Til de Maine coon kyndige

Jeg får dem indfanget - ikke svært - og aflivet, når jeg ser dem.

I princippet har du jo helt ret, men ikke alle kender vores “fagudtryk” og nogle gange skal man tale i et sprog andre forstår. At så vi andre jo godt ved at manken hedder en krave - Nåja, det går der jo ikke noget af os ved :stuck_out_tongue:

:tihi: Jeg indrømmede også at jeg var sippet -LOL Men jeg kan sgutte med at min Mang Ku har manke :stuck_out_tongue:

Beholder en fertil maine coon sin pelspragt?

Ved birmaerne er det ikke usædvanligt at hunkattene mister kraven/får lidt dårlig pels når de har kuld, jeg har faktisk aldrig kigget nærmere på de fertile hankatte mht. krave, så jeg ved ikke om de beholder deres pelspragt.

Men det med at kastrater skulle miste kraven lyder godt nok tåbeligt, gad vide hvor de har fået den information - hos en ægte Mang Ku opdrætter? :?

[quote=Ann K;264157]Åh ja… Ved kattefremvisningen i Rødovre centeret oplevede jeg et ægtepar, der havde en “Mang Ku” kat - naturligvis uden stamtavle, og lige så selvfølgeligt korthåret :rock: Konen insisterede ihærdigt på at katten altså var en rigtig Mang Ku kat - manden blev dog nok lige så stille overbevist om at det de havde var en dejlig, men rasende DYR huskat… de var rent ud sagt blevet snydt så vandet drev - katten havde kostet den nette sum af 3000 kr!!! :uha: Hvilket de faktisk havde ment var billigt, når nu en Mang Ku kat med stamtavle kostede over 10000 :doh:
I hvert fald begyndte manden at tale om at få katten neutraliseret - noget konen ikke var så særligt interesseret i… de havde jo “avlsretten” på katten! )[/quote]

Her mangler jeg “dybt suk”-knappen… :argh:

Iih altså… Sådan en gang tosser kender jeg også!

De vil heller ikke kasterere før tidligst efter et år. “Ellers mister den jo kraven”. :argh: Men vil da prøve med genetik argumentet.

De får katten fra et uregistreret “opdræt”, hvor de også er af den overbevisning, at kattens vækst stoppes, hvis den kastereres for tidligt. :S

:rock:Vis dem Diego og Tara!

Sat lidt på spidsen kan man måske sige, at der sidder mere krave i stamtavlen end i kuglerne :ups:

Og Bugatti (som blev kastreret som 10 uger gammel og i en alder af 10 mdr. vejer 7 kg) :høhø:

[quote=Bølle-missen;264233]Iih altså… Sådan en gang tosser kender jeg også!

… De får katten fra et uregistreret “opdræt”, hvor de også er af den overbevisning, at kattens vækst stoppes, hvis den kastereres for tidligt. :S[/quote]
Tværtimod!

Var også det jeg sagde! Men “opdrætteren” er hans forældre, så han tror jo fuldt og fast på, hvad de fortæller…

JEg har fortalt om risikoen for strinteri i hele lejligheden, hvis han ikke (i det mindste) bliver kastereret før han bliver kønsmoden, eller hurtigt der efter. Men nogle mennesker er bare tungnemme. Er heller ikke nemt, når de info de får, er fra nogle de stoler fuldt og fast på. :doh:

Ja mon ikke - og de er begge et godt argument inden for både krave og størrelse ifht. tidlig kastrering :smiley:

Dem ville jeg altså rigtig gerne have talt med, for jeg har hørt så meget om den race, men har aldrig rigtig kunne finde noget om den på nettet :tihi:

Jamen den prisforskel skyldes den tårnhøje pris på registrering af katten :stuck_out_tongue: Jeg har svært ved at have ondt af folk, der ikke undersøger tingene bedre, før de handler, og som ikke er mere modtagelige for gode råd - og alligevel kan jeg ikke lade være med at have lidt ondt af dem :slight_smile:

[quote=lenschow;264167] Jeg svarede ikke, at Tara var neutraliseret, men lidt mere flabet denne gang.

“Det kan hun desværre ikke, for hun må kun parres til egen race, og Tara er ikke en mang ku, men en Maine Coon”

Så må vi se om han hævner den og bringer vådt træ næste gang!
:-)[/quote]
Den var saftsusme god :ok: Og jeg håber, at du får tørt træ nok til at klare vinteren :wink:

Hvor mange har du af den race?? Og hvorfor skilter du ikke med dem? Jeg har aldrig set andre katte på din side end den amerikanske kat. Hvor kommer en Mang Ku fra? Skal man skamme sig over at have en Mang Ku :øhmm:

-LOL-LOL-LOL

Måske en ægte Mang Ku har manke og ikke krave:øhmm:

:slight_smile: