jeg har læst at der var en der giv sin fødende kat calsium og tigermælk men hvad er tigermælk har aldrig hørt om det før og calsium er det noget katten spiser eller er det noget man indsprøjter katten med
jeg har selv en kat der skal føde hvornår det skal være:kryds: og ville da gerne vide om det er noget jeg burde ha i huset under fødslen :?
Tigermælk er en blanding af nogle forskellige ingredienser. Fandt en opskrift ved lidt google søgning
Tigermælk…
3 dl tykmælk
1 dl piskefløde
1 sp. sk. vand
1 tsk drue sukker
1 æggeblommePisk det godt sammen - kan holde sig på køl et par dage
Calcium har jeg ikke lige nogen erfaring med, og om tigermælk er specielt godt til en mormis i fødsel ved jeg ikke. Kan forestille mig andre styrkende ting, som også kan være godt at give dog Og så så jeg lige nogle erfarne opdrættere skrive at æggeblomme var no go indtil mormissen var færdig, da det er noget skidt at have i maven hvis der bliver behov for narkose v. kejsersnit
hej Eife mange tak for dit svar den opskrift vil jeg da bruge når hun har født den lyder til at være noget af en kaloriebombe men det kræver jo også sit at opfostre et kuld killinger
Jeanne - Hmm, KMR tilskud kan også med fordel bruges Fløde risikerer katten jo dårlig mave af
calsium kan købes på zooplus
Som energi booster kan dette bruges:
Ingen æg før man er helt sikker på alt er ok efter fødsel - æg er en slibrig omgang at få op skal katten i narkose.
Gives der æggeblomme - så køb homogeniserede