “lige på kornet”, noget som jeg tror man skal være fra bestemte egne i Jylland for at kunne se. :wehu:
I år var fjerde gang den blev vist på TV, jeg har ikke set den i denne omgang, men har den på video…

Jeg læste forleden, at serien havde høje seertal også denne gang, og De Nattergale stadig tjener mange penge på den, for der bliver også stadig solgt rigtig mange eksemplarer af DVDen.

En anden julekalender der også var super, var Jul på Vesterbro ,med Anders Matthesen -høhø

Damn… det er så en af den slags ting, som jobbet som pædagog totalt har ødelagt for mig :smiley:

Jeg må indrømme, at jeg “hader” The Julekalender… synes den er utroligt plat og blottet for humor. Den er en ualmindelig dårlig parodi på samtlige julekalendere gennem tiden…og den irriterer mig helt vildt!!!
Første gang den blev sendt, så jeg den mere eller mindre dagligt - jeg var som sagt pædogog og den var det store samtaleemne blandt ungerne… nujj, hvor havde jeg dog ondt af mig selv for at være tvangsindlagt til den slags bras! Og endnu mere over, at jeg dagligt skulle høre på ungernes citater…
Tænk at man forventede at voksne mennesker skulle kunne more sig over det ævl!

Men okay… hver sin smag!

Jeg grinede mig for resten igennem Jul på Vesterbro - der kunne man tale om intelligent underholdning :smiley: Og jeg ærger mig stadig over de 4 afsnit jeg desværre missede…

En parodi på hvilke julekalendere?
Mener bestemt The Julekalender var den første julekalender for voksne :?

Den første julekalender for voksne jeg kan huske er “Jul i den gamle trædemølle” med Søs Egelin og hmmm, hvad er det nu han hedder… den var plat, men jeg så den alligevel.

Så har der også været “Juletestamentet” om en splittet familie, der er tvunget til at tilbringe hele decmber sammen i en øde skihytte. Jeg så den, men kan simpelthen ikke huske den - så den kan umulig have været spetakulær :?.
“Jul på Vesterbro” var OK, men der var rigtig mange afsnit, som jeg ikke så, så jeg havde ikke en jordisk chance for at kunne følge den - det er temmelig sikkert derfor, den ikke rigtig fangede mig :S.

Der har været voksenjulekalender de fleste år siden The Julekalender - men jeg mener at kunne huske, at netop den var den første …

En søgning gav dette:

[QUOTE=Ann K;87404]En søgning gav dette:
http://da.wikipedia.org/wiki/Voksen-julekalender[/QUOTE]

Tak - det var så ikke den første, men den anden :slight_smile:

det var nu mere for at få en samlet oversigt…
(for resten skal I ikke taste “julekalender for voksne” i googles søgefelt… der kommer alt for megen “skind” i vejen -brækkesig )

jeg kunne ikke andet end at sige til min mor da jeg fik min julegave i år… ejjj mor en fooood proceeeesser… hvordan kunne du dog vide det! hehe for det var det jeg fik af hende :stuck_out_tongue:

og vi alle grinede som tosser…

Jeg elsker Anden:-)

Stewart: "Du skal huske at spise Arne! Ellers så ender du som ham der (peger ud i rummet).

Arne: Jamen jeg kan da ikke se nogen…

Stewart: Nej netop!

Hahahhahhaa

[quote=Rita;87384]Den første julekalender for voksne jeg kan huske er “Jul i den gamle trædemølle” med Søs Egelin og hmmm, hvad er det nu han hedder…
:S.[/quote]

Peter Schrøder -høhø

[quote=Ann K;87409]
(for resten skal I ikke taste “julekalender for voksne” i googles søgefelt… der kommer alt for megen “skind” i vejen )[/quote]

Ja det er bår dejligt :muhaha::muhaha::muhaha: