Theodors hårde afslutning på livet :-(

Endelig fik jeg tid til at skrive en mindetråd om min søde Theodor :hjerte:

I Juli 2015 købte jeg Theodor på 3,5 år af en registreret Hellig birma opdrætter, som havde haft ham siden han var 12 uger som kælemis. Deres begrundelse for at ville sælge ham var, at de ikke havde plads til ham længere pga nye avlshunner og udstillingskatte…

Udfra sælgers udtalelser var Theodor en meget kælen, legesyg og mild sund kat. Få dage efter han flyttede ind begyndte han dog at trække sig og ville ikke rigtig kæles med, snakkes med og være social. Han legede heller ikke specielt meget, som sælger ellers havde sagt og virkede ikke glad og tilpas (trist). Jeg havde dog en god kontakt og “forhold” til sælgerne, så min tiltro var høj til dem.

Efter cirka en uge opdager jeg, at der stortset i hele min lejlighed mange forskellige steder er urinpletter og urin. Jeg finder hurtigt ud af at det er Theodor… Da mange ikke var nye urinpletter vurdere jeg derfor den dag idag, at han nok har været urenlig siden ankomst. Sælger siger dog, at han aldrig har været urenlig hos dem.

Jeg fik ham naturligvis til dyrlægen, hvor de fandt ud af at han havde blod i urinen, urinkrystaller, blærebetændelse og urinvejsinfektion. Han kom i behandling for dette (i emneforummet omkring sygdom kan i læse lidt om det,). Desværre blev han ved med at være syg og slet ikke have det godt på nogen måder! Først i starten af oktober cirka fik han det rimeligt og dyrlægen vurderede og sagde at alt var fint - desværre kunne jeg slet ikke genkende det som sælger havde skrevet om ham mht hans personlighed. Han var hverken kælen, social eller ville lege…
Lige siden jeg første gang fik ham i mine arme var noget af det første og også noget ALLE bemærkede, at han lugtede frygteligt! Jeg har aldrig før lagt mærke til, at en kat kunne lugte så voldsomt og der var ikke tale om en dejlig katte duft…

Effer få uger hvor han havde det rimeligt tog alting hurtigt til og i voldsom styrke! Han tissede meget i min sofa, han så frygtelig trist og smertepåvirket ud, han sov nok 23 timer i døgnet og hver gang jeg tog ham op til mig hoppede han straks ned, samt han kun kunne lokkes væk fra sit skjul hvis der var godbidder. Så snart godbidderne var spist var han dog også væk igen og lege ville han slet ikke… Jeg var selvfølgelig i tæt kontakt med både dyrlægen, kontaktede sælgeren, læste ALT der kan læses og talt med Susanne W i august måned om Theodor og FIC, samt jeg kontaktede en katteadfærdsekspert. Jeg måtte dog til sidst erkende at Theodor intet liv havde, han aldrig ville få det, det her var på grænsen til dyreplageri imod Theodor at fortsætte og jeg hverken økonomisk eller mentalt kunne mere. Samtidig kunne dyrlægen konstatere at hans nyrer nu også havde taget skade… Valget var barsk at træffe, men jeg var slet ikke i tvivl om hvad der var rigtig og forkert, så Theodor blev Fredag den 6/11-2015 en smuk stjerne i kattehimlen :ked::rip::hjerte::pote:

Alle jeg har været i kontakt med er overbeviste om at han var syg, da han flyttede ind. Denne tanke og overbevisning har jeg også selv, da jeg uden at vil skrive og sige noget negativt om sælgerne har fået en oplevelse og følelse af at de til sidst virkede meget ligeglade, ufølsomme og kolde overfor Theodor og omkring hvordan det hele gik…
Det har været en dyr og bestemt barsk omgang både for mig og min prinsesse Alvilde. Heldigvis kan jeg tydeligt mærke hvordan hun nu igen blomstrer og trives :hjerte: Theodor vil altid være i mit hjerte, trods tiden med ham blev kort og hans liv også blev alt for kort :ked:

RIP skønne Theo :rip::hjerte:

To smukke billeder til ære for Theodor :hjerte:

:sørger: smukke Theodor

:lys:

:kram:

:kram:

:lys:

Og glemte helt et billede af ham… Billedet er taget i hans korte rimelige periode :engel:

:kram:

God rejse smukke Theodor :lys:

[QUOTE=Catcrazy;1266975]Og glemte helt et billede af ham… Billedet er taget i hans korte rimelige periode :engel:

[/QUOTE]

Er virkelig ked af at du har mistet ham og det forløb du har været igennem. Men hold fast i de gode minder du har, inkl. dette billede.

Håber du snart er ovenpå igen.

R.I.P Theodor.

Kram til dig Nanna.

:lys:
Det gør mig umådeligt ondt for dig. :trøste:

Det gør mig ondt for dit tab :frowning:

:rip: Theodor

:kram:

Det gør mig ondt, at Theodor fik en så stresset afslutning på livet. :lys:

Jeg har dog prøvet at få en syg kat hjem, som igen symptomer havde før den kom ud til mig. Jeg har også haft en Birma hankastrat på samme alder, som Theodor i pleje, som opførte sig fuldstændigt anderledes hos mig end hos sine ejere. Han kom fra en dagligdag, som var meget anderledes end den han havde hos mig. Han skiftede tilbage, da han flyttede hjem igen.

Man ved aldrig hvordan en kat kan reagere for forandringer og stress.

Jeg håber, at alt går vel i fremtiden for dig og dine misser.

Det er jo rigtigt, men ham her lugtede jo desværre uræmisk allerede da han ankom.
VH
Susanne

[QUOTE=velfa;1267666]Det gør mig ondt, at Theodor fik en så stresset afslutning på livet. :lys:

Jeg har dog prøvet at få en syg kat hjem, som igen symptomer havde før den kom ud til mig. Jeg har også haft en Birma hankastrat på samme alder, som Theodor i pleje, som opførte sig fuldstændigt anderledes hos mig end hos sine ejere. Han kom fra en dagligdag, som var meget anderledes end den han havde hos mig. Han skiftede tilbage, da han flyttede hjem igen.

Man ved aldrig hvordan en kat kan reagere for forandringer og stress.

Jeg håber, at alt går vel i fremtiden for dig og dine misser.[/QUOTE]

tak, men nu var Theodor jo syg da jeg fik ham - det er jeg ihvertfald overbevist om! Men ellers har du ret… Og som Susanne skriver lugtede han jo frygteligt (læs: stank) allerede da han ankom, og at han kunne blive SÅ syg på få dage nægter jeg at tro på er muligt, hvilket dyrlægen og andre fagpersoner også har undret sig over.

[QUOTE=Susanne W;1267667]Det er jo rigtigt, men ham her lugtede jo desværre uræmisk allerede da han ankom.
VH
Susanne[/QUOTE]

Det er aldrig godt, når de lugter grimt. Stakkels dreng. :ked: