Til Birma folket

Jeg har 2 ud af 6 med korrekt birmapels som aldrig filtrer. Resten får enten filter under armhuler eller i bukser…nu her hvor sommeren er gået over i regn, skal jeg være over pelsen ofte. :S

Herudover har jeg 2 ungdyr som jeg endnu ikke kan sige den endelige pelskvalitet på. men jeg ved at de fleste af vores killingekøbere har meget lidt problemer med deres kastrater herfra - men fertile fedte liidt mere end kastrater, så det kan gøre en forskel.:?

[quote=Chicabee;426679]Jeg har 2 ud af 6 med korrekt birmapels som aldrig filtrer. Resten får enten filter under armhuler eller i bukser…nu her hvor sommeren er gået over i regn, skal jeg være over pelsen ofte. :S

Herudover har jeg 2 ungdyr som jeg endnu ikke kan sige den endelige pelskvalitet på. men jeg ved at de fleste af vores killingekøbere har meget lidt problemer med deres kastrater herfra - men fertile fedte liidt mere end kastrater, så det kan gøre en forskel.:?[/quote]

Tak for dit svar :tak:

Mine 3 duller aldrig - Sookie gjorde kun da hun var i løb, men siden hun blev neutraliseret har der ikke været noget. Men jeg har også mødt bimser, der har en pels jeg slet ikke ville kunne leve med - jeg er ikke til så meget pelspleje.

Tak for dit svar :tak:

Min hankastrat har RIGTIG meget pels.
En kæææmpe manke og stoooore faner. Han har aldrig filtret så meget som én gang. Han får bare lige en hurtig gennembørstning og så er han klar igen. Men ingen knuder eller noget som helst.
Min killing har heller ikke haft noget endnu. Men hun er jo stadig kun 4 måneder så det KAN jo nå at komme.
De er dejligt nemme, jeg elsker bimser !:wehu:

[quote=Opus1;427258]Min hankastrat har RIGTIG meget pels.
En kæææmpe manke og stoooore faner. Han har aldrig filtret så meget som én gang. Han får bare lige en hurtig gennembørstning og så er han klar igen. Men ingen knuder eller noget som helst.
Min killing har heller ikke haft noget endnu. Men hun er jo stadig kun 4 måneder så det KAN jo nå at komme.
De er dejligt nemme, jeg elsker bimser !:wehu:[/quote]

Tak for dit svar :tak:
Birma’en er også en smuk kat, og det jeg kender til den også dejlig :smiley:

Mine 5 birmakastrater har lidt forskellig pelskvalitet, men fælles for dem alle er at jeg stort set aldrig oplever problemer med pelsen.

Min Cisse har korrekt birmapels, lang silkeagtig og stort set uden underuld.

Jeg har en pelsbombe i Isabel, men trods hendes store manke, så er der heller ingen sønderlige problemer der.

Nu er det så sådan at de alle elsker kammen, så friseret bliver de nu alligevel - de elsker det :hjerte:

[quote=Marianne Juul;427337]Mine 5 birmakastrater har lidt forskellig pelskvalitet, men fælles for dem alle er at jeg stort set aldrig oplever problemer med pelsen.

Min Cisse har korrekt birmapels, lang silkeagtig og stort set uden underuld.

Jeg har en pelsbombe i Isabel, men trods hendes store manke, så er der heller ingen sønderlige problemer der.

Nu er det så sådan at de alle elsker kammen, så friseret bliver de nu alligevel - de elsker det :hjerte:[/quote]

Tak skal du ha :tak:

Jeg har ikke bimser selv, men jeg tager ud og trimmer langhårskatte…
Jeg har efterhånden en del regelmæssige kunder - og heraf er der kun EN birma… Til gengæld har jeg mange coon, nogle skovkatte og en del persere…
Så pelsen må være let at holde… ellers var der helt sikkert flere som fandt frem til mig :wink: Jeg reklamerer jo ikke - man finder frem til mig via mund-til-mund metoden…

[quote=Ann K;427609]Jeg har ikke bimser selv, men jeg tager ud og trimmer langhårskatte…
Jeg har efterhånden en del regelmæssige kunder - og heraf er der kun EN birma… Til gengæld har jeg mange coon, nogle skovkatte og en del persere…
Så pelsen må være let at holde… ellers var der helt sikkert flere som fandt frem til mig :wink: Jeg reklamerer jo ikke - man finder frem til mig via mund-til-mund metoden…[/quote]

Tak for svar :tak:
Jeg vidste ikke du trimmede folks katte, fortæl om hvordan du gør det? Hvis du vil selvfølgelig.

Jeg blander mig lige med en smule undren over at skovkattene står som nogle der filtrer og kræver pels-pleje.

Da jeg i de ‘gode gamle dage’ havde NFO var der stort set ingen pels-pleje… Min ene, Adonis, filtrede en smule, men lavede sådan nogle ‘fnullere’ som ikke strammede i huden og som arbejdede sig ud og faldt af, af sig selv.

Alle de NFO’er jeg har haft var fra sidste halvdel af 80’erne.

[quote=danpia;427707]Jeg blander mig lige med en smule undren over at skovkattene står som nogle der filtrer og kræver pels-pleje.

Da jeg i de ‘gode gamle dage’ havde NFO var der stort set ingen pels-pleje… Min ene, Adonis, filtrede en smule, men lavede sådan nogle ‘fnullere’ som ikke strammede i huden og som arbejdede sig ud og faldt af, af sig selv.

Alle de NFO’er jeg har haft var fra sidste halvdel af 80’erne.[/quote]

Tak for svar :tak:
Den yngste af mine NFO’er duller meget, og det strammer huden og skal klippes af, den anden duller lidt, men det falder nu ikke selv af, enten kan det rykkes af eller også må det klippes af, så dulle fri er de ikke.
Jeg har som sådan ikke noget i mod pelsplejen, jeg synd bare det er synd de filtrer og ikke selv kan ordne det.