The Lovely Bones

Har lige set “The Lovely Bones”

Selve historien er om en grimmert, der myrder unge piger - og hvordan han bliver afsløret. Sprændende nok, men set før.
Men. Historien bliver fortalt af hans seneste offer, der er blevet hængende i mellem himmel og jord, og bidrager aktivt - sort of - til opklaringen. Mere usædvanligt.
Men det der virkelig betog mig, var de computerskabte billeder af det sted, hun var havnet. Ikke grafik på Avatar-niveau, dette her er meget enklere, faktisk kunne jeg selv lave noget af det, men det er jo at få idéerne, der er kunsten - det er så smukt, og surrealistisk, at jeg bare måtte overgive mig… (Dali og Magritte har ikke levet forgæves ;))
Suk…
Kan anbefales… :ok:





Og så genopdagdede jeg gruppen This Mortal Coil. Så smuk musik…

//youtu.be/4mUmdR69nbM

:):):slight_smile:

WAUW, nogen billeder - superflotte er de.

Jeg har selv en svaghed for både Dali og Magritte - og så den danske Otto Frello…

Billeder, hvor man hele tiden opdager nye ting er bare så utroligt fascinerende.
:ok::ok:

[QUOTE=Ann R;550602]Har lige set “The Lovely Bones”

Selve historien er om en grimmert, der myrder unge piger - og hvordan han bliver afsløret. Sprændende nok, men set før.
Men. Historien bliver fortalt af hans seneste offer, der er blevet hængende i mellem himmel og jord, og bidrager aktivt - sort of - til opklaringen. Mere usædvanligt.
Men det der virkelig betog mig, var de computerskabte billeder af det sted, hun var havnet. Ikke grafik på Avatar-niveau, dette her er meget enklere, faktisk kunne jeg selv lave noget af det, men det er jo at få idéerne, der er kunsten - det er så smukt, og surrealistisk, at jeg bare måtte overgive mig… (Dali og Magritte har ikke levet forgæves ;))
Suk…
Kan anbefales… :ok:





Og så genopdagdede jeg gruppen This Mortal Coil. Så smuk musik…

//youtu.be/4mUmdR69nbM
[/QUOTE]

Ja det er en fed film - total klammi fyr. Godt castet!

Men han får som det passer til ham, gør han til sidst:-)

Det er en rigtig god film! Så smuk.
Og nøj, hvor jeg fik grædt meget… :ups: Ham hovedpersonen er forelsket i minder mig også helt vildt meget om min kæreste, så det bidrog nok også lidt til følelserne…

Og jeg kan kun anbefale at læse romanen, der er forlæg for filmen. Kors, den er god! Hele processen, hvor hun oplever og “afkoder” “de dødes verden”, det er en helt anden vinkel, end man ellers ser.
God forfatter. Virkelig god!