TICA udstilling Rangsdorf, Tyskland i december

Hermed vil jeg gerne reklamere for den tyske TICA juleudstilling
9. - 11. december ( ja - 3 dage - men man “behøver” ikke deltage alle 3 dage) i Rangsdorf ikke så langt fra Berlin.
http://www.ticacats.de/de/ausstellungen/aktuelle-ausstellung/informationen

Det er en utrolig hyggelig udstilling. Og aller hyggeligst hvis man bor på udstillingshotellet som ligger i samme bygning som udstillingshallen - et superlækkert og flot sted.

Jeg har allerede booket værelse og tilmeldt to placeholders.

Ja, det var den udstilling vi jo talte om… et kig på finanserne betyder dog, at jeg ikke rigtig tror på at Brian og jeg skal til Tyskland i december…
Desværre - det kunne ellers have været ret hyggeligt :slight_smile:

Eftersom det er 2-5dage før min kat kan tage cert, synes jeg det er ærgeligt at tage afsted, selvom det super hyggeligt.

Håber i andre får en god tur :slight_smile:

Vi prøver og satse på den udstilling i år :slight_smile: Men skal lige se om jeg kan få fri fra arbejde om fredagen, ellers må vi nøjes med lørdag/søndag :slight_smile:

Men vi vil helt vildt gerne, nu vi gik glip af det sidste år pga vejret.

Jeg skal så lige minde om - til dem der ikke er klar over hvordan tingene foregår på en TICA udstilling:
Lige som på TICA udstillingen i Givskud så er det en ringudstilling - hvilket betyder at man altså for katten bedømt 10-13 gange
i løbet af weekenderne. Killinger skal være mindst 4 mdr og når de bliver 8 måneder går de i ¨åben klasse og begynder at tælle
point til titler. Der er ikke som sådan certificater. Katten behøver ikke at være registreret i TICA på sin første udstilling men modtager
først titler når den ER registreret ( i.e. man kan samle point første udstilling - så registrere katten bagefter).
TICA titler kan ikke indføres på FIFe stamtavler men kan selvfølgelig indføres på TICA stamtavler og kan bruges til at prale med :klapper:

TICA udstillinger er generelt noget af den bedste træning man kan give killinger og ungdyr til fremtidig udstilling fordi de bliver bedømt flere men korte gange. og så er det altså møj spændende at se dommerne vælge - for det er jo sjældent sådan at alle dommerne har de samme favoritter.

:dokdok: Ja, godmorgen til mig! Det vidste jeg da godt med point og ikke certer, Aladdin var jo på Tica udstilling da han var bette :tihi:

Meeen selvom det lyder hyggeligt, har jeg været på udstilling weekenden inden, så det må blive næste gang :stuck_out_tongue:

Det lyder godt nok hygsomt… det ku’ være man lige skulle kikke på det.