Tibetansk spaniel

en tippe er skam en skøn hund, ingen tvivl om det.

jeg synes god de både kan være skønne og raske.

og du er da velkommen - du skriver blot.

[QUOTE=catsanddogs;1221033]en tippe er skam en skøn hund, ingen tvivl om det.

jeg synes god de både kan være skønne og raske.

og du er da velkommen - du skriver blot.[/QUOTE]

Skønne og raske? Jeg forstår stadig ikke dine indlæg? Jeg må indrømme, at jeg bliver lidt overrasket, for jeg læser det som en kritik af den hund, der er postet, som om du mener den ser skøn ud men ikke rask, og det tænker jeg er lidt vildt at poste fordi

  1. Det er gammel viden for alle herinde at nogle kenneler er gode og andre ikke
  2. Jeg kender ingen, der brændende ønsker sig en syg hund
    3)Jeg synes det er helt uden for god skik og tone at kommentere på en hund, som en anden bruger poster i en helt anden sammenhæng - i dette tilfælde for at være sød og vise os sin dejlige hund.
    4)Jeg tror simpelthen ikke at du kan vurdere en fis ud fra to foto uden at have hunden i hænderne selv eller vide noget som helst om dens baggrund, afstamning osv osv

Jeg håber ejeren griner af det, hvis hun ser det og læser det på samme måde, for helt ærligt… det er simpelthen for langt ude, så håber jeg misforstår det

Tilbage til emnet: De ser godt nok søde ud som vamser :smiley: Må hellere besøge et sted uden hvalpe :smiley:

Se den lille pjevs her :smiley:

http://www.tibetanskspaniel.com/files/300x246/Sippans_bebis_2.jpg

Nu har jeg ikke kommenteret på de hunde du har vist/malene har vist ud over jeg har fortalt hvem der levede op til standarten

jeg har kommenteret på det jeg citerede dig for, at det er nogle skønne hunde - og øhh hvad er der galt i det???

Jeg har mere end en gang henvist dig til racerepræsentanten fra canis minor for tippen.

Men nu gider jeg faktisk ikke spilde mere tid på dette emne. Jeg har forsøgt at hjælpe, du vælger at tolke i øst og vest, men nu gider jeg ikke bruge tid på det. gider ikke rigtigt blive trådt på for at være hjælpsom. god aften.

[QUOTE=catsanddogs;1221052]
Jeg har mere end en gang henvist dig til racerepræsentanten fra canis minor for tippen.

Men nu gider jeg faktisk ikke spilde mere tid på dette emne. Jeg har forsøgt at hjælpe, du vælger at tolke i øst og vest, men nu gider jeg ikke bruge tid på det. gider ikke rigtigt blive trådt på for at være hjælpsom. god aften.[/QUOTE]

Men Helle spurgte faktisk ikke til hvordan hun skulle finde mere information om racen :slight_smile: Hun spurgte til erfaringer med racen fra medlemmerne herinde. Det er to forskellige ting, og det at kontakte canis minor racerepræsentanten er et noget mere seriøst skridt, end at spørge til folks erfaringer. Muligvis bare for at dele lidt begejstring for en hund der kunne overvejes, men altså ikke lige nu… :slight_smile:

Er det? Det kommer vist an på vis sko man har på.

Og nu kan jeg uddybe - hvis man brænder for en race, bryder man sig så om at se BYB? med eller uden tavle?

Hvis jeg ledte efter en perser, så gik jeg ikke på your tube. Jeg spurgte mig for i min omgangskreds af katteopdrættere om der var nogen der kendte nogen eller noget til persere. Fik jeg at vide de havde en klub, så var det der jeg lagde min interesse.

For skal man gøre noget så gør man det ordentligt, man støtter ikke alt muligt man ikke ved hvad er - men det er MIN holdning. Mine dyr har en solid stamtavle og kommer kun fra en opdrætter jeg ville få fra igen, eller også er de herreløse.

Så når nogen spørg mig om jeg kender til en hunderace, ja så hjælper jeg ud fra min bedste overbevisning da jeg aldrig ville råde nogen til at få mindre end det bedste.

Og ja jeg ved godt hvor jeg ikke ville købe forskellige hunde, også fra DKK kenneler men helt ærligt hvorfor tale om dem? hvorfor ikke tale om hvordan man gør?

Men heldigvis behøver jeg ikke være referent på et køb af hund herinde - det overlader jeg gerne til andre. Men derfor behøver jeg altså egentligt ikke at være galt på den og jeg behøver ej heller holde min mening for mig selv. :slight_smile:

Her er en med en sko :smiley:

Undskyld ku ikke lade være :slight_smile:

Du virker meget aggressiv omkring emnet. Jeg forstår slet ikke hvorfor du farer sådan frem med BYB og dit og dat. Jeg er stor modstander af den slags, hvilket folk i katteverden også ved jeg er - hvorfor i alverden tror du, at jeg gerne vil bakke op om dårligt opdræt af hunde? Eller at jeg alene vælger en kommende race ud fra Youtube? Hvorfor tror du ikke jeg taler med mit netværk også? Du læser virkelig meget ind i denne tråd, som slet ikke findes i virkelighedens verden. Nok fordi du slet ikke kender mig og mine holdninger.
Dette var som Eva skriver bare en lille tråd om racen, hvor jeg havde lyst til at snakke om dem med andre, der kender dem og har lyst til at fortælle og dele. Jeg undres over, hvor al den negativitet kommer fra.

[QUOTE=lenschow;1221136]Her er en med en sko :smiley:

Undskyld ku ikke lade være :slight_smile:

Du virker meget aggressiv omkring emnet. Jeg forstår slet ikke hvorfor du farer sådan frem med BYB og dit og dat. Jeg er stor modstander af den slags, hvilket folk i katteverden også ved jeg er - hvorfor i alverden tror du, at jeg gerne vil bakke op om dårligt opdræt af hunde? Eller at jeg alene vælger en kommende race ud fra Youtube? Hvorfor tror du ikke jeg taler med mit netværk også? Du læser virkelig meget ind i denne tråd, som slet ikke findes i virkelighedens verden. Nok fordi du slet ikke kender mig og mine holdninger.
Dette var som Eva skriver bare en lille tråd om racen, hvor jeg havde lyst til at snakke om dem med andre, der kender dem og har lyst til at fortælle og dele. Jeg undres over, hvor al den negativitet kommer fra.[/QUOTE]

negativ? gab…

men det er din tolkning dit valg, og mit valg at jeg nu har besluttet at jeg ikke vil hjælpe dig med en hund

Så har jeg været hos en opdrætter og en ejer og det er virkelig som Malene skriver en skøn lille hund at opleve :slight_smile: Jeg må se om jeg skal have sådan en en gang - det er slet ikke udelukket. Sammen med puddel er den en af mine yndlingshunderacer inden for selskab :hjerte: