Tidlig neutralisering?

Ja jeg synes også at 4 mdr nok ville være upopulært hos killingekøberne. Ikke fordi jeg skulle lade mig styre helt af det, men alligevel.

Hvad vejer dine katte så på det tidpunkt de bliver neutraliseret?

Ja jeg synes også at 4 mdr nok ville være upopulært hos killingekøberne. Ikke fordi jeg skulle lade mig styre helt af det, men alligevel.

Hvad vejer dine katte så på det tidpunkt de bliver neutraliseret?[/quote]

De vejer ca. 2 kg. ved 12 uger - men det er ikke det der er det afgørende for om de skal N.T.

De bliver vacc. ved 11. uge og en uge efter bliver de så N.T. - og jeg har ikke haft syge killinger el.l.
og pigerne rejser ikke før trådene er taget og alt er OK. Drengene rejser alt efter hvordan de har det.

Mine sølv briter vejer ca. omkring 1200 gr. og er 11 uger når de bliver vacc. og neutraliseret. Jeg aflevere dem som regel om formiddagen og henter den ved 14 tiden. Drengene er helt friske og ryger lige i madskålen. Pigerne kan godt være lidt mere stille til hen ad v. 18 tiden. Men så ryger de også rundt. Alle er helt upåvirket v. 21 tiden. Hænger i kradsetræ og slogs.

Min dyrlæge syr pigerne 2 gange indvendig og limer udvendig. Så der er ingen sting der skal fjernes eller nappes i. Aret er ca. 1½-2 cm.

Det har ikk været nødvendigt, at give krave på.

Jeg har kun været yderst positivt overrasket over hvor hurtigt de kommer sig. Den killing der hang mest med hovedet da hun kom hjem sidst hende var kun blevet vacc… Hun sov stadig da alle de andre røg rundt.

Den mindste killing jeg har fået neu. vejede kun 950 gr. Han skulle jo vacc. og det var op til dyrlægen om han synes han ville snippe ham, det så han ingen problem i. Hannibal, han vejede 5,2 kg inden han blev et år.

Det var noget af en overvindelse at kører ned med første kuld. Men de klarede det virkeligt i stor stil, og det er blevet nemmere med tiden.
Jeg har det faktisk også helt godt med at det er mig der kan holde øje med dem, og tjekke om de nu også er ok.

Så pøj pøj med overvejelserne. Det var et stort spring for mig for 3 år siden.

Grunden til at man foretrækker at killingen skal veje minimum 2 kg. er fordi de narkosesystemer de fleste dyreklinikker/hospitaler benytter, ikke er beregnet til at kunne “trække” under 2 kg. Nogle steder har de dog baby-narkosesystemer og der er det muligt at kunne tage killinger/hvalpe under 2 kg. Dog ved jeg, at det ikke er alle steder dyrene bliver suppleret med ilt under narkosen (hvilket er at foretrække ved lidt længere operationer) der har vægten kontra narkosesystemet naturligvis ikke noget at sige.

2 kg ??? -what så ville sådan nogle små pip skider som mine jo aldrig blive ordnet før de var halvvoksne
hvis man kan operere et marsvin, så kan man sgu også på en killing.
det er vist mest et spørgsmål om vilje og talent hos pågældende dyrlæge

Lige mine ord - lidt tidligere i tråden. . . . -thumbs

Ok. Tror måske jeg vil prøve hende Raiku så. Tusind tak for jeres indlæg. -thumbs

Eller også kommer de ikke på et narkosesystem og bliver iltet under operationen… :S