Tidlig opvækning

Gizmo har fået den vane at vække mig omkring det tidspunkt hvor solen står op. I starten var det okay, fordi der havde jeg skole, og gik tidligt i seng, samtidig med at min mor var oppe og underholde ham.

Nu er han ikke så legesyg mere, men har det dog med at fise rundt i legligheden - det er åbenbart ikke nok. Der var en lille pause, hvor han bare fandt ud af, at man kunne sove. Men jeg bliver igen vækket - og denne gang bliver han bare ved, og det bliver højere og højere. Jeg har lukket døren, fordi han kan ikke holde sig roligt på mit værelse.

Jeg vil bare gerne høre om det er normalt? At han jo nok bare gerne vil have opmærksomhed, men han er åbenbart mest legesyg om morgenen :S :thumbdown:
Er det noget der forsvinder? Eller kommer han til at vænne sig til, at man i irritation kommer ud og ser om han mangler noget… :confused:

Tillykke :smiley: Du er indehaver af en ganske normal og frisk kat :slight_smile:
Du kan med fordel give ham en legekammerat, en misseven er rigtig god at lege med :slight_smile: Men katte er skumringsdyr, og de er bare aktive i de timer :slight_smile:

[QUOTE=DK Sugieh;895899]Tillykke :smiley: Du er indehaver af en ganske normal og frisk kat :slight_smile:
Du kan med fordel give ham en legekammerat, en misseven er rigtig god at lege med :slight_smile: Men katte er skumringsdyr, og de er bare aktive i de timer :)[/QUOTE]

suk! :stuck_out_tongue:
min mor er stadig ikke helt med på det med en ny legekammerat til ham… jeg skal også have ham med mig når jeg flytter (der går nok lang tid, hehe), og det er jo ikke alle steder man kan have katte - og vist også kun en så, hvis man må…

Prøv med noget aktivitetslegetøj. Det kan være et fint substitut, men en ven ville alt andet lige være det bedste :slight_smile:

Altså,- irritation hjælper bestemt ikke! Du kan jo ha’ taget den beslutning, at katten ikke må komme i soveværelset!?
Jeg har det lidt anderledes, - - mine 4 katte har fri adgang til alle rum.nat og dag, og om natten bliver jeg da forstyrret, men har vænnet mig til det, og falder i søvn igen.

Burmeser" Oline2 vil gerne ligge på min dyne, helst ved fødderne,- så hende mærker jeg næsten aldrig. Singapura “Charmer”, Vil gerne ligge ved mit ansigt - og han kan godt genere, da han han spinder højt!
Singapura Face, vil gerne under dynen, hvor hun ligger helt stille, Singapura Lille Fisen er meget diskret, men prøver med en forsigtig pote mod min kind, at få kontakt, – og når det lykkes skal jeg blot nusse hende,m og fortælle, at hun er “mors lille pige” , lægger hun sig et sted på dynen og sover resten af natten!

Jeg har valgt denne metode, fordi, jeg altid bliver lysvågen, hvis jeg skal ud af sengen, og kan så ikke falde i søvn igen, - - -
og det er intet imod da jeg havde baby med kolik:tihi:

Cats og Conni

Jeg har fået lært mine at om natten sover man altså! Da jeg fik dem for et års tid siden, stod Bastian op sammen med solen, og det var dælme irriterende :doh:

Af anden årsag havde jeg en adfærdskonsulent ude og kigge på Bastian og jeg fik det råd af hende at jeg var nødt til at ignorere ham når han vågnede også selvom det betød at der kom nogle helvedesuger. Hvis jeg reagerede på hans larm fik jeg bare lært ham at det betød opmærksomhed. Så det gjorde jeg… ignorerede ham, så idag kan han faktisk godt sove længe og rigtig længe endda. Kan være jeg har været heldig… ved ikke men det virker i hvert fald.

Mht. at være i soveværelset, så skal kattene også opføre sig ordentlig, dvs. ingen legeaktiviteter når vi skal sove. Det tog lige Honey noget tid at lære, og han har næsten lært det nu :wink: … men kun næsten… nogen gange kan han bare ikke lade være, også må man jo tilbage natten på den forkerte side af døren

Min Stevie har den ide at jeg har lyst til at kaste med hans legetøj mens jeg sover :tihi: - og jeg IDIOT gik med på legen nogle gange… mest sådan i irritation hvor man kyler piberenseren eller kaninpoten eller hvad det nu er man får “serveret” af pommern til… og så er DET jo sjovt.

Så nu må jeg lukke døren til soveværelset hvis det er en af de dage hvor han får fikse ideer.

Og han har jo endda andre katte at lege med. så … det er ikke ALTID nok…

Aslan var præcis sådan en, da han var killing… Når vi lå og sov rumsterede han og kradsede i døre osv…vi fik ikke en lang nattesøvn…
Men efterhånden har han lært, at når min mand og jeg sover, skal HELE familien sove og være stille…han larmer ihvert fald ikke mere.

Hvis vi sover længe, kan mislingerne dog begynde at rumstere om morgen for at vække os:høhø:

Hvor lang tid siden er det det ændrede sig?
Katte retter sig meget hurtigt efter vores daglige rytme.
F.eks. så ligger min kat og putter i min seng, når jeg skal til at sove, og står op samtidig med mig.
Så det kan være at det bare lige kræver lidt tid, at vænne sig til at legetid altså først starter senere nu :slight_smile:

uha jeg kender det alt for godt, og det er også en af grundene til, hvorfor det nogengange kan være så svært at komme op om morgenen, når begge katte ligger i sengen ved siden af en, eller ovenpå en.

Til gengæld følger både Silke og Mijv efter mig, når jeg rejser mig fra sengen og går nedenunder. Så ved de godt at det enten er madtid eller tid til at komme ud.

[QUOTE=LouiseLindell;898721]Hvor lang tid siden er det det ændrede sig?
Katte retter sig meget hurtigt efter vores daglige rytme.
F.eks. så ligger min kat og putter i min seng, når jeg skal til at sove, og står op samtidig med mig.
Så det kan være at det bare lige kræver lidt tid, at vænne sig til at legetid altså først starter senere nu :)[/QUOTE]

Jeg tror Aslan ændrede adfærd og lod os sove natten igennem da han var 9 måneder eller lign…kan ikke huske præcis, men det passer nok fint med at vi havde ham i ca. 6 mdr og så synes han ikke det var sjovt at kradse i døre og larme om natten mere.