TickedTICA, Swanley, UK

Fro et par måneder siden aftalte Camilla (dkkorat) at hun skulle aflevere en koratkilling til en engelsk opdrætterkollega…
Når nu hun alligevel skulle gøre rejsen med to killlinger (så opdrætteren kunne vælge frit), kunne hun jo ligeså godt få det til at passe med en udstilling…

Og engelske TickedTICA holdt et show i denne weekend, så der blev sendt forespørgsler ud til os TICAudstillere, om vi kunne være interesseret i samkørsel…

Det resulterede i fem vanvittige danskere, der (for at komme på et tredagesshow med masser af mulighed for at hente point) enedes om at vi da sagtens kunne køre knap og nap omkring 1200 km til Swanley :smiley:

Jeg vil lade de andre om at fortælle om deres resultater… de HAR nemlig rigtig fine resultater at berette om…
Og her bare nøjes med at konstatere, at en 10 mdr ung perserkastrat ikke kan stille noget som helst op mod fuldt udviklede 4 og 5årige tidligere avlshanner! :smiley:
Emil er med andre ord, blevet banket godt og grundigt hele weekenden - ikke engang Divisionen kunne han vinde, da der var en meget fin nonagouti sort perserhan… Der var dog heldigvis masser af rosende ord om min lille teenager - fra både dommere og konkurrenter :slight_smile:
Men jeg sad virkelig og ærgrede mig over at jeg har fået hevet al pelsen af Brian - det var et par værdige konkurrenter han/vi gik glip af… Ville have elsket at se ham i direkte konkurrence mod den der sorte dreng! :slight_smile:

Showet var fint tilrettelagt… søde mennesker… dejligt og billigt hotel… maden var, tja, typisk engelsk :wink:

Køreturen gik utroligt let og gnidningsfrit… og det var faktisk lidt af en særlig oplevelse at prøve at køre gennem tunnellen ombord på et særligt bil-tog :slight_smile:

så, hvis vi skulle beslutte at tage afsted igen til næste år, så er jeg helt klar… og det er kattene forhåbentlig også :slight_smile:

Ja, det var en dejlig og hård tur. TAK til Teresa for at tage slæbet med det meste af kørslen:tak::respekt:
Det var interessant at møde andre TICA udstillere og se deres katte - der hørtes russisk og fransk og flamsk i krogene. Mange af de engelske udstillere var (tidligere) GCCF udstillere, så showformen var temmeligt ny og forvirrende for dem - man følte sig helt erfaren, når man blev spurgt til råds, om hvad der foregik:tihi:
Englændere er kendte for to ting :ironi - iskolde huse og alternativt tilberedt mad (især grøntsagerne koges ofte til ukendelighed!). De skuffede ikke på disse punkter - showhallen var isende kold:fryser, og jeg bliver aldrig fan af det engelske køkken:S Jo, de kan lave desserter:savler:

Resultater for mine killinger var klare - der viste sig ganske hurtigt en klar tendens, til at dommerne bedst kunne lide den killing, som jeg egentlig havde mine tvivl om:S Hun kom da også i nogle finals med 7th som bedste placering. Jeg lærte at se på denne killing på en anden måde end tidligere, men jeg foretrækker stadig den, jeg har fået med hjem :wink: Min gode ven og opdrætterkollega var enig med dommerne - så alt endte godt:ok: Vi fik begge vores ønsker opfyldt:ok:

Det var en lang tur, som muligvis kan gøres billigere og kortere en anden gang - togfærgen gennem tunnellen er dyr, bl.a. fordi kattene koster EUR15/GBP23 hver hver vej. Der er vist andre muligheder for at krydse kanalen med længere køretid i England - noget vi gerne ville holde på et minimum, da venstrekørsel er stressende.

Og så har englændere ry for at være sære og at være stolte af det:tihi: De er iaf ikke med i Schengen aftalen, så man skal huske at have sit pas med! I resten af EU kan man klare sig med kørekort eller andet billed-ID - ved indrejse til UK, skal man vise sit pas. Jeg havde glemt mit pas og var nær ikke kommet ind i UK af denne årsag. Grænsebetjenten viste sig fra sin venlige side, da han kunne se, vi var en gruppe skøre danskere (jeg ville ikke komplicere sagerne ved at nævne mit britiske statsborgerskab), der skulle på katteshow og havde bestilt hjemrejse - altså var vi ikke illegale indvandrere:S Det var lidt nervepirrende, men hva’:? Lidt spænding i tilværelsen skal man jo have;)
På vej ud af UK var der ingen kontroller overhovedet:)

Stort tillykke :flag: til jer alle med resultaterne og og spændende udstilling.:thumbup:
Normalt vil jeg ikke kalde Londons forstæder for eksotiske, men en katteudstilling derovre må være en helt speciel oplevelse. :smiley:

Lyder som om det har været en god tur :slight_smile:

Tillykke med resultaterne

Jeg tror så også, at indbyggerne i Swanley ville være kede af at få at vide, at de boede i en forstad til London :slight_smile: Men der er nu mange eksotiske forstæder til London - bl.a. det, der af egne indbyggere bliver kaldt “Spot the white man country” :slight_smile:

Ja ja, jeg ved godt, Swanley ligger på grænsen af Greater London, men en forstad vil jeg nu stadig kalde den. Ligesom de gamle købstæder Køge, Roskilde og Slangerup efterhånden er blevet forstæder til København. :wink:

Du er så politisk ukorrekt, er du :lol:

…FF skrev da i det mindste ikke forstad til Høje-Taastrup :høhø:


Lyder som en dejlig tur I havde - tillykke med det!

Nej, gu’ fri os for det, her i prinsessedømmet… :høhø:

Stort tillykke med jeres resultater :thumbup:

Tillykke med resultaterne :smiley: