Billederne er fra dengang hvor han gad og lege med kyllingen inden han åd den. Idag bider han hovedet og benene af den, og resten sluger han som en slange der spiser den en mus:uha:…
Mille, Laban og Folmer NÆGTER at røre det skidt med en fjernstyret pote!!
De luksusbæster spiser ikke råt kød!! Basta.
[QUOTE=JulleMLFF;826707]Billederne er fra dengang hvor han gad og lege med kyllingen inden han åd den. Idag bider han hovedet og benene af den, og resten sluger han som en slange der spiser den en mus:uha:…
Mille, Laban og Folmer NÆGTER at røre det skidt med en fjernstyret pote!!
De luksusbæster spiser ikke råt kød!! Basta. [/QUOTE]
Med tre luksusbæster i huset kan jeg godt forstå, du var nødt til at have et rigtigt rovdyr også. Og det ser Frederik bestemt ud til at være.
Dejlige billeder - dejligt at nogle katte stadig forstå at spise “rigtig” mad… min gider knap at spise dåsemad - hun slikker sovsen af… jeg har prøvet med rå kylling og der snuste hun til det og så var hun ved at kaste op
Det er en fin og underholdende snack, som en del katte sætter pris på. Der er alt for lidt calcium i til at kunne udgøre et fornuftigt fuldfoder (kyller indeholder næsten ingen knogler, kun brusk) - og man skal heller ikke være blind for at der kan følge allehånde tarminfektioner med, når man råfodrer. Jeg har oplevet det sidste, og det er grunden til at der aldrig nogensinde kommer kyller ind på vores matrikel igen. Så må de more sig med noget andet
VH
Susanne
Nja, det var nu ikke massefremstillede kyller fra kyllefabrikker og alt hvad der følger med af problemer med den slags produktion, men vildtlevende og dermed naturligt “sorterede” - men derudover er vi enige
VH
Susanne
[QUOTE=Susanne W;826900]Det er en fin og underholdende snack, som en del katte sætter pris på. Der er alt for lidt calcium i til at kunne udgøre et fornuftigt fuldfoder (kyller indeholder næsten ingen knogler, kun brusk) - og man skal heller ikke være blind for at der kan følge allehånde tarminfektioner med, når man råfodrer. Jeg har oplevet det sidste, og det er grunden til at der aldrig nogensinde kommer kyller ind på vores matrikel igen. Så må de more sig med noget andet
VH
Susanne[/QUOTE]
Han får dem også kun som en snack 3-4 gange om ugen. Han elsker generelt råt kød. Han er ikke ovenud vild med almindeligt vådfoder. Det kan også nogle gange give ham tynd mave. Så han får istedet en masse råt kød fra barf-butikken. Tørfoder har han aldrig været vild med. Det er minimalt hvad han spiser af det. Det giver bare det problem at jeg har hulens svært ved få ham til at tage på i vægt.
Han er ikke radmager, men jeg så gerne gerne at han tog lidt mere på. Hans vægt er ikke øget inden for de sidste 3 måneder. Den ligger fast på 6.2 kg. 7-8kg ville være mere passende til ham.
Han er så også en knægt med krudt bag i. Aldrig har jeg da oplevet så aktiv en kat:cool2:
De andre kan være helt opgivende. Jeg tror at Laban og Folmer har indført en rotations ordning. Når Frederik har kørt Laban med, så overtager Folmer. Og Frederik, han kan bare fortsætte:surrender1: Det er en udfordring med en 1 årig krudttønde i huset :klapper:
Katten er jo fra naturens side designet til at spise råt:). Mus og fugle ryger lige i kælderen.
Jeg har ladet mig fortælle at katte har mavesyre som kan slå en ko ihjel. Så en lille kyller burde ikke være det store problem
Du er godt nok en fin mis…kan se du også er verdensmester i kyllespisning.
Jeg kan somme tider ikke administrerer mit kylleindtag og så siger Brita til mig "Sigariah…du har kyllemund:venter: (gul/æggeblomme om munden) OG får kyllemave(lind mave), men jeg er ligeglad for jeg EEEELSKEEER kylsibobber
Med katlig hilsen
Kamikazes Sigariah:neje: