Tiger har muskeler ;-)

igår da vi kom hjem kom Tiger som sædvanlig ud i gangen for at sige hej og så løber hun hen til døren (det er en glas dør med en pind i midten eller kant eller havd man nu kalder det. så siger Flemming: hva så Tiger, er du en stærk mis? først sker der ikke noget og vi smiler lidt og skal til at gå men så hopper hun op og hænger sig i poterne og der blev hun et stykke tid… :uha:

Det overraskede os noget at hun har så mange kræfter, og det overraskede hvis også hende selv for hun så lidt forvirret ud da hun hoppede ned og skulle lige tænke lidt… men så løb hun videre :slight_smile:

vi har jo hegnet vores have ind så de kan rende ude og har købt nogle træer til dem, men de jo ikke særlig store endnu, kunne være vildt fedt at lave sådan et “legestativ” i træ til dem, min kæreste er ret fiks til at bygge så måske vi skulle prøve det til sommer…

Vi snakker selv lidt om at lave et udendørs klatrestativ til vores. Vi har mange haveprojekter i år, men jeg håber da lidt at vores plan vil lykkedes i år. Vi tænker at sætte tre stolper i en trekant og så bygge hylder mellem to stolper så der bliver en slags platforme eller trin så kattene kan bevæge sig opad i en slags vindeltrappe.

Lige nu er ideen kun i vores hoveder - måske vi ender ud med stolper i en firkant og med trekantede hylder…

Men spændende projekt, som jeg håber du viser billeder af, når handy-manden har været i gang!

Sådan en dør har vi også og der gør Victor os det der med at hænge sig i pinden.
han kan også finde på at kravle op ad en lodret pind, som der fx var i vinduerne på min gamle lejlighed :stuck_out_tongue:

Ydermere har han lært at åbne døre, hvilket også fungerer ved at hoppe op og hænge i håndtaget, så det bliver trykket ned.

Det har så resulteret i at vi har drejet nogle af håndtagene så de vender nedad, for det er ikke alle steder han skal have fri adgang til. Fx må han ikke gå ud på toiletterne for så er der ikke mere toilet-papir når vi kommer derud efterfølgende haha :stuck_out_tongue:

Jeg går jo tur hver dag med Snehvide i snor. Hun måler hvert eneste træ med øjnene og som regel kradser hun også lidt på dem. Selv om hun er 11 år, kan hun være lidt af et pjattehovede, og i forgårs var hun åbenbart ekstra forårskåd, for hun slog poterne om træet og klatrede lynhurtigt to meter op - så langt snoren rakte.
Hun er jo ikke ligefrem nogen letvægter (se f.eks. her), men klatre kan hun alligevel… :smiley:

Elisabeth Herold har billeder af deres klatretårn http://www.herolddesign.dk/Hjemmeside/misser/Indhegn%20links/Indhegn.htm"]her - måske det kan inspirere? Det ser godt nok dejligt ud for kattene. :slight_smile: